Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 03:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Prisforskel på Denon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
APK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 November 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Jeg er på udkig efter en kompakt DVD-receiver med acceptabel lyd og er brændt lidt varm på en Denon S-101 eller S-301.

Men når man så ser prisforskellen mellem DK og USA så går man lidt kold. Jeg kan sagtens leve med en stor prisforskel pga størrelsesforskellen på markederne og momsforskelle mv. Men hvad kan retfærdiggøre følgende?:

http://www.butterflyphoto.com/shop/product.aspx?ref=yahoo&am p;sku=S101

USD 555 (= DKK 3.300)

Den koster kr. 9.000 i Hi-fi klubben...

Er der i virkeligheden tale om to forskellige produkter (der har samme model-nummer og iøvrigt ligner hinanden udseende-mæssigt) eller hvad?

Til top Vis APK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af APK1

Greekstar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 November 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

9000,- er da også urealistisk højt sat! det sæt passer bedre til den usa´ske pris... helt sikkert..

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 22 November 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Det hjælper ikke noget at sammenligne med priserne i USA, prøv at se på hvad det koster andre steder i Europa.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 November 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Du har aldeles ret....den gennemsnitlige prisforskel imellem US og DK er bestemt ikke "retfærdig" for os Hifi-entusiaster herhjemme

Men skal retfærdighedsvis siges at de ikke har den samme garanti/reklamation på Hifi-produkter i US som vi har i DK så der er nogle kroner sparet for producenten hvorved det kan sælges noget billigere....om det så kan forklare den helt store prisforskel der er engang imellem tvivler jeg stærkt på

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 November 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

Du har aldeles ret....den gennemsnitlige prisforskel imellem US og DK er bestemt ikke "retfærdig" for os Hifi-entusiaster herhjemme

Men skal retfærdighedsvis siges at de ikke har den samme garanti/reklamation på Hifi-produkter i US som vi har i DK så der er nogle kroner sparet for producenten hvorved det kan sælges noget billigere....om det så kan forklare den helt store prisforskel der er engang imellem tvivler jeg stærkt på

For et produkt af god kvalitet, burde den besparelse jo være temmelig beskeden, skulle man synes. Uden overhovedet at kunne dokumentere det, er det min opfattelse at importeren af hifi til .dk ofte dikterer prisen og sætter den urimeligt højt.

På et tidspunkt fik jeg nærmest en decideret skideballe af en hifi-forhandler, da jeg nævnte at jeg kunne få et af hans produkter billigere i en anden butik, for det måtte de fandme ikke sælge det til. Så endte det jo med at være det rene Elgiganten og han ville godt lige vide hvem det var, så han kunne ringe og klage til importøren.
Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

APK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2006
Sendt: 22 November 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Jesperthomsen skrev:
Uden overhovedet at kunne dokumentere det, er det min opfattelse at importeren af hifi til .dk ofte dikterer prisen og sætter den urimeligt højt.

Det er helt sikkert rigtigt at nogen danske importører sætter prisen urimeligt højt. I dette tilfælde tror jeg dog Denon selv har en finger med i spillet for prisen er urimelig høj over hele EU (har checket webshops i Tyskland, UK og Sverige). Sættet kan f.eks ikke findes til under kr. 8.000 i Tyskland. Jeg kunne godt have overvejet at give den pris, hvis kvaliteten ellers var til det - men hvis "skidtet" kan sælges i USA for ca. kr. 3.000 er det vel ikke mere værd...

Til top Vis APK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af APK1

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 22 November 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Jesperthomsen skrev:
På et tidspunkt fik jeg nærmest en decideret skideballe af en hifi-forhandler, da jeg nævnte at jeg kunne få et af hans produkter billigere i en anden butik, for det måtte de fandme ikke sælge det til. Så endte det jo med at være det rene Elgiganten og han ville godt lige vide hvem det var, så han kunne ringe og klage til importøren.

Er det ikke ulovligt?

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 November 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Jesperthomsen skrev:

Er det ikke ulovligt?

Jo.
Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 November 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Jesperthomsen skrev:

brasch skrev:

Jesperthomsen skrev:

Er det ikke ulovligt?

Jo.

Burde også forbydes at reklamere med at hvis et produkt købt i El-Giganten (eller anden butik) findes billigere andet steds ja så får man differencen refunderet....hvilket jo umiddelbart lyder som et godt tilbud..hvis det altså ikke lige var en tom garanti fordi at El-giganten udemærket godt ved at de er de eneste som har fået producentens tilladelse til at sælge produktet i Dk

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005
Sendt: 23 November 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Elgiganten har kun prisgaranti så længe de ønsker at have det.

De Toshiba fjernsyn man kan købe på nettet eller bl.a. TC til under 10k - koster hos elgiganten 16k, da jeg så forelagde dem dette, fortalte de at de godt må nægte at leve op til deres prisgaranti.

Så den giver jeg ikke så meget for mere.
Til top Vis StoneColdO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StoneColdO

sasja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 23 November 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

StoneColdO skrev:

De Toshiba fjernsyn man kan købe på nettet eller bl.a. TC til under 10k - koster hos elgiganten 16k, da jeg så forelagde dem dette, fortalte de at de godt må nægte at leve op til deres prisgaranti.

Det passer ikke - en prisgaranti er bindende.  Meld dem til forbrugerstyrelsen, hvis du altså ikke selv gider have besværet med sagsanlæg
Til top Vis sasja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sasja

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 November 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

sasja skrev:
StoneColdO skrev:

Det passer ikke - en prisgaranti er bindende.  Meld dem til forbrugerstyrelsen, hvis du altså ikke selv gider have besværet med sagsanlæg

Jeg gætter på at de har skrevet følgende ved deres prisgaranti.

* Gælder ikke internetforhandlere, parallelimportører mv.

Så vidt jeg ved er der ikke noget ulovligt ved det.

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 23 November 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Skal ikke indgå i et egentlig "forsvar" af Elgiganten....men jeg har selv ved 2 lejligheder benyttet mig af deres prisgaranti, og der var i disse tilfælde ingen slinger fra Elgigantens side...også selv om at det kostede dem nogle kroner  - ret mange   .

Det enste de krævede var et print der dokumenterede at jeg kunne købe varen til den opgivne pris...hvilket jo er fair nok.

mvh

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Sendt: 25 November 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=137519&vID=200865

(denon 3806 fra USA):

http://www.bwayphoto.com/product.asp?id=dnavr3806

775 + 142 = 917*1,12 = 1028 * 1,25 = 1284*5,7 = 7318 kr.

(denon 3806 fra Tyskland):

ca. 1050*7,45 = 7823 kr.

Hifiklubben 9999 kr.

Misundelse er en grim ting......so be it:

http://shopping.yahoo.com/p:Panasonic%20TH-50PX60U%20Televis ion:1993701225:page=compare;_ylt=AmnxXR5y2XyF0ug7seunMcwRSXA D;_ylu=X3oDMTBvZmtscmw5BF9zAzU3NjkwMzg1BHNlYwNncmlkc29ydA--? sort=price&used=

Hvis bare vi kunne få en bedre portal med sammenligning af priser i hele Europa, ved ikke om det ville hjælpe på priserne? Men generelt synes jeg Europa er dyrt. Jeg håber at bl.a. tv producenter begynder at bygge fabriker i de "nye" EU-lande og det forhåbenligt reducerer told og transportomkostninger.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Sendt: 25 November 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

........ og jo 9000 er dyrt for Denon S-101.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 November 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

tja prøv at sammenlign us pris på krell/mark levinson/classe/accuphase med eu prishifi er generelt dyrere(op til 2 x prisen) her i denne verdensdel
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 November 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Det hjælper ikke noget at sammenligne med priserne i USA, prøv at se på hvad det koster andre steder i Europa.

Hopper lige med her. Har du evt. nogle hjemmesider på nogle firmaer der sælger Denon her i EU? Går nemlig og skal have ny CD-afspiller og vil gerne lige tjekke hvad de står til i forhold til klubben...

/Andreas
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 November 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp der er nogle i tyskland ihvertfal,ikke rimeligt/fair at sammenligne en netshop med en fysisk forhandler men der er mange netshops at finde der
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 26 November 2006 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

AndreasCB skrev:
MichaelWB skrev:

Hopper lige med her. Har du evt. nogle hjemmesider på nogle firmaer der sælger Denon her i EU? Går nemlig og skal have ny CD-afspiller og vil gerne lige tjekke hvad de står til i forhold til klubben...

/Andreas

Nej men prøv google

Det var mere ment som en generel betragtning for disse tråde dukker jævnligt op. Elektronik er bare dyrere i Europa end i USA hvilket der kan være mange grunde til. En væsentlig forskel er afgifter, feks. moms. Tror ikke du finder nogen steder i USA hvor momsen bare er i nærheden af de 25% vi betaler i DK. Man skal så også huske at amerikanske priser ofter er opgivet uden moms, da momsen er lokal og varierer fra stat til stat.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes