Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2026 | 09:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Aktive højttalere i Surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SmilyBent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

jeg er ny i dette her forum og har læst en del at de indlæg som Peter Pan har lavet samt mange andre.

Jeg har følgende spørgsmål som jeg godt vil bede jer svare på:

Jeg har på nuværende tidspunkt 1 stk. Beovision MX8000 inkl. 1 stk AC3/DTS modul, som jeg ønsker at udnytte til surround. Hvilken at disse 3 løsninger vil i anbefale.

2 sæt Beolab 3 (eller 1 sæt beolab 4 som baghøjttalere, 1sæt Beolab 3 front) inkl. 1 stk. Beolab 2

2 sæt TPTUBE 500 aktive tilsluttet MX8000

1 sæt TPTUBE 500 aktive front og 1 sæt Beolab 3 som baghøjttalere (serieforbundet med TPTUBE 500)

På sigt overvejer jeg at købe et Beovison 8, 32” inkl. AC3/DTS modul, når det engang kommer.

Med venlig hilsen

Bent

Til top Vis SmilyBent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SmilyBent

B&Ofan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Hej SmilyBent

Det lyder, som et spændende projekt. Umiddelbart vil jeg foreslå dig at vælge løsningen med 4 beolab 3 højttalere og så en beolab 2 sub. Grunden er ikke at det måske er den bedste lyd, men efter min mening, er de langt lettere at placere og du får et kanont design, som vil matche dit fremtidige bevision 8 flot.

Du nævner Bevision 8 med surround modul. HAr du noget kendskab til om 32" modellen bliver lanceret med et sådanne, da det ikke kan fås til 26".

Til top Vis B&Ofan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af B&Ofan

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nu mene, du vil få mest for pengene ved at investere i 2 sæt TP Tube 500 (og måske så en TP300 som front). De har virkelig fået kanon anmeldelser, men det har du vel set på deres hjemmeside.

Under alle omstændigheder skal du vælge samme mærke for og bag. Det kan næppe betale sig at blande.

B&Ofan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Yoshimura har nok ret i at man får den bedste lyd for pengene ved, at vælge Tube højttalere, men omvendt er der vel heller ikke nogen, som vælger B&O udelukkende på grund af deres lyd kvalitet. Så efter min mening er design en lige så stor faktor og der vinder B&O efter min mening.

Men skulle jeg vælge højttalere til MX8000 vil jeg nok gå efter 2 sæt beolab 8000, da der er mere bund i dem og den sparede beolab 2, kan i fremtiden finasiere et 32" bevision 7, fremfor det planlagte beovision 8

B&Ofan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes