Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 11:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: sub tilslutning/Andre løsninger (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

har et sæt M&K 750 ss opsæt med en velodyne dd12,hvor subben er tilsluttet lfe out på min processor(ikke thx)crossover er 80hz.er der andre /bedre muligheder en denne måde at køre suben på.Syntes at havde set nogle som gør det anderledes.Hvorfor?
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 06:35 | IP-adresse registreret  

Grunden (eller en af dem i hvert fald) til at gøre det anderledes, er at undgå DSP-baserede delefiltre ved stereolytning.

Jeg mener, at LFE brugen er helt fin til filmbrug.

Til stereo har jeg tidligere opnået bedre resultater ved at koble sub'en via højttalerudgangene fra forstårkeren, så sub'en modtager samme signal som de 2 stereo HT. Det betyder at sub'en for alle frekvenser og du skal så bruge sub'ens delefilter til at skære de øverste fra. Hvis din surroundforstærker så har en slags "Pure Direct" så burde du få det bedste resultat.

Det skal dog tilføjes at jeg fornylig har taget en lidt mere pragmatisk indgang til stereolytning og bruger nu LFE udgangen til stereo også. Det der fik det til "at virke" for mig var at jeg ikke kører LFE+Main men i stedet bruges det i surroundforstærkeren indbyggede DSP-baserede delefilter til at dele ved 40Hz (måske satte jeg den på 60, kan ikke lige huske det) selvom mine fronter godt kan gå lidt længere. Denne indstilling gør det nemmere at integrere sub og front (i stereo) da der er mindre af "vi spiller de frekvenser fra flere HT"-effekten.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

grunden til at jeg spørger er at jeg mere eller mindre har opgivet at få mit stereoopsæt til  spille ordentlig(voldsomme basproblemer)så når man ikke kan få både ss og stereo til at spille optimal,har jeg satset på ss,og håber på at senere hen at få et rum udelukket til stereo.Så mine aurum cantus L3 se er pt pakket væk,og er blevet erstatet af et  ss Miller &Kreisel 750 ,hvilket har vidst sig til at være et godt valg da de ikke siger et klap under 80 hz.Så min sub tager sig af alt bas,som har indbygget korrektion.
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes