| Forfatter |
|
Meldo Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og overvejer om jeg skal købe en effektforstærker til mit setup, da jeg syntes stereodelen er lidt tåget... (Det er som om der ikke rigtigt er overskud).
Som mit setup er nu har jeg to AudioPro Image 44 spændt for en Marantz SR-4600. Jeg har kigget på en Classic No.8.0B effektforstærker, da den kan fås for en særdeles fornuftig pris!
Da mine AudioPro Image 44 højtalere ikke leverer den store bas lyd har jeg selvfølgelig en Audipro Sub B1.28 til at gengive de dybe toner. Hvad jeg kan forstå så overtager suben de dybe toner, når fronthøjtalerne "står af", hvad sker det når jeg sætter en effektforstærker ind i mellem. Vil Marantzen stadigvæk kunne finde ud af at overtage på det rigtige tidspunkt?
Tak for hjælpen, og rigtig godt nytår! __________________ Xindak XA-3250
JungSon DA-CDS2
Acoustic-Reality eAR Two
Xavian Giulietta
Marantz 4600.
Cute Beyond (klasse A)
Firestone Fubar II DAC
Firestone Power Supply
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvil du bruger din nuværende forstærker som forforstærker vil den godt kunne finde ud af det (forudsat den du bruger nu kan selvfølgelig)
|
| Til top |
|
| |
Meldo Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er PREOUT til Power Amplifier, så det skulle være iorden! Tak for det hurtige svar Brasch!  __________________ Xindak XA-3250
JungSon DA-CDS2
Acoustic-Reality eAR Two
Xavian Giulietta
Marantz 4600.
Cute Beyond (klasse A)
Firestone Fubar II DAC
Firestone Power Supply
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 02 Januar 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Ingen problemer med, at sætte en effekt forstærker ind. Har selv fået en 5600 netop med det formål, at kunne sætte mere effekt på hvis ens højtalere skal skiftes til bedre. Blev anbefalet, at bruge et par Vincent mono blokke, de skulle gå godt sammen med Marantzens lyd.
godt nytår __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Meldo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt, jeg har selv kigget på et par Vincent SP 996, men prisen var lige i overkanten (desværre!). Så det er blevet til en Classic No 8.0B, skulle være rigtig god til prisen!
__________________ Xindak XA-3250
JungSon DA-CDS2
Acoustic-Reality eAR Two
Xavian Giulietta
Marantz 4600.
Cute Beyond (klasse A)
Firestone Fubar II DAC
Firestone Power Supply
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 03 Januar 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Vil det sige du har fået den..?
Hvordan lyder det så nu med den på...? __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Meldo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bestilte den igår... Der går nok lige et par dage før jeg får den. Jeg skal nok skrive hvordan den lyder, jeg er meget spændt!  __________________ Xindak XA-3250
JungSon DA-CDS2
Acoustic-Reality eAR Two
Xavian Giulietta
Marantz 4600.
Cute Beyond (klasse A)
Firestone Fubar II DAC
Firestone Power Supply
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 03 Januar 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig til at høre indtryk af den. Jeg har selv den store intg. forstærker som hedder 6.6 og den spiller skide godt.
|
| Til top |
|
| |
Meldo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skulle meget gerne få den imorgen (Fredag d.05/01-2007). Har iøvrigt også bestilt noget Xindak SC 0.1 Højttalerkabel (2x2.5m), syntes det var på tide at få skiftet mit Supra - PLY 2.0 ud.  __________________ Xindak XA-3250
JungSon DA-CDS2
Acoustic-Reality eAR Two
Xavian Giulietta
Marantz 4600.
Cute Beyond (klasse A)
Firestone Fubar II DAC
Firestone Power Supply
|
| Til top |
|
| |
Meldo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig kørt en test af min nye Classic No 8.0B. Satte den til lørdag klokken 17:00 og spillede til klokken 01:30, i en køre. Inde jeg satte Classicen til, skiftede jeg "gummi fødderne" ud med spikes på mine højtalere (Audio Pro Image 44) og jeg erstattede mine Supra - PLY 2.0 højtalerkabel med Xindak´s SC 0.1 kabel. Jeg var iøvrigt meget overrasket over kvaliteten af Xindaks kabel, super lækkert og meget gennemført!  Det første jeg lagde mærke til var overskuddet, der var langt mere harmoni mellem subwooferen og de to fronthøjtalere, langt mere kontrol. Førhen har jeg oplevet at subben kommer til at overtage for meget, det gør lyden langt mere mudderet! Der var INGEN "mudder" i det jeg hørte i lørdags, en meget klar og varm lyd. Jeg kørte et par klassikere igennem , Zappa, Zeppelin, Tom Petty og et par af de gode fra 80érne (Talk Talk, Tears For Fears, Rocazino osv.). Zappas stemme var kniv skarp, varm og meget mere fokuseret. Det var som om højtalerne var blevet flyttet to meter ud fra væggen, der er kommet langt mere luft omkring lyden. Jeg lagde iøvrigt også mærke til at lyden var mere centreret. Det var en lækker oplevelse, "endelig" ordentlig stereo lyd på mit system!! Trommesoloen i Moby Dick på Led Zeppelins II var langt mere detaljeret, og man kunne rigtigt høre trommeskinnet vibrere. Tom Pettys guitar gik rent igennem, den har aldrig lydt så godt på det system. Jeg hørte en helveds masse CDér den aften, og hver gang var det en fornøjelse! Desværre ligger min DVD afspiller(Marantz DV 4610), i den lidt billige del af skalaen og trækker desværre lyd kvaliteten ned. Jeg syntes personligt at den er lidt kold og metallisk i den måde den gengiver musikken. Med en bedre afspiller er jeg helt sikker på at man vil kunne få mere ud af lyden! Alt i alt var jeg meget positivt overrasket og jeg kan kun anbefale den effektforstærker. Til prisen er det et virkeligt godt køb! __________________ Xindak XA-3250
JungSon DA-CDS2
Acoustic-Reality eAR Two
Xavian Giulietta
Marantz 4600.
Cute Beyond (klasse A)
Firestone Fubar II DAC
Firestone Power Supply
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er jo herligt... Mange er de ting du siger kan jeg kun nikke genkendene til angående min Classic No 6.6, og det er super 
Har du en tråd med det hele i, for så vil jeg da meget gerne se nogle billeder af den.
|
| Til top |
|
| |
Meldo Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal nok bikse en "tråd" sammen...  (Skal lige ha´et digitalkamera!) Kan du iøvrigt anbefale en go´DVD afspiller som gør sig godt i stereo? Hvordan spiller din Classic No 01B egentligt Ascari? __________________ Xindak XA-3250
JungSon DA-CDS2
Acoustic-Reality eAR Two
Xavian Giulietta
Marantz 4600.
Cute Beyond (klasse A)
Firestone Fubar II DAC
Firestone Power Supply
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke anbefale en dvd afspiller, men Classic No 01b giver virkeligt meget for pengene... Dyb og kontrolleret bas, samt en god detaljerigdom. Perspektivet er også rigtigt godt, så jeg har ikke fortrudt købet på noget tidspunkt.
Jeg mener jeg har beskrivet den lidt mere inde i min tråd.
|
| Til top |
|
| |
Meldo Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|