Hej med Jer
Efter jeg efterhånden har fået købt noget rimeligt højttaler/dvdafspiller/subwoofer-grej er tiden snart kommet til min surround receiver (Yamaha RXV430) der snart har udtjent sin værnepligt, hvis jeg skal forsøge at forny setup'et lidt, og holde en jævn linje i kvallitet 
Men så kommer det store spørgsmål jo, "hva faaaen skal man investere i ??"
Det skal inledningsvist pointeres, at jeg ikke har det store budget til projektet, men 4-5.000,- regner jeg med at fyrre af.
Jeg har selv to receivere som jeg har haft i søgelyset et stykke tid:
- NAD T744
- Yamaha rxv 659 (Jeg har i øjeblikket Yamaha DVDS 657 sacd/dvd audio)
Begge receivere står til 3.999,- i øjeblikket.
Hvis vi starter med Yamaha'en, har jeg jo både dvd og receiver i yamaha nu, og er egentlig tilfreds med den slags lyd yamaha giver. RXV 659 har desuden fået gode anmeldelser, og har en masse flere spændende funktioner som pre-out på samtl. 7.1 udgange, 192/24 DAC, indbygget RIIA, måle-mikrofon, i-pod mulighed osv osv... ganske godt til 3.999,-
Dog kan man jo altid blive fristet af, hvordan lyden er "hos naboen" og der har jeg altid hørt gode ting om NAD. Også på surround siden...
Jeg har ikke råd til at købe nyt hvert eller hvert andet år, så vil også gerne sikre mig en solid løsning, der også kan gengive en god stereo-oplevelse...
Jeg ved at det at spørge om forslag til receiver, er som at spørge om Jeres yndlingsret... Dog tager jeg alligevel chancen og hører gerne en masse forskellige forslag