Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 08:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvad skal jeg dog vælge?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rosend@hl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Hej,

Efter at have fulgt med herinde et stykke tid, og da jeg er den kommende ejer (forhåbentlig meget snart) af et 46" Sharp XD1E, er jeg lidt på udkig efter det sidste til min hjemmebio!  Der ventes også en PS3 hjem d 23 marts

Jeg har på nuværende tidspunkt et gammelt "All-In-One" surround-system alá Bilka's billigste, et Tangent HT-50 HomeTheaterSystem.
Derudover har jeg et højtaler system af mærket Koda (ingen Sub), de er "ok", og vil nok umiddelbart blive benyttet til jeg har fundet noget nyt.

Det er her I kommer ind i billedet... Hvad skal jeg dog vælge?!

Reciever: Her har jeg spekuleret på en Denon 2307, da dette lyder til at være en god og fornuftig en af slagsen, samt at man virkelig får noget for pengene. Andet som er ligeså godt som denne? Samme prisklasse? (Ihvertfald ikke dyrere - helst billigere)

Højtalere: Her har jeg tænkt på Dali Concept 6 som kan fås i HiFi-Klubben for 6000 og så en Dali Concept 12 Sub. Det kan muligvis være jeg kun starter med Sub'en, da pengene jo også skal række.
Jeg har også set på Jamo S606 (5000,- er det et godt tilbud?) og skal jo så også finde en tilsvarende Sub (Der findes vel en Sub i samme serie?)

Af hvilket højtaler system får jeg så mest ud af?! Hva med recieveren - vil den passe godt til højtaler systemerne?!

Jeg har også et tilbud omkring et Jamo E850 Surround system, bestående af:
2stk E850 Fronthøjtalere
2stk E8SUR2 baghøjtalere
1stk E8CENTER
1stk E8SUB.2 Subwoofer
,
Jeg kan med dette sæt få en Yamaha DVD-S520, samt en Yamaha receiver RX-V620RDS Alt dette løber op i 7000kr. (Skal jeg have prisen længere ned?)
Er lidt itvivl hvor jeg "står" med dette system, eftersom det er en 6år gammelt, men som jeg kan forstå er det ihvertfald nogle gode højtalere, og hvis jeg så til næste år først køber en ny reciever der, så skulle højtalerne stadig kunne gøre det godt.

Derudover er jeg lidt forvirret omkring DVD opskalering... Nu har Denon 2307 jo HDMI-Switching osv, er det så nødvendigt at DVD'en har det også, eller "nok" bare recieveren har det?! Selvfølgelig nok mest optimalt med DVD'en, men bare lidt forvirret omkring hvad Recieveren så gør?!

Det blev noget af et indlæg, og jeg håber at flere af jer vil hjælpe mig godt igang.... Jeg vil nok ikke have råd til det hele på én gang, men så har jeg jo noget at købe igennem de næste par måneder!

På forhånd TAK!

Hilsen
Allan

Til top Vis Rosend@hl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rosend@hl

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Hvor gammelt er det Jamo-sæt og stand?

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Rosend@hl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Jamo E850 Surround system: 6-7år gammelt, men skulle stå som nyt, ingen ridser og stort set ikke brugt.

Jamo S606: Er nyt...

Allan

Til top Vis Rosend@hl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rosend@hl

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes