| Forfatter |
|
jony Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har anskaffet mig sådan en her:

Men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal bruge den. Jeg bruger SS forstærkerens test noise funktion. Jeg sætter vægtningen til "C" skruer op på forstærkeren til måleren viser 70dB. Men så er spørgsmålet så, hvordan er den mest korrekte måde at holde dB måleren?? Skal den pege opad, eller skal den pege direkte mod lydkilden, eller hvad?? Og hvad med sub'en skal den ligge på samma niveu, højere eller lavere?? Skal jeg bruge en anden tone end den fra forstærkeren.
Jeg håber i kan bære over med min uvidenhed og hjælpe mig
Hilsen Jony __________________ Jeg vil give min højre arm for at være ambidekstral
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den giver lidr forskellie målingen afhængigt af om du peger mod lydkilden eller mod skærmen. Jeg har fundet ud af, at hvis du holder den lige foran dig og målemikrofonen peger opad så giver den troværdige målinger, ihvertfald bedømt ud fra lydspor bagefter __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
jony Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godmorgen Acer.
Det var også min første tanke, men så tænkte jeg på at måleren nok var meget retningsbestemt.
Brugte du også bare Test Tone funktionen, eller havde du noget andet "Støj" du brugte??
Jony
__________________ Jeg vil give min højre arm for at være ambidekstral
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jony skrev:
Godmorgen Acer. Det var også min første tanke, men så tænkte jeg på at måleren nok var meget retningsbestemt. Brugte du også bare Test Tone funktionen, eller havde du noget andet "Støj" du brugte??
Jony |
|
|
Bruger receiverens testtone, men nå du holder den opad er den ikke så retningsbestemt endda ! Brug iøvrigt a-vægtning og fast  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
jony Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
"A"vægtning, hvordan kan det være?? Så starter følsomheden først ved 500hz
Om man bruger fast eller slow, det tror jeg ikke kommer sig så nøje når man bruger en kontionerlig <-Staveplade, til at teste med.
Jony
__________________ Jeg vil give min højre arm for at være ambidekstral
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jony skrev:
Hej
Jeg har anskaffet mig sådan en her:

Men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal bruge den.Jeg bruger SS forstærkerens test noise funktion.Jeg sætter vægtningen til "C" skruer op på forstærkeren til måleren viser 70dB.Men så er spørgsmålet så, hvordan er den mest korrekte måde at holde dB måleren??Skal den pege opad, eller skal den pege direkte mod lydkilden, eller hvad??Og hvad med sub'en skal den ligge på samma niveu, højere eller lavere??Skal jeg bruge en anden tone end den fra forstærkeren.Jeg håber i kan bære over med min uvidenhed og hjælpe mig
Hilsen Jony |
|
|
Må jeg spørge hva sådan en koster?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker atter igen rouge:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep, 500 spir og den måler noget forskelligt fra "målemikrofonen" i receiveren __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |