| Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at anskaffe mig en denon avr4306 (bland andre ting) og soørgsmålet er så hvad jeg skal gøre ved min nadt763. Skal jeg bruge den som effekttrin til fronterne? til at bi-ampe alle kanaler? eller bare sælge den? vil det lyde mærkeligt hvis jeg bi-amper med begge receivere?
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg dog ikke NAD så godt, men hvis lyden ikke er nogenlunde ens så syntes jeg det vil være forkert. Jeg mener hvis den ene forstærker spiller lidt til den mørkeside/varme og den anden er lidt lys i lyden ja du ved sikkert hvad jeg mener 
Jeg har selv en 4306'er den den driver 4 B&W604 og 2 B&W602'er rigtig fint så jeg vil sige sælg den gamle NAD 
/Kristian
P.S Mange mener Denon er lidt lys i lyden, men det kan jeg slet ikke genkende  Den er perfekt til SS.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er den jo kun godt et år, men jeg har på fornemmelsen af at NAD'en måske har mere power, den kører 100w pr kanal, målt med alle kanaler i drift og det er denon'en ikke
|
| Til top |
|
| |
LMG03 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch: hvilke højttallere har du?
hvad er det så dårligt med 763 siden du mener at du hellere ville have 4306?
er det lyden? eller bare interessen for noget nyt?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2006 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er vel som sådan ikke noget dårligt ved den, bortset fra den ikke er så brugervenlig som min gamle 3801'er var. derudover kommer der en flad loewe på væggen og så vil jeg gerne have hdmi interface. mine højttalere er b&w dm604, lcr60 og dm602 (jeg ved godt jeg burde smide nogle flere penge efter dem, men det har den langhårede sagt nej til )
men skal der nævnes en dårlig ting, så er de små gummiknopper under fjernbetjeningen faldet af...
|
| Til top |
|
| |
Aagaard1000 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 12 November 2006 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
|
Jeg er ved at anskaffe mig en denon avr4306 (bland andre ting) og soørgsmålet er så hvad jeg skal gøre ved min nadt763. Skal jeg bruge den som effekttrin til fronterne? til at bi-ampe alle kanaler? eller bare sælge den? vil det lyde mærkeligt hvis jeg bi-amper med begge receivere? |
|
|
Du skal da sælge den til mig for 3000
|
| Til top |
|
| |
LMG03 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2006 kl. 01:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
som jeg ser det så er den eneste virkelig grund at du vælger 4306 er fordi at der er HDMI og mulighed for up-scalering til 720i ?
hvis det er det må man så komme med en kontraversielt forslag: Harman/Kardon DVD 47
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 12 November 2006 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEg kører med 4306, det er et skide godt produkt, du er på rette vej. __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
LMG03 skrev:
som jeg ser det så er den eneste virkelig grund at du vælger 4306 er fordi at der er HDMI og mulighed for up-scalering til 720i ?
hvis det er det må man så komme med en kontraversielt forslag: Harman/Kardon DVD 47 |
|
|
Det er nu mere hele brugerfladen på denon og ikke kun hdmi. så er der også autosetup og rumkorrektion. alternativt bliver det en af de nye modeller nad kommer med i 2007.
et helt andet spørgsmål, kan man sætte en stereo effektforstærker til højttalerne samtidigt med recieveren, altså ikke bi-amping men køre stereo seperat over fronterne?
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 12 November 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| nu er den jo kun godt et år, men jeg har på fornemmelsen af at NAD'en måske har mere power, den kører 100w pr kanal, målt med alle kanaler i drift og det er denon'en ikke |
|
|
OK, men jeg syntes bare du skal overveje du risikerer, at lyden bliver for forskellig.
Jeg har selv en ældre Onkyo THX forstærker, som jeg har tænkt at bruge til de bagerste HT'er, men har ikke prøvet det endnu. Så hvis du får nogle erfaringer så fortæl fortæl 
Har du hørt 4306'er bliver brugt til Stereo?
4306 er er rigtigt fedt produkt dejlig nem at rode med :-)
/Kristian
|
| Til top |
|
| |
LMG03 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er lidt af en nærrigpind, derfor forslog jeg H/K dvd.
(du må undskylde mine antagelser)
der er pre-out på 4306 så du kan enten vælge at smide din receiver på til fronterne eller en stereo effektblok(eks.vis C272)
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
LMG03 skrev:
jeg er lidt af en nærrigpind, derfor forslog jeg H/K dvd. (du må undskylde mine antagelser) der er pre-out på 4306 så du kan enten vælge at smide din receiver på til fronterne eller en stereo effektblok(eks.vis C272)
|
|
|
det jeg fisker efter er om, jeg kan koble begge forstærkere til samtidigt, altså bruge 4306'eren til surround (også på fronterne), og så en seperat effektblok til stereo, uden at receiveren kører.
|
| Til top |
|
| |
LMG03 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg aner ikke om hvor meget det ville lide uder det men man kan vel lave en switch ligesom man har til alm. strømføring i huset.
det er bare et Y-led med en kontakt så man kan bestemme hvor strømmen skal til eller fra.
men jeg ville nok anbefale at du brugte pre-out istedet for, det er det nemmeste. jeg ved godt at lyden så ville blive farvet af effektblokken.
Hvis der er andre med en bedre så sig det endelig, for det kunne være at en anden kom ud for samme problematik.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var nu også mest en skør tanke, ville bare lige høre om der var nogen der som sådan havde prøvet at sætte bådee stereo anlæg og et surround anlæg til de samme højttalere. anyway, det med bi-ampingen af de to recievere er vel bare at prøve sig frem, og hvis det nu ikke lyder godt, ja så er det jo bare at pille det ned igen
|
| Til top |
|
| |