Forfatter |
|
apacer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Da jeg hverken har mange penge eller meget plads men stadig gerne vil have surroundlyd (ved godt nogle af jer vil sige det ikke er det) har jeg overvejet flg system : http://netbutikken.coop.dk/merlin/show_product.asp?sub%5Fdep t%5Fid=35&dept%5Fid=36&pf%5Fid=5742440
Ved godt det er noget af det ringeste man kan få men lige pt kører jeg på stereo via et gammelt anlæg og 2 stk 20 år gamle jvc højttalere så alt er jo nærmest en forbedring. Er dette system bare nogenlunde pengene værd ? (Skal også snart have mig et nyt tv. Bl. a. derfor budgettet er så stramt)
På forhånd tak for hjælpen.
//apacer
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh Hej Apacer
Med dit link kommer man kun til forsiden;-(
Men panasonic-centert har en billig panasonic forstærker 5X60
eller andre små sorrund sæt.
Mvh
HenJ
|
Til top |
|
|
apacer Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm ..... Det system jeg har linket til er et Amitech System 820 DVD-surround system til 1.999,-
|
Til top |
|
|
apacer Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg ikke skal ud og købe sådan et færdigt system hvad skal jeg så købe ? Jeg har aller højest 3k til det ... Så må det nye tv vente lidt ;) Vil gerne have et 5.1 system men ved godt jeg nok ikke får det for 2,5- 3k. Ville være dejligt hvis i ville sammensætte et system til mig :) Jeg har dvd-afspiller og 2 skod JVC højttalere som muligvis kan bruges som bag højttalere ? Det skal være et lille system men stadig med nogenlunde lyd. På forhånd tak.
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Apacer
Panasonic har små 5.1 systemer (resiver/dvd afspiller og 5 små højtalere+woffer) til de penge du har, og de er godt nok til at starte med men for det dobbelte får du noget der virker 
Men man skal jo starte et sted og det har da taget mig 4-5 år at bygge noget fornuftigt op, så held og lykke med købet
|
Til top |
|
|
apacer Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg prøvet at sammensætte et surroundsystem (kun højttalere).
Front : Gale 3030 (Gulv)
Center : Gale 3050C
Bag : Gamle JVC højttalere
Og så en brugt surround reciever, disse kan vel fås til mellem 600 og 1000 ?
Hvad synes i om dette system ? Vil det give bare en nogenlunde lyd til prisen ?
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Fine højtalere, men det der 600-1000,forst. - Hmm, du kan jo være heldig, men brugte ting kan jo ikke byttes eller høres hjemme.........
|
Til top |
|
|
markus Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg prøvet at kikke lidt rundt for at finde noget til dig og jeg må sige at prøv at kikke i den blå avis http://www,dba.dk der er rigtig mange surround forstærker og højtaler til rimlige priser
PS hvis du kun skal have surround og ikke DD & DTS kan det jo gøres billigere endnu men stadig 3000,- er ikke meget for surround
Onkyo A-SV420, Surround forst., 3*50W + 2*15W, Dolby ProLogic, Perf. stand, m. fjernbet., manualer og org. kvittering. Fremragende forst. t.begynder-surround pris 500,- i DEN BLÅ AVIS så er der 2500 til højtaler så tag lige et kik der
Sony STR-D565 Surround, Sony STR-D565 Surround anlæg m.2 front-, 2 bag- og 1 centerhøjttalere 1500,-
Det kan godt være det er i KBH men en TOG billet 
HELD OG LYKKE __________________ du kan se mit udstyr her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5211&PN=1
|
Til top |
|
|
apacer Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det være bedre at købe en surround reciever fra ny i til omkring 2k og så bare køre stereo med de 2 højttalere jeg har i forvejen (det er slet ikke JVC men derimod B&O Beovox S45 4-8 ohm 45(75)watt) og så senere købe flere højttalere ?
|
Til top |
|
|
markus Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det er op til dig
Det er meget svært at finde noget Surround til den pris du har givet
SÅ JA LYT DIG FREM SMAG OG BEHAG __________________ du kan se mit udstyr her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5211&PN=1
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt ville jeg købe en ny surroundreceiver for hele beløbet
(3000 kr.), og så finde nogle skod højttalere et sted til baghøjttalere
(der er sikkert nogle i familien der har noget de vil af med. De B&O
er såmænd ikke så ringe endda, behold dem et stykke tid.
Nu skal du så bare spare lidt sammen igen, og så stille og roligt
udbygge systemet.
|
Til top |
|
|
bonogo Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 04 Januar 2004 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft held med et surroundsæt fra Phillips sat ned til kr. 2000 i elektronic world. sættet består af 5 små satelithøjtalere, subwoofer og dvdafspiller med indbygget forstærker - Sættet har dolby prologic og DTS.
Så længe du ikke regner med at få supergod lyd, så er sættet et glimrende alternativ til alm. lyd via TV ´et.
Dog spiller det ikke musik særligt godt, så du skal ikke regne med at lytte til høj musik fra anlægget.
Konklusion - God surroundlyd til små penge - Jeg er fuldt tilfreds (og overraksket over hvor meget lyd anlægget giver), og jeg er normalt meget kritisk!
Jeg har købt samme sæt til mine forældre, som også er meget begejstrede - I forhold til prisen for sættet.
Sættet hedder: Phillips LX3600D
De har ivørigt også lige haft tilbud på 28" Phillips fjernsyn til kr. 2500
God fornøjelse og god jagt
|
Til top |
|
|
apacer Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan jeg nøjes med at bruge 4 højttalere i et surround system ? Altså 2 front- og 2 bag-højttalere ? Og hvilken reciever skal jeg vælge, prisen må helst ikke overskride 2.500?
|
Til top |
|
|
markus Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen
Nej det kan du ikke
syntes du skulle kikke lidt på det link jeg skrev til dig der kan du se de muligheder du har med DD og DTS
du har fået nogle gode mulighede her inde det er som jeg har sagt svært med 3000,- __________________ du kan se mit udstyr her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5211&PN=1
|
Til top |
|
|
Oce@n Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 40
|
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ville købe en brugt Receiver har jeg en Harman Kardon AVR 21 til salg, også måske sammen med de nye højtaler som front/center og de gamle som baghøjtaler, det ville være et godt system
|
Til top |
|
|