Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Bærbar PC lyd ind i ny receiver, hvilken? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PoulHJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hej, hvordan får jeg lyden fra min bærbare PC over i forstærkeren? Og hvad skal jeg egentlig købe?
Jeg skal ud at købe helt nyt anlæg og vil bruge ca. godt 30 K på det, dvs.
2 sidehøjtalere, 1 sub, og surround receiver + kabler. Jeg har allerede nogle ok baghøjtalere og en center og en bærbar pc. Samt en god projektor med HDMI indgang. Jeg kan bruge centeren og baghøjtalerne , selvom de ikke lige er toppen af poppen, fordi jeg går mest op i stereo lyden.
Det skal heller ikke fylde ret meget, det sted jeg har til det er der ike god plads til en masse apparater, jeg har egentlig bare plads til forstærker + dvd afspiller + bærbar pc + digital tv modtager+spille maskine. Andre ting er der ikke rigtig plads til dvs. ikke noget med forforstærkere osv.

Jeg vil gerne trække en HDMI ledning til projektoren. Derudover vil jeg gerne trække en HDMI ledning til alrum (ind i LCD TV + evt. en sound projector fra Yamaha) og til soveværelset (LCD TV engang.
Der er vist ingen receivere med 3 HDMI udgange, men så må jeg købe en splitter.

Hvordan får jeg lyden fra min bærbare, når jeg afspiller med Mediacenter, over i forstærkeren. Den bærbare har 'kun' USB udgange. Men teorestisk burde det være nok. Men det er kun de ret dyre receivere der har USB ind.  Nogle har net forbindelse, men så er de endnu dyrere. Mange har en RS232 indgang, kan den bruges hvis man køber en eller anden form for converter? Eller kan man få en USB til optisk lyd ind konverter?

Jeg har kigget på:
Denon AVR 2807
Pioneer VSX-AX2ASi
Yamaha RX-V1700 (ikke vild med det gule lys i displayet)

Af højttalere ender det måske med:
Dali Mentor 2 på et par pæne standere- fordi de ser ok ud og lyder fint, har testet ikon 2 ud, men for tynd bas i dem. Evt. B & W XT4
B&W PV1 SUB - den kan man holde ud at se på + ret god

Jeg har kigget (alt for) meget efterhånden og jeg er egentlig ved at være lidt frustreret over ikke at kunne finde ud af hvad det skal være. Det ser ud til at der er mange her på forumet som er gode til at give gode råd og som har tjek på det og ved meget mere end jeg gør om hi-fi.
Så hvad kaster jeg mine kroner efter og hvordan bruger jeg min bærbare som afspiller?

På forhånd tak!

/Poul

Til top Vis PoulHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PoulHJ

doller14
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hej

jeg er ret sikker på du ikke bare lige kan forbinde din computers usb udgnag med de usb stik der er på nogle forstærkere da disse er lavet til at kunne modtage en usb pin.

Det du skal bruge er et lydkort som du kan sætte til din usb udgang på din bærbar og så forbinde lydkortet med forstærkeren med almindelige phonokabler eller et optisk digitalkabel.

det kunne evt være

http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?category= 1&subcategory=207&product=15912

ellers kunne det være et lydkort som kan sættes i din PCMCIA (port) det er huldet som er omkring 6 cm langt og 0.5 cm højt og som sikkert sider på siden af din bærbar

http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?category= 1&subcategory=205&product=10769

Det skal lige siges at jeg ikke selv har prøvet nogle af delene, men creative plejer at lave gode lyd produkter der virker..

MVH Doller

Til top Vis doller14's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doller14 Besøg doller14's Websted

PoulHJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Hej igen, tak for det. Ja, det er sikkert rigtigt at man ikke kan streame til USB'en. Jeg synes jeg har hørt noget om at Windows Media Player 9 kan et eller andet.
Men når man kan få et lille USB-> Optisk Digital out for nogle få hundrede kroner kan det også være lige meget med USB stik på forstærkeren. De forstærkere der har det er generelt meget dyre.

Jeg har fundet ud af at Audiotrak også har et lille lydkort, OPTO Play 24 bit/96 kHz ca 500 kr
. Så er der måske mulighed for bedre lyd end alm. CD. (?)

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hej PoulHJ

Jeg anvender normalt en ledning med et stik der går ind i PCen der hvor lyd går ud (høretelefoner sættes til). I den anden ende er ledningen splittet i to (Y-split????), et rødt og sort stik, det sætter jeg i forstærkeren hvor CDen normalt sidder og det virker fint.

Jeg har dog ingen forstærker lige nu så jeg kan ikke hjælpe med at afprøve så meget håber det hjælper dog.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

luis figo skrev:

Så fandt jeg et eksempel:

http://www.av-connection.dk/?PGr=78&SPage=Jack-Phono-RCA _Kabler

Jeg bruger selv dette eksempel, dog med et lidt bedre kabel. Og det virker fint.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

PoulHJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Tak tak, men det med analog signal fra en computer har jeg ikke så meget fidus til. Jeg har et billede af at der er alt for meget støj og ikke særligt godt musikkredsløb i en computer.
Det er jo et rimeligt godt anlæg det bliver sat sammen med og så ville det virkelig blive det svageste led.
Jeg kan sige jeg gider ikke have nogen cd-afspiller på anlægget (jeg har godt nok en dvd afspiller son kunne bruges), jeg vil meget hellere have min musik til at ligge på en bærbar og kunne overføre den tabsfrit (digitalt) til forstærkeren.
Nogen køber også musik på nettet i de nye højopløste musikformater i udlandet, det bliver der måske også mulighed for. SACD (Super Audio CD) m.fl.. Men det ved jeg ikke om er understøttet på en optisk ind, er der nogen der ved det?

Jeg har forresten også fået øje på at Harman Kardon har en reciever AVR445 der ser interessant ud - er der nogen der kender deres produkter og kan sammenligne den kvalitetsmæssigt med nogle af de receivere jeg nævner tidligere? Jeg så der var en masse brugere der roste den lydmæssigt til skyerne på amazon og cnet.

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke så meget forstand på det, men kan denne ikke bruges?:

http://www.thinkgeek.com/computing/avcards/6e4f/

......og fra England:

http://www.etcetera.co.uk/products/VOY030.shtml

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes