Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 10:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Dolby Digital Plus,True HD,DTSHD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
OleH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige invisteret i et helt nyt surround setup, forstæker, højtaler, dvdoptager, plasma, etc. og har måske forhastede mig?

Jeg har ikke været opmærksom på at det måske var nødvændig at vente på HDMI ver.1.3, så det er muligt at udnytte hele båndbredden på de indspillet lydspor, Dolby Digital Plus,True HD,DTSHD på forstækeren, men jeg faldt så over et svenskwebsite som skriver, "Men för att nyttja den högre bandbredden så är det HDMI v1.3 eller IEEE 1394 som gäller. Bort med gamla S/PDIF alltså".

Vil det så sige at hvis man finder en Blue-Ray/ HDDVD afspilller med 1394 udgang og føre denne over til min forstærker, så skulle man få fuldt udnyttelese, eller har jeg misforstået det?????

Forstærken er en Pioneer VSX-AX4ASi-S som har 2 x 1394/i.Link indgange.

Link til det svenske website, som også skriver lidt om de forskellige bitrates på ovenstående, viste enlig ikke at men ikke udnyttede helle den mulige båndbredde på Dolby Digital 5.1 etc.

http://www.hembiobrevet.se/2006/dolby-digital-plus-dolby-tru e-hd-dts-hd/

Hilsner

OleH

Til top Vis OleH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleH

OleH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Nu faldt jeg selv over dette på nettet, her har man over ført DTS HD via HDMI 1.2 VSX-AX4ASi-S?

"The equipment used at the DTS-HD Master Audio demo at IFA was the soon-to-be-released Pioneer Blu-ray Disc BDP-HD1 player and a currently available VSX-AX4ASi A/V receiver. The player decoded the DTS-HD Master Audio bitstream and passed the eight resulting audio channels to the AV receiver via HDMI 1.2, ensuring that the signal remained in the digital domain for the highest audio quality. Video was output to a Pioneer plasma screen model number PDP-5000EX capable of displaying 1080p high definition video"

Link: http://66.102.9.104/search?q=cache:mBXGOCmtXlUJ:www.cdrinfo. com/Sections/News/Details.aspx%3FNewsId%3D17981+VSX-AX4ASi%2 BDTS+HD&hl=da&ct=clnk&cd=10&gl=dk

OleH

Til top Vis OleH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleH

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Hej Ole!

Hvis du får dig en DVD med HDMI 1,1 / 1,2 så kan benytte dette til overførsel.

Med HDMI 1,1 /1,2: Afspilleren: DTS-HD dekoderen dekoder og konvertere til linær PCM. Kabel:  Digital Linær PCM. Receiveren: Det ryger i DAC'en.

Med HDMI 1,3: Afspilleren: Læser og sender videre. Kabel: Digital bitstream. Receiveren: Modtager, DTS-HD dekoderen dekoder og konvertere til linær PCM, det ryger i DAC'en.

Sådan læser jeg i hvert fald den information som DTS opgiver. Med HDMI 1,3, så lader man receiveren lave hele arbejdet, groft sagt. Med det 1394 må det fungere ligesom HDMI 1,1 / 1,2 hvis du kan finde en afspiller med det.

Alternativt er der jo 5,1 / 7,1 analog ud, så foregår det hele bare i afspilleren. Der er bare ingen afspillere som tilbyder dette endnu.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes