Vil starte ud med at sige at jeg er ny i faget, og andres tanker vil derfor være guld værd.
Jeg overvejer at købe et 5.1 sæt fra Jamo, noget a al:
Jamo A303 HCS 5 til 4000
Synes at designet er dejligt diskret og stilrent, og tror da også at de spiller fint til pengene.
Har surfet lidt omkring og læst en del tråde og overvejer nu hvilken reciever der vil være passende til at trække dette. 3-4 k i pris vel vil jeg mene være passende?
Jeg vil gerne kunne slutte en Xbox 360 til via component, så jeg ved ikke om det er nødvendigt at den skal kunne upscale ordentligt (den kan kun afspille DVD'er i 480p uden at upscale, men om det er bedst at lade TV'et eller reciever klare det ved jeg ikke). Måske slutter jeg også min gamle xbox til med SVHS, så der vil upscaling måske komme ind i billedet, ellers kan jeg jo smide den direkte i TV'et. Derudover vil jeg tilkoble lidt lyd via optisk (xbox) og coax (PC -SPDIF - X-Fi).
7.1 vil da være rart, men er ikke et must (for videreudbygning). Spørgsmålet er bare om man alligevel ikke skal have en ny reciever om et par år når de nye standarder (HDMI, HD lyd etc.) bliver kørt ordentligt på plads og når tingene er til at få for penge?
Jeg har kigget på følgende:
Yamaha RX-V659 til ca. 3600
Marantz SR5600 til ca. 3500
Eller kan lillebroderen SR4600 klare det til ca. 3000 kr.?
Det er nok de to ovenstående jeg har det bedste indtryk af pt., men dem har jeg dog ikke mulighed at lytte til, og hvad siger I til alternativer som;
Cambridge 540R-V2 - 3500
NAD T744 - 4000
STR-DA1200ES - eller mindre? - 3500 ca.
Hvad synes I, både hvad angår højtalere og reciever, og findes der bedre alternativer til de samme, eller færre penge?
På forhånd tak
Thomas