| Forfatter |
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har lige købt en Thule 255B surround forstærker, men da der ikke var indbygget de digitale surround koder var jeg også nød til at købe en Thule dva 120.
nu er jeg i tvivl om hvordan jeg forbinder de to (dvdén og forstærkeren ) ting, så jeg får mest muligt ud af dem. jeg kan se at der er 2 ballancerede xlr indgange i forstærkeren, men ingen xlr udgange i dvdén. er det muligt at køre ballabceret alligevel? jeg skal forbinde dvdén med 4 gange rca, eller phono stik til forstærkeren, er der nogle der ved om man kan nøges med at forbinde forstærkeren med 1 digitalt kabel for så derefter at få den samme surround effekt?
jeg har valgt netop denne forstærker da jeg høre mest musik (stereo) men også gerne ville have surround til min nye fladskærm ( pioneer pdp 436 xde ) da det eneste jeg mangler er at få købt en center højtaler, ville jeg høre om det over hoved er nødvendigt med en center? om man ikke bare kan køre den over fronthøjtalerne?
jeg håber at der er nogle af jer derude der måske har erfaring med netop de thule produkter jeg beskriver. eller kan hjælpe mig på anden hvis.
Hilsen søren
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren.
Tillykke med dit køb 
I og med at ia255b ikke har indbygget dekoder og ingen digitalindgang, kan du ikke forbinde den og din dva120 med et digitalkabel. Og da dva120 ikke har balanceret udgang, kan du ikke bruge den sammen med den balancerede indgang på ia255b. Der er ingen vej uden om 4(eller 5/6) rca-kabler.
Har du købt dem fra nye i en butik? Så undrer det mig at sælgeren ikke har vejledt dig omkring ovenstående.
Til gengæld spiller begge rigtig, rigtig godt. 
edit: hvis du har returret, kan du overveje at bytte din dva120 til en dva150b, som har balanceret udgang.
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej brok, tak for dit svar, jeg har købt min 255B brugt her inde for 8000kr og dva 120 for 7000 som demo model i hifi klubben. men var lidt usikker på hvordan man skulle forbinde dem. ville også hellere have haft dva 150B, men den er også en del dyrere. er der meget forskel på lyden når man kører den ballanceret?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit svar Brok, jeg læste lige dit link. det lyder som om du kender lidt til Thules lyd, og da jeg er helt ny inden for dette her Hi-Fi nørderi (men er ved at komme efter det) ville jeg høre om du kunne anbefale en gulvhøjtaler, der svare prismæssigt til mit grej? jeg hører mest metal, rock musik engang imellem pop og elektronisk. jeg har kig på, eller drømmer om de her DALI Euphonia MS4, men nok mere realistisk er de her Dali evidence 470, eller 870. måske dem her Dali Helicon W400. jeg er ude efter noget brugt (billigt) hvilke ville du anbefale til netop Thule? ( ved godt at det er meget subjektivt, og har også hørt på disse modeller i HFK)
hilsen Søren
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da i hvert fald anbefale dig nogle du bør lytte på.
Men de skal altså helst høres i dit rum, da rummet har (mindst) lige så stor indflydelse på den samlede lyd som den anvendte elektronik.
Helicon er et rigtig godt bud, synes jeg. Og Evidence kunne osse være interessant. Eller måske et lyt på de relativt nye mentor?
I Tapeconnection bør du kunne låne et sæt DLS R55, som efter min opfattelse er en rigtig god højttaler. Vienna spiller rigtig godt med Thule, især med de kraftigere forstærkere som 255/250/350.
Du kan eventuelt slæbe din ia255 med rundt (HFKhar den nok selv), men bedst vil det altså være, hvis du kan låne højttalerne med hjem, og gerne flere sæt samtidig, så du har mulighed for at sammenligne direkte. __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, jeg har kigget lidt på de der DLS R55 du snakker om, jeg har aldrig hørt om dem, men kan se at der er en der sælger hele sit surround sæt med dem til 9500. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=33895 er det et gost tilbud? jeg tror lige at jeg ryger ind og gor dem en lytter imorgen, det er noget med at der er åbnet en ny tape connection biks i KBH.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep. den ligger på vesterbrogade. nr. 94 vist.
det sæt der er til salg lyder som en rigtig god deal.
__________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |