Emne: Hvilken forstækre er at fortrække? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
BlackNight Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 06:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamahaen hel klart
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skal være en af de to så Denon! Selvom jeg fortrækker Yamaha, så er det sindsygt at gi' 7900,- kr. for en så gammel dekoder, der er sket meget de sidste 4 år. Det kan godt være manden har givet 24.000,- for den Yamaha, sur r.v i dag er den kun 3000,-kr vær. Folk har tit en ide om at fordi de har givet mange penge for deres ting, så kan de også få mange penge for tingende som brugt !
[ironi]Jeg har en super IBM PC til salg: 550Mhz prosessor, 3Gb harddisk, 128Mb ram, indbygget lydkort og S/H printer, jeg købte den i sin tid for 28.000,- det kan blive din for 9500,-kr. [/ironi]
Køb evt. en mindre Denon eller Yamaha (afh. af dine krav), og køb en effektforstærker (gerne brugt) til at trække de to front ht'er, med den løsning for du det bedste resultat.
P.S. Velkommen til .
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Hvis det skal være en af de to så Denon! Selvom jeg fortrækker Yamaha, så er det sindsygt at gi' 7900,- kr. for en så gammel dekoder, der er sket meget de sidste 4 år. Det kan godt være manden har givet 24.000,- for den Yamaha, sur r.v i dag er den kun 3000,-kr vær. Folk har tit en ide om at fordi de har givet mange penge for deres ting, så kan de også få mange penge for tingende som brugt !
[ironi]Jeg har en super IBM PC til salg: 550Mhz prosessor, 3Gb harddisk, 128Mb ram, indbygget lydkort og S/H printer, jeg købte den i sin tid for 28.000,- det kan blive din for 9500,-kr. [/ironi]
Køb evt. en mindre Denon eller Yamaha (afh. af dine krav), og køb en effektforstærker (gerne brugt) til at trække de to front ht'er, med den løsning for du det bedste resultat.
P.S. Velkommen til . |
|
|
Der er bare den forskel at der ikke er sket det helt vilde indenfor DD og DTS de sidste 3-4 år, der er kommet lidt flere underformater til EX, 7.1 osv. men det behøver ikke gøre den store forskel, så at sammenligne det med udviklingen for pc'er mener jeg er lidt ude i skoven. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Der er bare den forskel at der ikke er sket det helt vilde indenfor DD og DTS de sidste 3-4 år, der er kommet lidt flere underformater til EX, 7.1 osv. men det behøver ikke gøre den store forskel, så at sammenligne det med udviklingen for pc'er mener jeg er lidt ude i skoven. |
|
|
Fra Denon'en
Auto-Setup/kalibrering (kan styres fra frontpanel)
Room EQ
Kalibreringsmikrofon medfølger (AudioTechnica)
Audio Delay-funktion 0-200 ms (Lip Sync)
Mulighed for bi-amping af fronthøjttalere
2 x HDMI ind, 1 x HDMI ud
HDMI Repeater, videokonvertering til HDMI
Understøttelse af 1080p via HDMI
Video-switching/digital opkonvertering til komponent-video
SHARC 32-bit "Floating Point" DSP, fuld 96 kHz signalbehandling
Dock Control Connector til Denon ASD-1R Dock for iPod
Lidt er der da sket (om man så bruger det hele er en anden sag).
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcist, og der eks. ikke umiddelbart noget af ovenstående, måske bortset fra Room EQ, som har noget med lydkvaliteten at gøre, og som jeg eks. ville bruge til noget som helst, men vi har jo forskellige krav, derudover har Yamahaen så nogle andre fordele:
RF indgang
Den er i praksis kraftigere end Denon'en.
Og når der er sat op er jeg ikke i tvivl om at den vil lyde bedre end Denon, men smag og behag. Hvis man går efter lydkvalitet ville jeg snuppe Yamahaen, hvis man går efter alle faciliteterne som nødvendigvis ikke har noget med lyden at gøre så snup Denonen.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rf-indgangen er total ubruglig (med mindre BlackNight har en stak AC-3 LD'er).
At den er kraftiger end Denon'en er rigtig, men dekoder er og bliver forældet.
Så heller levet lidt mindre kraft, indtil der er råd til en ekstra effektforstærker, men selvfølgelig med den Yamaha til 7300,-kr. får han en forstærker for livet, om to år er den ikke en skid vær (der er de fleste dekoder udstyret med DD+ og DTSHD lyd).
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Rf-indgangen er total ubruglig (med mindre <SPAN ="bold">BlackNight har en stak AC-3 LD'er).</SPAN>
<SPAN ="bold">At den er kraftiger end Denon'en er rigtig, men dekoder er og bliver forældet.</SPAN>
<SPAN ="bold">Så heller levet lidt mindre kraft, indtil der er råd til en ekstra effektforstærker, men selvfølgelig med den Yamaha til 7300,-kr. får han en forstærker for livet, om to år er den ikke en skid vær (der er de fleste dekoder udstyret med DD+ og DTSHD lyd).</SPAN>
<SPAN ="bold"></SPAN> |
|
|
Nemlig og jeg ville være iskold overfor om Denonen har HDMi, opskalering osv. Jeg ville gå efter lydkvaliteten, og der mener jeg bestemt ikke at Yamahaen er forældet nu, overhovedet. Jeg sidder selv med en ældre surroundreceiver ca. 5 år gammel, og den har stadigt meget bedre lydkvalitet end mellemklasse produkterne fra i dag, også i surround. At den ikke er noget værd om 2 år gælder i ligeså høj grad for Denonen da den heller ikke har DD+ eller DTSHD lyd svjv. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skal det være en af de to? H/K, Pioneer, Nad, Marantz samt andre laver også rigtigt gode surround receivere i den klasse...
|
| Til top |
|
| |
jørgen.s Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Ville helt klart give H/k en lyt kontra de andre
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|