Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Harman Kardon AVR635 eller NAD T763v2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
valentin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hej Forum
Jeg vil have en ny Surround Reciver, men den skal også være god til at spille alm. stereo med varme og detalje i musiken. Jeg har set og hørt Harman Kardon AVR 635 på 7x75W til 9999 kr. den er rigtig fin og spiller kanon, men jeg vil jo gerne spare lidt penge så derfor har jeg også set på en NAD T763v2 på 6x100W til 6995 kr. men kender ikke rigtig til den. og kun har hørt den i forretningen. Er der nogle som evt. kan hjælpe med nogle forslag for og imod den ene og den anden

Til top Vis valentin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af valentin

HAK!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hej...Og velkommen til...

Jeg har selv kigget på de to modeller, men jeg endet med at købe H/K den er de eksta penge værd, men jeg fik en demo fra kt radio til 7500kr. Efter min menig spiller den langt bedre! både i stereo og surr....Og den lyder til at have flere krafter end NAD'en, selvom den på papiret har 25 W mindre...

P.S Den er ved at være lidt gamle så jeg tror godt at du kan finde en ny billiger end 10k.

Til top Vis HAK!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAK!

sivertsmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hej der.....

Kan også kun anbefale H/K'en..

Dog ville jeg vælge den nyeste model, AVR 645, den har nemlig HDMI..

Held og lykke med det..

valentin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Ja det er rigtigt at den nye model har HDMI men det er kun ver. 1,1 og for at bruge det nye Blue Ray system og  det nye lydformat, har jeg hørt at man skal op i en HDMI tilslutning ver. 1,3

Jeg ved ikke om det passer, så hvis ver, 1,1 ikke kan slå til så kan jeg vel ligeså godt spare de ekstra penge.

jørgen.s
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Jeg ville helt klart også vælge H/K frem for NAD

Audiovision i skive har AVR 635 til 8k

Til top Vis jørgen.s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørgen.s

valentin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Hej Gutter og tak for de gode råd

Det vil jeg sige Jer alle, her får man noget for pengene, selv om det er en pæn slat som man skal af med. Jeg har købt en Harman Kardon AVR 645  som  sivertsmed skrev om i sit indlæg.

Og hold da op hvor den spiller, den styrer bare ens højtalere så godt. Jeg har aldrig troet at man kunne få så meget bas og og top bare ved at køre direct.  Den eneste negative ting jeg har fundet er at manualen ikke findes på sansk men kun på Norsk, så jem må nok tage den engelske men det havde været bedre hvis den var på dansk.

En stor tak fra ne rigtig rigtig glad mand

DanielSK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

valentin skrev:

Hej Gutter og tak for de gode råd

Det vil jeg sige Jer alle, her får man noget for pengene, selv om det er en pæn slat som man skal af med. Jeg har købt en Harman Kardon AVR 645  som  sivertsmed skrev om i sit indlæg.

Og hold da op hvor den spiller, den styrer bare ens højtalere så godt. Jeg har aldrig troet at man kunne få så meget bas og og top bare ved at køre direct.  Den eneste negative ting jeg har fundet er at manualen ikke findes på sansk men kun på Norsk, så jem må nok tage den engelske men det havde været bedre hvis den var på dansk.

En stor tak fra ne rigtig rigtig glad mand

Tillykke med den lille nye

Jeg står og overevejer at købe nøjagtig samme receiver, og her er du jo oplagt at spørge til råds. Hvad består dit øvrige anlæg af, og testede du den mod andre receivere? Hvad med din bekymring vedr. HDMI 1.3?

Til top Vis DanielSK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielSK

valentin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Hej DanielSK

Jeg havde hørt den omtalte NAD T763 v2 den var nu heller ikke dårlig, dog ikke hjemme ved mig selv, pga. at man skal betale den inde i HiFi Klubben og lige inde ved siden af kunne Expert låne en HD med i udvalg. Jeg ville da gerne have hørt dem begge hjemme, men nu er jeg lige glad med det. For nu har jeg fået den rigtige det er jeg sikker på.

Mit anlæg er under opbygning efter lidt lang tids pause, men i øjeblikket har jeg følgende.
Reciver: ---------- Harman Kardon AVR 645
Højtalere Front: --2 stk. Infinity D60 ( skal byttes senere til nogle SA 1750 eller nummeret mindre)
Center:------------Jamo 200
Højtaler bag:------2 stk. Dali 400  (skal byttes senere til nogle mindre og mere plads venlige SA)
CD afspiller:------Sony XA3EX
DVD:--------------Sony NS730P
DVD Recorder:-- Sony RDR-HX720
MiniDisk:----------MDS-JE500 ( Gammel sag men spiller ok og man får nok ikke meget for den)

Du er da velkommen til at skrive en mail til mig, og så kan vi da snakke over Messenger hvis du har brug for det.

mv. Valentin

sivertsmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Hej igen og tillykke med den ny i huset.....

Kunne se at du overvejer at skifte til SA 1750, må man som indskudt sætning foreslå

SA 520 plus SE 200 i stedet...

Jeg tror at et sådan setup vil yde langt mere retfærdighed for 645'eren.....

Pøj pøj med det, og tillykke endnu engang...

DanielSK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

valentin skrev:

Hej DanielSK

Jeg havde hørt den omtalte NAD T763 v2 den var nu heller ikke dårlig, dog ikke hjemme ved mig selv, pga. at man skal betale den inde i HiFi Klubben og lige inde ved siden af kunne Expert låne en HD med i udvalg. Jeg ville da gerne have hørt dem begge hjemme, men nu er jeg lige glad med det. For nu har jeg fået den rigtige det er jeg sikker på.

Mit anlæg er under opbygning efter lidt lang tids pause, men i øjeblikket har jeg følgende.
Reciver: ---------- Harman Kardon AVR 645
Højtalere Front: --2 stk. Infinity D60 ( skal byttes senere til nogle SA 1750 eller nummeret mindre)
Center:------------Jamo 200
Højtaler bag:------2 stk. Dali 400  (skal byttes senere til nogle mindre og mere plads venlige SA)
CD afspiller:------Sony XA3EX
DVD:--------------Sony NS730P
DVD Recorder:-- Sony RDR-HX720
MiniDisk:----------MDS-JE500 ( Gammel sag men spiller ok og man får nok ikke meget for den)

Du er da velkommen til at skrive en mail til mig, og så kan vi da snakke over Messenger hvis du har brug for det.

mv. Valentin

Udmærket anlæg   Er også selv gået i gang med at samle mig et nyt anlæg, men har kun fået købt fronter (B&W XT4) - næste skridt bliver nok den ny receiver. Så det nemmeste er vel bare at du lige fortæller mig, at H/K 645 er den helt rigtige til mig  Ej, spøg til side, du virker til at være glad for den, så jeg får dig nok ikke til at sige andet..

Hvodan vil du bedømme den lydmæssigt i stereo og surround - styrker og svagheder? Hvad gav du for den? Og ingen andre negative ting at sige om den end manualens sprog?

Tror også det ender med at blive sådan en 645, hvis jeg da ikke venter til den nye generation med de nye dekodere kommer. Det er bare svært at finde ud af hvor meget man vinder ved at vente - man hører så mange modstridende udsagn om hvad der skal til for at få god HD-lyd i fremtiden (HDMI 1.1./1..3, dekodere i forstærker vs. dekoder i afspiller osv.)...

Til top Vis DanielSK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielSK

valentin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Hej DanielSK

Jeg skiftede faktisk min gamle reciver Sony STR DB 795, ud for at få en større musikoplevelse, rent surround mæssigt var jeg godt tilfreds med Sonyen. Og jeg HAR fået meget musik, mine højtalere lyder bedre der er mere dynamik og der er ikke noget pusten og stønnen når man spiller højt, min bas er blevet meget dybere og stram og jeg køre direct igennem. Når jeg sådan sidder og lytter undre jeg mig over hvordan mine højtaler lyder i forhold til før. 

Lige en sjov ting, jeg kunne ikke forstå alle som sagde at de 75w H/D gav var større en andres wat for når jeg skruede op til -10db ja det var højt men ikke overvældende, indtil en fortalte mig at den fortsatte til +10, nu spiller den højt meget mere end man kan bruge.

Surround messig er den nok bedre end Sonyen men den del har jeg ikke fået udforsket rigtigt endnu.

Opsætning af højtalerne med den medfølgende mic. var nem og der var virkelig en forskel til det gode.

Men fjernbetjeningen er jeg ikke blevet ven med, jeg har i hvert fald ikke fundet ud af hvordan man får den til at virke med andre komponenter, jeg prøvede selv at indkode den og det virkede da også, men når der så var gået to sek og ville til næste nr. så skulle man først trykke på cd knappen og dernæst ned og trykke på næste nr. Jeg vil da håbe at det er mig som bare ikke har fundet de vise sten, for ellers skal jeg have indvisteret i en ny fjernbetjening.
Hvis der er nogle af de kloge hoveder herinde som læser dette og har en viden som kan hjælpe er jeg modtagelig for hjælp.

Du kan købe den ved Audiovision www.audiovision.dk i Skive til 9.299 kr. Det fortalte jeg så ved vores lokale Expert og så kunne jeg også få en der til samme pris. Jeg har set en liste pris til 11.499 kr. så i forhold til den er der penge at spare.

Det du nævner omkring HDMI 1.2 og 1.3 har jeg også selv været inde i, men det  er ikke muligt at få et svar som kan bruges, (jeg har i hvert fald ikke) for der er ikke nogen endnu som ved presis hvad og hvilken metode som skal overføres, da man ikke har fundet ud af at adskille billedet og lyd delen fra hinanden i HDMI forbindelsen. Det er jo ikke kun problemet med HDMI, reciveren er jo også være forberedt til de to nye lydsystemer som kommer på Blu-Ray. Og de Blu-Ray dvd som er ude nu, er der kun alm. lyd systemer på som vi kender i dag. Jeg valgte at se bort fra den del, fordi jeg har en tro på at det først bliver aktuelt om nogle år ( Det kan jo være anderledes men den chance tager jeg)

Det var en laaaang smørre jeg håber at det tilfredsstiller dine spørgsmål. Ellers fyre du bare af igen

valentin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Er i øvrigt blevet gode venner med fjernbetjeningen

steenhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Jeg købte en brugt avr 5550 på 7x75 w. den spiller kanon...

Jeg har dog sat den til salg da jeg hørte en avr 7500, det fik mig overbevist om at jeg ikke længere behøver min NAD 272 effekt til fronterne....

Til top Vis steenhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steenhansen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes