| Forfatter |
|
Beta7 Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt at der er utallige tråde omkring hvad man skal købe, men jeg håber dog at der er nogen med en mening omkring flg. to sæt:
Marantz sr 4001 + dvd 4001 til 3.499 kr. + 1.999 kr. = 5.498 kr. eller
Denon AVR-1907 + Denon dvd-1930 til 2.999 kr. + 2.599 kr. = 5.598 kr.
Marantz receiveren har HDMI (og er i mine øjne pænere), men Denon dvd'en har SACD. I en test jeg har købt online fra tyske Audiovision ligger receiverne meget tæt, Marantzen får 74/100 og Denonen 75/100.
Marantz pro: gutes, fein aufgelöstes Klangbild, HDMI-Anschlüsse Marantz contra: kein Prologic2x bei DTS, keine Einmess-Automatik
Denon pro: sehr impulsiver, detailgenauer Klang, Einmess-Automatik Denon contra: keine HDMI-Anschlüsse
Jeg lægger mest vægt på en fornuftig stereogengivelse, og hælder personligt (af uvisse årsager, da jeg ingen forstand har på det) mest til Marantzen, men det vil dog værer rart med en eller anden form for input fra jer andre. Ca. 70% 2-kanals musik, 30% film.

|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du hører så meget mere musik, så ville jeg nok kigge på en stereoforstærker i stedet, der får du noget mere for pengene
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
dmskay Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
er helt enig med "brasch", hvis du lytter mest til musik og vil have ss skal du nok regne med at bruge flere penge på en surrond reciver
|
| Til top |
|
| |
Beta7 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, havde egentligt forventet den udmelding. Jeg forstår jeres holdning, og er godt klar over at jeg vil få mere for pengene med en egentlig stereoforstærker, men jeg søger nok bare en mellemvej som kombinerer musik og film til en fornuftig penge. Jeg er på ingen måde entusiast.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beta7 skrev:
Hehe, havde egentligt forventet den udmelding. Jeg forstår jeres holdning, og er godt klar over at jeg vil få mere for pengene med en egentlig stereoforstærker, men jeg søger nok bare en mellemvej som kombinerer musik og film til en fornuftig penge. Jeg er på ingen måde entusiast.  |
|
|
jeg ville stadig gå efter stereo... __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
dmskay Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
så ville jeg vente til der er flere penge på kontoen. jeg har selv prøvet det købte først en denon 2106 men efter et ½ år måtte jeg købe en 4306. Jeg har ca. sammen priotering mellemmusik og filmsom dig
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 04:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din Marantz løsning har i den prisklasse en rigtigt god lyd. Måske skulle du overveje at købe brugt? __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
Beta7 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke bryde mig om at købe brugt. Overvejer om det skal være Marantz-sættet eller om jeg skal vente til der er flere penge på kontoen. Det er iflg. en ekspedient i Tapeconnection ikke værd at satse på SACD, han betegnede det som et dødt format.
Men tak for jeres input.
|
| Til top |
|
| |
FrederikSchack Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beta7 - Jeg synes at min Panasonic SA XR55 er formidabel til musik, bedre end min forhenværende NAD S300.
__________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
"There is beauty in everything, but not everyone sees it" Confucius
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er en test imellem div. SR
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Rohlander Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
FrederikSchack skrev:
| Beta7 - Jeg synes at min Panasonic SA XR55 er formidabel til musik, bedre end min forhenværende NAD S300. |
|
|
Næppe! 
Din S300 må ha´ været defekt så  __________________ Stue:
Accuphase E-408
Accuphase DP-67
Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rohlander skrev:
FrederikSchack skrev:
| Beta7 - Jeg synes at min Panasonic SA XR55 er formidabel til musik, bedre end min forhenværende NAD S300. |
|
|
Næppe! 
Din S300 må ha´ været defekt så 
|
|
|
Det har du delvist ret i, NAD har det jo med at futte af. Min første S-300 forstærker måtte HiFi-klubben bytte til en splinter ny efter omkring et år, fordi de ikke kunne reparere den. Den nye gik så også i stykker et par gange i løbet af de 5 år jeg havde den. Men der udover var der ikke noget i vejen med lyden og har været meget glad for lyden i den. Jeg har også lyttet på meget andet HiFi og må sige at jeg sjældent har hørt noget så veldefineret og åbent som XR55.
Der er også mange andre der har lignende oplevelser med XR55, som skifter langt dyrere NAD og Rotel forstærkere ud med den.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53652&P N=1
Men der er også en utrolig konservatisme i HiFi miljøerne. Eksempelvis er det kun tyske HiFi magasiner der har gidet nedværdige sig til at teste den, tiltrods for dens popularitet på sådan noget som AVSforum og mange andre steder. __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at læse de forskellige links der er i den tråd. Jeg har selv købt en XR55 og bruger den sammen med et par splinter nye B&W højttalere. Det kører bare sammen, den har slet ingen problemer med at spille dem op. Den kan triple ampe, dvs 3 forstærkere per højttalere i stereo (ca. 300 watt).
Rohlander skrev:
FrederikSchack skrev:
|
|
Næppe! 
Din S300 må ha´ været defekt så  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
dikki skrev:
Prøv at læse de forskellige links der er i den tråd. Jeg har selv købt en XR55 og bruger den sammen med et par splinter nye B&W højttalere. Det kører bare sammen, den har slet ingen problemer med at spille dem op. Den kan triple ampe, dvs 3 forstærkere per højttalere i stereo (ca. 300 watt).
|
|
|
pas nu på, de skal lige spilles til  __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
dikki skrev:
Rohlander skrev:
FrederikSchack skrev:
|
|
Næppe! 
Din S300 må ha´ været defekt så  |
|
|
|
|
|
Jaja, jeg siger bare dens storebror får lammetæv af Onkyo TX-SR 674E Link__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Hasse Wehner Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - Jeg har selv et behov og setup som minder om det beta7 spørger på: Denon AVR-1907 + Denon dvd-1730. Hvilket jeg er fint tilfreds med.
Har/havde før et sterosetup med en god, gammel denon pma 770 forstærker - og min egen oplevelse er at av recieveren er tæt på. Der er da små forskelle men det er min oplevelse at højtalerens påvirkning af klangbilledet har langt større indvirkning end forstærkeren.
Beta7 skriver jo at han på ingen måde er entusiast. Så jeg tror at begge av receivere ville virke fint. Min egen erfaring med dvd afspiller er at lydkvalitet for musikken for ikke-entusiaster er den samme uanset hvilken dvd afspiller du anvender hvis du overfører lyden digitalt (Så er det jo forstærkerens DA konverter der bestemmer lydkvalitet). Derimod er der betydelig forskel på videosignallet/billedkvaliteten mellem specielt de billige afspillere og mellem-afspillerne.
Denon dvd afspilleren er den mest mekanisk støjsvage afspiller jeg har prøvet. For mig er det et væsentligt kriterie Med det (lave) lydniveau jeg normalt spiller på (når konen er hjemme) har jeg på nogle af mine tidligere afprøvde afspillere været irriteret over deres larmen - hvad nytte gør det at fortærker og mediets signal/støjforhold er bedre end 95db hvis drevet larmer 20 db jeg kun spiller med et lydtryk på 85 db - så er det virkerelige signal/støj forhold jo kun 75 db.
:-) Hassw
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
dikki skrev:
Rohlander skrev:
FrederikSchack skrev:
|
|
Næppe! 
|
|
|
|
|
|
Jaja, jeg siger bare dens storebror får lammetæv af Onkyo TX-SR 674E Link
|
|
|
Ok, jeg kunne da mægtigt godt tænke mig at høre den, hvor har man mulighed for det? Har de ikke lavet et fuldt review af forstærkeren som man kan læse? __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beta7 skrev:
Jeg vil ikke bryde mig om at købe brugt. Overvejer om det skal være Marantz-sættet eller om jeg skal vente til der er flere penge på kontoen. Det er iflg. en ekspedient i Tapeconnection ikke værd at satse på SACD, han betegnede det som et dødt format.
Men tak for jeres input.
|
|
|
Ja kan høre det ved han ikke noget om.
SACD køre på fuld hammer næsten over alt.
Men dem der afspiller SACD, køber mest dyre maskiner. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
FrederikSchack skrev:
Hans J skrev:
dikki skrev:
Rohlander skrev:
FrederikSchack skrev:
|
|
Næppe! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ok, jeg kunne da mægtigt godt tænke mig at høre den, hvor har man mulighed for det? Har de ikke lavet et fuldt review af forstærkeren som man kan læse? |
|
|
Det er T3 november 2006, du skal have fat i. Hvor du kan lytte til den aner jeg ikke, du kan evt. købe en, teste den og så sælge den dårligste igen (Panasonicen)  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
FrederikSchack skrev:
Hans J skrev:
dikki skrev:
Rohlander skrev:
FrederikSchack skrev:
|
|
Næppe! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ok, jeg kunne da mægtigt godt tænke mig at høre den, hvor har man mulighed for det? Har de ikke lavet et fuldt review af forstærkeren som man kan læse?
|
|
|
Det er T3 november 2006, du skal have fat i.
Hvor du kan lytte til den aner jeg ikke, du kan evt. købe en, teste den og så sælge den dårligste igen (Panasonicen) .
|
|
|
Ja, udmærket. Jeg kan købe den i en webbutik, så har jeg altid 14 dages returret. Hvis den så skulle være bedre end panasonicen, så er der ingen skade sket heller, den koster jo ikke ligefrem kassen  __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |