Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juli 2026 | 21:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: NAD T753 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KennethGade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Hey derude. Jeg vil lige starte med at fortælle at jeg er ny herinde. Men årsagen til at jeg har oprettet en bruger herinde, er at jeg er blevet bidt af NAD's produkter. Men i en brandert har jeg så fået købt mig en T753 Surround/Reciever for 1000 kr. uden fjernbetjening og manual.

Men mit problem er at den ikke levere nogen former for lyd på nogen måder overhovedet, på nær når man kobler lyden på uden om selve for-forstærker-delen. Tænkte på om det problem kunne skyldes en funktion som man kun kan slå til og fra på fjernbetjeningen? For der er ingen hjælp at hente ved at trykke på diverse knapper på kryds og tværs på panelet. Og det skal lige siges at den spiller hamrende godt når man bare kobler lyden direkte på, har den koblet til min com. lige pt., da det er den eneste med equalizer.

Har bestilt en HTR2 fjernbetjening, men er det nu også det der er galt ?

Håber virkeligt på noget hjælp. På forhånd tak.

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

KennethGade skrev:

Hey derude. Jeg vil lige starte med at fortælle at jeg er ny herinde. Men årsagen til at jeg har oprettet en bruger herinde, er at jeg er blevet bidt af NAD's produkter. Men i en brandert har jeg så fået købt mig en T753 Surround/Reciever for 1000 kr. uden fjernbetjening og manual.

Men mit problem er at den ikke levere nogen former for lyd på nogen måder overhovedet, på nær når man kobler lyden på uden om selve for-forstærker-delen.

1. Du har overhovedet ikke gjort noget forkert, hvis du har købt en NAD 753 for 1k, og den virker, så har du virkelig gjort et kup!..

Det lyder som om, at det er din effektdel på forstærkeren der er røget??..

Hvis det er det, så hjælper det ikke med fjernbetjening eller noget som helst, så er den eneste løsning - Repartion..Og en manual kan du sagtens hente på nettet!..Eller stik mig lige en PB, så sender jeg dig den bare der!.

mvh Henrik

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

er det ikke kun effektdelen der dur, sådan forstår jeg det. Sidder bøjlerne på bagsiden mellem pre out og main in? ellers er det derfor lyden ikke kommer igennem, det kan fikses med 3 signalkabler
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

KennethGade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 02:30 | IP-adresse registreret  

Nej, det er nemlig lige akkurat når jeg tager 'bøjlerne' ud og sætter lyden direkte til i "main in" at den spiller. Tilslutter jeg det så eksempelvis til "CD" og sætter 'bøjlerne' i, slår over på "CD", så er der bare ingen lyd overhovedet. Det er uanset hvilken lyd-indgang jeg vælger. Det er heller ikke fordi at højttalersæt A eller B er slået fra, for det har jeg også tjekket.

Men har som sagt ikke fjernbetjeningen til 'vidunderet', og havde faktisk håbet lidt på at der var en funktion derpå, som gjorde at lyden ikke kom igennem. For der er ingen lyd at hente ved de få funktioner du kan fra via. knapperne på frontpanelet.

Men som sagt når du sætter lyd på i "main in", så brager forstærkeren derud af og leverer den fineste lyd uden problemer. Den hverken suser, brummer eller noget andet.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Når du engang får fjernbetjeningen kan jo prøve at se om det bare er indstillingerne i menuen der er ændret. Personligt har jeg slået analog lyd fra på cd-indgangen, så det kun er digital. Det kan måske være det, men det skulle være underligt hvis det er ændret på alle indgange. Hvis du foran på receiveren trykker på en af knapperne "source", står der øverst til højre i displayet hvilken audio indgang der er sat op, evt også hvilken video.

KennethGade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Jep, det gør der.. Men der står også noget "digitalt" halløj, i tallene fra 1 til 6, oppe i højre hjørne. Det gør der ved alle indgangede, selv ved 7.1 indgangen. Er det så derfor ? Nænner ikke at smide forstærkeren væk, for den spiller så hamrende rent og godt, så ofrer gerne noget på en evt. reparation.

Tænkte på, er der nogen specifik fjernbetjening, eller kan jeg godt bruge HTR2 fjernbetjeningen? Har ikke fået den endnu, men der er sendt bud efter den.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

det er htr2 fjernbetjeningen der hører til. hvis du vælger cd og der f.eks. står digital 2 i højre hjørne, betyder det den bruger digital 2 indgangen til cd. så skal du tilslutte cd'en i den pågældende digitale indgang, hvis det så virker med bøjlerne skal du bare bruge en fjernbetjening til at indstille det. Alternativt, hvis du har rs232 udgang på din på og et kabel liggende kan du downloade NAD TSeries  PC interface og indstille det dér.

KennethGade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Forstod ikke lige det sidste ? Men kan alle lydkanaler godt være sat til digital input ? For det er jo samtlige det er galt med..

KennethGade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Kan godt ske at jeg spørger lidt dumt, men f.eks. coaxial udgangen på min dvd, er det ikke en digital lyd-udgang? Har prøvet lidt frem og tilbage med forstærkeren, og der er da godt nok billede på diverse forsk. kanaler, det er bare lyden der mangler.. Tør ikke rigtigt forbinde coaxial med min digitale lyd-udgang og tjekke om det er det der er galt, hvis jeg nu brænder skidtet af..

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

der kan ikke ske noget ved at sætte den forkerte digitale kanal til i den forbindelse, digital 1 & 2 er optiske og 3-6 er coaxiale, så hcis du kan finde en indgang hvor der står digital 3,4,5 el. 6 i displayet så prøv at sætte cd'en til, hvis det så stadig ikke dur, prøv at finde ud af hvad det koster at få lavet, hvis det er mere end 2k kan det ikke betale sig...

KennethGade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Tjekker jeg lige i morgen. Men kan jeg godt bruge et alm. phono kabel til coaxial lyd ? Mener da at man skal bruge specielle kabler, for har nemlig ikke sådan et.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

du skal bare nøjes med at sætte det ene stik i

KennethGade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Tror du misforstod. Mente om jeg kunne bruge et alm. phono-kabel i stedet for et coaxial-kabel, om disse to kabler er ens. Men hvis det er tilfældet, så er det afprøvet, og der kommer stadig ingen lyd..

McDave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Det er lidt tricky.. har selv en T753v2

som det bliver nævnt, så kan man frit vælge hvilke indgangsbøsninger der skal tilkobles hvilken funktion... du skal bruge den onscreen menu der er i forstærkeren. brug monitor out, og tilslut et fjernsyn... led lidt rundt i manualen efter hvordan du gør, men forbered dig på at lede st stykke tid.. det er ikke helt så brugervenligt. og efter in mening en masse NONSENS!!! hvad blev der af NAD og No-Nonsence???

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

McDave skrev:

Det er lidt tricky.. har selv en T753v2

som det bliver nævnt, så kan man frit vælge hvilke indgangsbøsninger der skal tilkobles hvilken funktion... du skal bruge den onscreen menu der er i forstærkeren. brug monitor out, og tilslut et fjernsyn... led lidt rundt i manualen efter hvordan du gør, men forbered dig på at lede st stykke tid.. det er ikke helt så brugervenligt. og efter in mening en masse NONSENS!!! hvad blev der af NAD og No-Nonsence???

hvis han ikke har en fjernbetjening kan han ikke bruge osd.

Du kan sagtens bruge et phonokabel. Du skal bare kun tilslutte "halvdelen" af det. fra coax ud på din cd og så den samme del af kablet ind i den pågældende coax indgang på receiveren. Det er umiddelbart noget lettere hvis du kan bruge den analogt

KennethGade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Jep, men det har jeg så afprøvet, men uden nogen former for lyd. Den leverer kun lyd når jeg kobler lyd på via "main in". Ellers er den død som døden selv. Forstår det bare ikke.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

jeg ville prøve at få den lavet

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 01 April 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

KennethGade skrev:

1000 kr og uden fjernbetjening eller manual? Lad mig gætte, heller ingen kvittering eller hvad? Lyder som noget der er brand varmt...
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

KennethGade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Nej, der er en ulæselig kvittering. Men ja, den er købt uden fjernbetjening og manual, men den er IKKE varm!! Ham jeg har købt den af, bruger selv udelukkende NAD produkter som er købt og betalt på ærlig vis.

KennethGade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Men den bliver indleveret til reparation i morgen, kan ikke ha' det i mit hovede at den ikke virker. Men tak for hjælpen folkens.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes