Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 00:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nyt Surround anlæg til små penge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
staun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Ved godt det har været diskuteret mange gange og det ikke er det bedste at vælge for at få den bedste surround hjemmebio. Men nu er verdenen jo sådan nogle gange :-)

Jeg har tidligere spurgt ad vedr. LogiTech Z5500 og står nu ved min skillevej. Jeg har fundet 3 "anlæg", som jeg tror der kan tilfredsstille mine behov.

http://www.itbutikken.dk/i/169746/1.htm

http://www.pixmania.com/dk/dk/263268/art/sony/home-cinema-sy stem-6-1-hd.html#fichetechnique

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRI D=2177,CONTENTID=9486

De ligger ca. i samme prisklasse. Vil så høre hvad I anbefaler. Ved godt der kommer et hav af svar, som sikkert gør det mere vanskeligt. Men vil meget gerne høre om der er nogen af jer der har disse anlæg til at køre.
Planen er at de skal sættes op i et rum på ca. 35 m2.

Til top Vis staun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af staun

alf_17
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har selv meget gode erfaringer med logitech z680, og så vidt jeg ved er Z5500 efterfølgeren?
Det skal lige siges at de gode erfaringer med z680 udelukkende er med film, til musik syntes jeg sjældent at det havde noget at byde på.
En ting jeg rigtig godt kan lide ved logitechs løsning er at man sparer en del plads.

Så hvis jeg skulle have surround i den prisklasse med film i bagtankerne, ville jeg helt klart vælge logitech.

Venlig hilsen
Morten Grønkjær Jensen
Til top Vis alf_17's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alf_17 Besøg alf_17's Websted

deejayf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

staun skrev:

De ligger ca. i samme prisklasse. Vil så høre hvad I anbefaler. Ved godt der kommer et hav af svar, som sikkert gør det mere vanskeligt. Men vil meget gerne høre om der er nogen af jer der har disse anlæg til at køre.
Planen er at de skal sættes op i et rum på ca. 35 m2.

hvad lyder dit budget på?

Til top Vis deejayf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af deejayf Besøg deejayf's Websted

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Måske du skulle kigge på Logitech Z5400! De koster det halve af Z5500 og spiller ret okay... 

mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Af de tre sæt ville jeg også klart vælge Logitechs. Bare se på vægten alene på Sony sættet - 8kg for 5 højtalere, sub, forstærker og dvd-afspiller? Det holder bare ikke...

Har selv tidligere ejet Z-5500 og var godt tilfreds med det - hvertfald til film er det slet ikke værst.

Af de tre og i den prisklasse kan der ingen tvivl være om Logitech.

Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt

staun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Planen med udstyret er primært til film, da jeg har fået fusket 4 stk. biografsæder til mig. Det kan tænkes at jeg lige skal høre lidt musik, når jeg alligevel går rundt i garagen (som er delvis ombygget til "biograf")

Budget > Tjaa, havde de 3000,- i tankerne, da det kun er et par gange om måneden vi skal ud i garagen og muntre os :-)

Er meget i tvivl om jeg skal vælge z5500 eller SONY Home Cinema system 6.1 HDMI HT-DDW880

Det lyder som om I mener z5500 er bedst af de to. -
Lydmæssigt ser det ud som om Sony's er bedst til at få lyden ud i de 35 m2.  Kender dog ikke vægten på dette anlæg (hvis vi skal tage den med)

hvorfor skal det også være så vanskeligt

Nå men mange tak for jeres input. I hører nærmere, når jeg får det valgte udstyr op. (Skal lige en smut til Thailand i 3 uger med kæresten på fredag- ahh ferie  )

sennheiser
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Hej staun. Jeg har selv logitech z5400 og syntes det spiller godt. Har hørt fra nogle venner at det ligt dyre sæt z5500 spillewr helt vildt godt. Jeg sybtes du bør købe det.
Til top Vis sennheiser's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sennheiser

rasmusklump
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Hej Staun.

Vi har for 14 dage siden købt Logitech z-5500, som afløser for et Philips dvd/surrond system mx2500, med dvd/reciever, 5 sat-højtalere og sub. Philipsen var sådan set udemærket, men jeg skal lige love for, at z-5500 er en opgradering der vil noget !! Philips sættet kostede 2000,- for 2 år siden og z-5500 købte jeg til 2300,- incl. fragt.

Lyden er kanon til film og tv ( kører altid med z-5500 sat til dolby prologig II )- jeg har ikke højtalere i mit plasma tv. Dvd lyder kanon med digital forbindelse Coax eller optisk og det bedste er jo faktisk, at der hele 5 tilslutningsmuligheder bag på. 3 analoge og 2 digitale.

Vores stue er på 32 m2 og anlæggget kan så rigeligt spille det op.  subben vejer alene 17-18 kg og den giver ordentlige drøn fra sig ved filmeffekter. og lægger en god bund på resten.

Klar anbefaling herfra !!  ps. jeg har købt nyt højtalerkabel til sættet pga. længden på de medfølgende kun er ca. 7m til baghøjtalerne og 3 meter til resten. vær opmærksom på, at kabel mellem sub og den iøvrigt flotte soundtouch/kontrolenhed kun er på ca.2 m. - og det kan ikke forlænges !!.

Til top Vis rasmusklump's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmusklump

SimJe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Rasmusklump - tak for indlægget i min tråd ang. de forskellige muligheder til surround - Jeg har jo som bekendt også overvejet Logitech's anlæg, og det lyder rigtig godt!

Men hvordan og hvorledes med indgange og udgange? Kan jeg forbinde logitech med en PS3, når den engang kommer til DK eller bliver det nødvendigt med en reciever?

Til top Vis SimJe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SimJe

rasmusklump
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Hej.

Nu har jeg ikke forstand på ps3, men logitech sættet har de indgange du normalt finder på en reciever eller ihvertfald på de her " sampak sæt " med dvd/reciever og højtalere f.eks. fra Philips, sony, jvc mv. Jeg har som sagt tilsluttet mit 42' plasma - en nad dvd  og en lg dvd optager.

tv'et er tilsluttet med normale phono/minijack stik -

dvd'en er tilsluttet med koaxialt digital kabel og

dvd optageren er tilsluttet både med optisk og alm. phono/minijack stik.

Det efterlader mig med 1 stereo indgang tilbage.

Jeg har også prøvet med playstation 2, virker fint.

rasmusklump
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hej igen, nu har jeg lige set på PS3' eren. Den har noget de kalder et AV-Multi out " stik"? og hdmi tilslutning til tv'et - og en optisk digital udgang - den passer jo i Z-5500. Så det er jo godt nok.

staun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Så er jeg desværre kommet hjem fra Thailand igen. ØV ØV ØV, kunne godt klare at blive dernede. Tak for de rigtig gode indlæg vedr. Z5500. Tror jeg vil finde tid til at købe det i næste uge. Ledte som en sindsyg efter anlægget i Thailand uden held  - mystisk!!??!!

Var også på jagt efter det nye infrarøde-lignende tastatur, der lige er kommet på markedet - også uden held. Men nu glæder jeg mig bare til at få sat det nye lydudstyr op i garagen. Det er da en lille trøst på såret efter at komme fra 40 grader og hjem til -5

Tak til jer alle.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes