Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 09:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Kan en PC bruges som reciever? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AlexS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 14 December 2003 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Hejsa..

Jeg står i den situation at jeg gerne vil ud og have et nyt tv og noget surroundsound inden for de næste par måneder. Jeg er dog en smule i tvivl om hvad jeg skal købe. Havde egentlig set det her sæt: http://www.netonnet.de/item.asp?iid=51565 , men blev dog alligevel i tvivl om det var noget værd.
Har så tænkt lidt på om jeg måske skulle købe et Sony TV og så kunne købe et Audigy 2 ZS Platinium Pro til 1800. Måske var det et bedre alternativ? Og så senere invistere i nogle højtalere? Evt disse: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=13846 37905
Eller måske det sæt Dali har, med en subwoofer og nogle satiliter?

Hvad syntes i jeg skal gøre? Kan en PC give ligeså god lyd som en billig reciever? Jeg er jo nybegynder, og jeg ved ikke hvor meget forskel der er på de forkellige ting..
Det skal selvfølgelig gerne være så billigt som muligt, men heller ikke så jeg vil smide det ud efter en måned.
Har skrevet sammen med nogen fra Sverige, hvor de har en NetonNet butik også, og de var meget begejstrede for TVet og også for recieveren og højtalerne...

Link til lydkortet: http://www.soundblaster.com/products/Audigy2ZS_platinum_pro/

Eller måske andre alternativer?

På forhånd tak.
Mvh. Alex

Til top Vis AlexS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AlexS

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 December 2003 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hej Alex !

Bruge en pc´er til Hi-Fi er kun smart, kør tingene ver for sig det får du mest ud af når du ville lytte til musik

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

AlexS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2003 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Ok, andre meninger / erfaringer? Gerne uddybes..

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 December 2003 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Du får ihvertfald meget i den pakke, og hvis det er første gang du skal investere er det sikkert ganske ok. Alt andet lige ville jeg hellere vælge den pakkeløsning end bruge min pc til at klare opgaven!

Hvor mange penge har du til projektet??

AlexS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2003 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Det ved jeg faktisk ikke helt..

Man siger jo noget, men ender vel altid med at bruge lidt mere, for hvis man smider lidt flere penge får man lige noget der er lidt bedre :-) ?

Men som udgangspunkt, max 10.000. Og det er jo inkl TV. Ved godt det ikke er meget, men jeg tjener ikke ligefrem styrtende med penge. Eller jo det gør jeg vel, i forhold til så mange andre på min alder (17, ingen SU ), men jeg vil også gerne have penge til andre ting. Hvis det er helt håbløst til de penge når det skal være inkl TV, så kan jeg jo nok nøjes med et tv i starten og så senere opgradere, men jeg vil heller ikke smide 25.000 i et nybegyndersæt.
Lyder det der Centrum som noget ok noget??

Andre alternativer til de penge som kan være gode Ronin?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 December 2003 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Jamen den eneste anden løsing jeg kan finde er at købe f.eks. et 28" eller 32" widescreen og så købe et kombianlæg med højttalere. Panasonic har f.eks. også nogle ganske fornuftige ting til ok penge!

Se dem her f.eks.:

http://www.lyd-billed.dk/produkter/default.asp?pg=detail& ;menuID=40&vareID=38

kombineret med:

http://www.lyd-billed.dk/produkter/default.asp?pg=detail& ;menuID=61&vareID=137

Det er fornuftige produkter som giver en præsentabel ydelse til rimelige penge!

Har du lidt mere på kistebunden kan du evt. gå et nummer længere op i anlægget og købe dette:

http://www.lyd-billed.dk/produkter/default.asp?pg=detail& ;menuID=61&vareID=242

Der er naturligvis mange lignende alternativer derude fra de andre mærker men forskellene er så små så det intet betyder!

Håber det kan hjælpe lidt!

AlexS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2003 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Mange tak Ronin..

Men f.eks det Panasonic TV du linker til, det er vel ikke 100HZ? Men det måske ikke så vigtigt..

Jeg tror godt jeg kunne finde på at købe den pakke fra Centrum, for at prøve det. Svenskerne virker meget begejstrede for deres produkter.

Virker Centrum ikke også som et ok køb??

Hvis det "bare" er til film, så er det vel heller ikke så "vigtigt". Eller hvordan man nu skal formulere det. Mener, når i smider så ekstremt mange penge i jeres anlæg og højtalere, er det så ikke også meget for at høre musik på dem? I en helt ekstrem grad. Men det er vel det der kendetegner en entusiast.
Mon ikke det der Centrum er godt nok til en nybegynder som mig, og så kan jeg jo senere måske opgradere..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes