Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 18:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Sony surround hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stefanhj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har flg sæt og forstærker. Det har stået til opbevaring i 10 mdr og er nu blevet pakket ud. Jeg købte det som noget demo og dermed var det billigt. Men til min store undring kan jeg ikke få det til at spille sammen.

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=DAV-DZ500 F&site=odw_da_DK&pageType=TechnicalSpecs&categor y=HCS+Cinema+Surround+Kit

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?site=odw_da_DK&am p;category=HCS+Home+Cinema+Receiver&product=STR-DB798

Selve afspilleren i sættet er defekt, derfor en anden forstærker og dvdafspiller. Men jeg troede jeg ku tage de 5 højtalere og sub'en og sætte det til i den alm forstærker. Alle 5 højtalere er der lyd i (Test-lyden fra forstærken) men sub'en siger intet. Tror nu heller ikke den er helt korrekt sat til efter bogen.

Sub-udgangen på forstærker er et phone-stik eller ligner meget. Der er kun ét stik. Og på sub'en er der "klemmer" med men plus og minus. Hvordan er den optimale måde at sætte dette sammen og kan det lade sig gøre? Skal lige nævnes at der absolute intet andet er hverken ind eller ud fra sub'en.

Er jeg helt gal på den eller hvor ligger fejlen?

MVH Stefan

Til top Vis Stefanhj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stefanhj

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hvis der kun er højttalerklemmer på din subwoofer er det en passiv subwoofer. Udgangen på din forstærker med phonostik er beregnet til en aktiv subwoofer d.v.s. en subwoofer med indbygget forstærker. Du er altså nødt til at skifte din subwoofer ud til en aktiv eller at koble en forstærker imellem.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Stefanhj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Øv oz, det var lige det jeg regnede med. Men frygtede det.

Hvad menes der med at koble en forstærker imellem?

Kan jeg evt selv bygge en slags forstærker ind i den eksisterende sub, altså lave den om fra en passiv til aktiv? Ved det er et større projekt, men er lidt perfektionist ang. design, så vil helst beholde det jeg har nu.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Med at koble en forstærker imellem mener jeg at du kan købe en alm. effektforstærker. Så tager du signalet fra subudgangen i din Sonyreceiver og kører med et alm. phonokabel til effektforstærkeren og derfra med højttalerkabel videre til subwooferen. Ulempen ved den løsning er at du skal have en ekstra forstærker stående, men du kan så beholde din subwoofer.

Du kan godt bygge en forstærker ind i din subwoofer. Det kræver dog at der er plads til både forstærkeren og en strømforsyning i kabinettet. Den nemmeste og måske også bedste løsning er at finde en ny aktiv subwoofer, men det hjælper dig selvfølgelig ikke hvis du vil beholde den du har af hensyn til designet.

Stefanhj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Okay, kan du anbefale nogen links til henholdsvis effektforstærker eller indbygget forstærker, og vi taler i den lidt billigere ende...

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Som effektforstærker kunne du evt. bruge denne: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=28348 . Han har brugt den på samme måde som du skal bruge den, bare til hans centerhøjttaler. Så kan han sikkert også svare på evt. spørgsmål ang. tilslutning. Billigere tror jeg heller ikke du kan gøre det.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Forstærkere til indbygning kan du finde her : http://www.frequence.dk/ . Der er f.eks. en til 1095,00 kr. med strømforsyning. Hvis du vil have flere muligheder, kan du evt. prøve at spørge i forummet for selvbyg. Der er sikkert mange der har bygget aktive subwoofere og kan sige noget om hvor de handler.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes