| Forfatter |
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går og rumsterer med tanken om at foretage en større ændring af mit surround-setup, og i den forbindelse har jeg overvejet, om man skulle tage at forsøge sig med separat forstærkning af de forskellige kanaler (enten i 5.1 eller 7.1). Men hvordan ville sådan et setup "se ud"?
Jeg har en DENON AVR-3805 (som dog nok skal skiftes ud), men ville jeg kunne gå ud og investere i fem effekttrin, som jeg spænder for receiveren (og hvordan det?), og hvis jeg vælger at køre i 7.1, ville jeg så kunne nøjes med ét effekttrin pr. side til bag- og sidehøjttalere?
Endvidere overvejer jeg, om man skulle forsøge at investere i klasse D-trin. Men hvilke modeller er der at vælge imellem, og hvad koster den slags i forhold til klasse A eller A/B?
Kom med nogle bud - jeg er IKKE fagmand, så jeg er helt blank.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Fed ide, men også noget dyrere. Jeg har selv lige fået købt mig en surround-pre, så jeg køre 4.1 nu. Jeg bruger Ear1001 til hver front og Ear202 til baghøjttalerne og det fungere superfint. Nu har jeg ikke så meget at sammenligne med, da jeg ikke har haft surround før. Så hvis du kan lide klasse-d syntes jeg da klart du skulle prøve. Det ser også noget federe ud end bare sådan en stor fed firkantet surroundreciver.
Jeg ville meget gerne give en demo en dag, men har desværre ikke mulighed for det for tiden. Men der er garanteret andre herinde der gerne giver en demo af deres.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige for at præcisere: Spørgsmålet var ikke, hvordan det lyder, men HVORDAN GØR MAN?! Hvordan sluttes effekt- pre- og surround sammen? Hvor skal højttalerne tilsluttes? Hvor skal de fem effektenheder tilsluttes? Skal man have et andet surroundtrin end en almindelig receiver (som den jeg har)?
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller skal man bare investere i en røvfuld TP Tubes
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan godt gøre det med din nuværende receiver. Den har pre-out, der tilslutter du effektforstærkerne. Højttalerne skal så selvfølgelig tilsluttes effektforstærkerne.
Du kan evt. starte med en effektforstærker til fronthøjttalerne og så lade receiveren trække resten af højttalerne. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Eller skal man bare investere i en røvfuld TP Tubes
|
|
|
Ja det kan sagtens lade sig gøre sammen med din Denon 3805!
Og de er fede de TP Tubes... Men det kommer også til at koste en røvfuld knaster. Men for pokker det ville rykke!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu: Ja, man skulle vel have 4 stk af de store (eller måske 6 stk) og så to af de små som center. Men så løber det også op på den forkerte side af 75.000,-
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arh det kan godt være, at du får lidt rabat!
Ja det bliver dyrt, men lækkert!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen, folkens. Jeg har bare lige et spørgsmål mere (ganske hypotetisk):
Hvis jeg nu vælger at brokoble to effekttrin til fronthøjttalerne, kan jeg så nøjes med bare at have en enkelt effektenhed til center og bagkanal, eller er det bedst, hvis der køres ENTEN brokoblet ELLER ikke-brokoblet hele vejen rundt? Dvs. tre effekttrin (ingen brokobling), fire effekttrin (hvis der brokobles til fronten) eller seks effekttrin (brokobling hele vejen rundt). __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anyone? Please.
Nå, f... det, så køber jeg sgu bare seks effekttrin (yeah, right) __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Mener du like this ? Jeg kører med en stereoeffekt per kanal, og biamper mine højtalere. Dvs. jeg tager f.eks. left pre out, via et mono-signalkabel afsluttet med et y-kabel til left/right in på effekten - venstre fronthøjtaler tilsluttes så både left og right out på effekten. Undtagelsen er mine baghøjtalere, der ikke kan biampes, så en enkelt stereoeffekt trækker dem. Som det fremgår af min tråd, mangler jeg ikke effekt, og der er vildt meget knald på  Eneste minus... ? Det fylder en del i landskabet  MVH.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke brokoble, mit indtryk er, at det giver en lidt falsk fornemmelse af flere watt. Når man brokobler en forstærker, ligger man de to kanaler i serie med hinanden. Derved får man højere effekt, men også en halvering af den impedans forstærkeren ser ind i, dvs den kommer også på hårdere arbejde.
Find hellere nogle solide effektforstærkere, og brug dem uden brokobling. Et sted at starte kunne være en NAD 218THX eller 208THX. Der er mere en 200W per kanal uden brokobling, og den lyder sgu fint. Vincent lavede på et tidspunkt nogle små søde monoblokke på 150W. Tilmed var de flotte. Det kunne også være en mulighed. De er her: http://www.vincent-tac.de/en/produkt/end/sp_997.php
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Hej,
Mener du like this ?
Jeg kører med en stereoeffekt per kanal, og biamper mine højtalere. Dvs. jeg tager f.eks. left pre out, via et mono-signalkabel afsluttet med et y-kabel til left/right in på effekten - venstre fronthøjtaler tilsluttes så både left og right out på effekten. Undtagelsen er mine baghøjtalere, der ikke kan biampes, så en enkelt stereoeffekt trækker dem.
Som det fremgår af min tråd, mangler jeg ikke effekt, og der er vildt meget knald på 
Eneste minus... ? Det fylder en del i landskabet 
MVH.
|
|
|
Ja, biamping er i mine øjne en langt bedre ide end brokobling, hvis man absolut vil have et stereoeffekttrin til hver højttaler. Og NAD 216 er også kapabel.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med sådan en fyr som nedenstående? Er de noget værd?
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=2581
Men tak for svarene  __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
bphhm Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjælp mig lige. TP tubes?
__________________ /Hans
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.tptube.dk/__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |