Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 04:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround anlæg skratter... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wenneberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Jeg er ny i forummet og håber nogen kan hjælpe mig med et problem jeg har med et nyt anlæg jeg har købt.

Jeg har netop erhvervet mig et Pioneer DCS-360 surround anlæg. Det spiller rimeligt godt synes jeg, men en gang imellem når jeg f.eks. ser tv og hører lyd over anlægget fra tv'et, skratter højtalerne et par sekunder en gang imellem og det er sgu ærlig talt lidt trælst, for at sige det på godt jydsk.

Jeg synes ikke umiddelbart det sker når jeg f.eks. ser DVD film, men skal ærlig talt indrømme at det kan være gået min ikke helt perfekte hørelse forbi.

Men ville høre om nogen ved noget omkring hvad det evt. kunne være der gør at de skratter?

Jeg har investeret i et godt scartstik som forbinder tv'et og anlægget, et der hedder scartflex med 24k guld stik, så det burde jo være i orden.

Men jeg håber, at jeg ikke skal ud og have anlægget byttet, men hvis nogen som sagt ved noget eller har et forslag til hvad jeg kan gøre så ville det være fedt

Tak

Til top Vis wenneberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wenneberg

bphhm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Det bliver du nødt til at specificere lidt bedre.

Kan være mange ting. Overstyring/forvrængning, dårlige potentiometre hvis støjen er der når du skruer op og ned for lyden, dårlige forbindelse mellem enhederne og højttalerene, osv.

Check samtlig forbindelser, kabler osv og hvis det ikke forsvinder så er det ned til forretningen hvor du har købt anlægget og reklamer en fejl.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Hvis fejlen kun er der på tvlyd, kan støjen jo også komme fra dit tv. Det skal du nok undersøge først. Du kan evt. også prøve at sætte din DVD-afspiller til samme indgang på anlægget med scartkablet og lytte til nogle cd´er på den måde. Så kan du måske afgøre om det er anlæg eller tv det er galt med.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes