Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Opsætning af Audio Pro Sub Impact? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Har lige købt en Audio Pro Sub Impact. Umidelbart sparker den jo seriøst røv, men har lige et par spørgsmål:

1. På min JBL LX 2000 var der både en left+right indgang og en LFE indgang. Når man benytter LFE indgangen så sættes crossover funktionen ud af spil. Men på Sub Impact er der kun en left+right indgang. Er den så overhovedet beregnet til LFE og hvordan skal man så bedst tilslutte LFE fra forstærkeren (pt er den bare smækket i den ene af indgangene).
  2. Hvordan indstilles styrken bedst? JBL anbefalede at man skruede helt op for sob'en og lod forstærkeren styre. Er det altid sådan?

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

1. Du bør sætte delefiltret i subwooferen så højt som muligt hvis det ikke kan slås fra.

Man kan få en y-splitter til subwoofere som splitter et monosignal til to, så man bruger begge indgange i subwooferen. Jeg har ikke selv prøvet dette, men efter sigende skulle dette give mere "hul igennem", fordi man således bruger begge svingspoler. Det står muligvis nævnt i manualen til din subwoofer..?

2. Det er svært at sige noget generelt om - det kommer efter min mening an på hvor kraftig subwooferen er i forhold til det rum den skal spille i. Du risikerer at subwooferen bliver så kraftig at den ikke kan dæmpes tilstrækkeligt i forstærkerens setup, og det er jo næppe meningen. Jeg ville starte med at sætte subwoofer niveuaet i din forstærker til 0 db og så indstille volumen på subwooferen derefter. SÅ kan du fintune niveuaet på forstærkeren.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.

Jeg tænkte faktisk på om der er nogen fidus i at bruge en Y-splitter. Desværre var der ingen manual med til sub'en (købte den brugt via denne side). Og jeg kan ikke umiddelbart ikke finde en på nettet.

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Har fået købt et y-splitter kabel. Det hjalp sgu en hel del!!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes