Forfatter |
|
boffer24 Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 93
|
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nogen der ved hvordan jeg opdaterer firmwaren på min Denon? Jeg syntes ikke at der er et sted jeg kan vælge det?
Boffer
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror lige jeg lurer med her...
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
boffer24 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber at der er nogen der ved det...manualen nævner intet og når jeg søger på nettet skriver folk lystigt om at de har opdateret, bare ikke hvordan de har gjort det ???
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
boffer24 skrev:
Jeg håber at der er nogen der ved det...manualen nævner intet og når jeg søger på nettet skriver folk lystigt om at de har opdateret, bare ike hvordan de har gjort det ??? |
|
|
så skriver de det? Så er det vel bare at spørge dér? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
boffer24 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver lige...Det er bare nogle lidt ældre tråde så jeg ved ikke hvor meget respons der kommer?
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har fundet det. Det første jeg fandt var et amerikansk site, men så faldt jeg over denne
http://firmware.denon-online.eu/
alt foregår dog på tysk. Har lige opdateret både min dvd og receiver __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Alt foregår dog på tysk. Har lige opdateret både min dvd og receiver |
|
|
Jeg opgraderede min Denon 3806'er med firmwaren for en måned siden. Jeg lavede en ny Audyssey rumkalibrering i denne uge og man må virkelig have lavet "numre". Lyden var langt bedre end nogle af de tidligere kalibreringer jeg havde foretaget. Især min centerkanal har givet anledning til mange grå hår, med en meget "mufflet" lyd. Men nu, sidder den "lige i øjet"  Og nu understøtter 3806'eren også 7.1 LPCM, så den kan udnytte TrueHD formatet fuldt ud fra min Toshiba XE1'er. Nu mangler der blot en DTS-HD Master Audio dekoder  __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
brasch skrev:
Alt foregår dog på tysk. Har lige opdateret både min dvd og receiver |
|
|
Jeg opgraderede min Denon 3806'er med firmwaren for en måned siden. Jeg lavede en ny Audyssey rumkalibrering i denne uge og man må virkelig have lavet "numre". Lyden var langt bedre end nogle af de tidligere kalibreringer jeg havde foretaget. Især min centerkanal har givet anledning til mange grå hår, med en meget "mufflet" lyd. Men nu, sidder den "lige i øjet" 
Og nu understøtter 3806'eren også 7.1 LPCM, så den kan udnytte TrueHD formatet fuldt ud fra min Toshiba XE1'er. Nu mangler der blot en DTS-HD Master Audio dekoder  |
|
|
mon så ikke min også understøtter 7.1 LPCM nu? Der er dog en ting jeg har undret mig over ved autosetup. Jeg kører med bi-amp på både front og surround højttalerne. De har alle en pre out til min effekt, det er der ikke noget mærkeligt ved. Det mærkelige er at, jeg ikke har sat noget til surrond B (ikke back, men B), men alligevel spiller mine kommer den dersens mærkelige lyd i autosetup'et fra mine baghøjttalere når den prøver surround B, dog kun bassen, så jeg tror pre out er til begge sæt? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
boffer24 Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg endelig taget mig sammen til at opdatere min firmware men der er noget der kikser et eller andet sted. Jeg har forbundet 4306'eren til en bærbar med et krydset kabel. Den bærbare finder Denon'en som network audio og så vil jeg jo mene at der er hul igennem men ligeså snart jeg kører opdateringen går det i stå. Den skriver noget med at den ikke kan genkende et eller andet? Jeg har ændret ip'en på 4306'eren som der står i vejledningen? Er der andet jeg skal gøre? Jeg er ikke så ferm til det med netværk og opsætning så det må gerne skæres ud i pap 
Tak for det
Boffer
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
boffer24 skrev:
Nu har jeg endelig taget mig sammen til at opdatere min firmware men der er noget der kikser et eller andet sted. Jeg har forbundet 4306'eren til en bærbar med et krydset kabel. Den bærbare finder Denon'en som network audio og så vil jeg jo mene at der er hul igennem men ligeså snart jeg kører opdateringen går det i stå. Den skriver noget med at den ikke kan genkende et eller andet? Jeg har ændret ip'en på 4306'eren som der står i vejledningen? Er der andet jeg skal gøre? Jeg er ikke så ferm til det med netværk og opsætning så det må gerne skæres ud i pap 
Tak for det
Boffer
|
|
|
om du ændrer ip adressen på denon'en er reelt set ligegyldigt da du selv kan indtaste den i opdateringsprogrammet og teste om den dur før du går igang. Jeg ville dog nok sætte det hele via en router der uddeler ip adresserne automatisk. Hvis du kan få forbindelse den vej, så er det bare at følge vedledningen, så vidt jeg husker tager det et pænt stykke tid __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
aanonymoss Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 47
|
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad gør man hvis det går galt og den ikke vil tænde?
|
Til top |
|
|
Dr. W Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
aanonymoss skrev:
hvad gør man hvis det går galt og den ikke vil tænde? |
|
|
Køber en ny __________________ Min TV-stue er bestykket med:
- Mitsubishi HC6800, Deluxx 106" lærred, Denon AVR-4306, PS3 med PlayTV, Apple Airport Express Heco Celan 700, Heco Celan Center 3, Dali R1000 x4, Heco Celan Sub30A
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
aanonymoss skrev:
hvad gør man hvis det går galt og den ikke vil tænde? |
|
|
Sender den til rep.
Jeg kan sagtens sidde og være bagklog for dig. Den seneste update (6.0.0.4) kræver den forrige (6.0.0.3) for at kunne indlæses imodsætning til de tidligere. Iøvrigt må du IKKE bruge en pc med Vista (jeg ved ikke helt hvorfor, men opdateringen fryser og receiveren kan blive gjort ubrugelig). Jeg har et netværks recovery liggende, der burde indlæse de mest basale funktioner + netværk via RS-232 porten på bagsiden. Her SKAL der også bruges en pc med XP eller ældre, det er dog ikke sikkert det virker når den slet ikke kan tænde. Hvis du sender en PB til mig med din email kan jeg sende den til dig hvis det er.
Jeg er faktisk ikke helt sikker på om garantien dækker en fejlslagen opdatering, der står i manualen der følger med opdateringen ikke noget om at man den ikke dækker, men kender jeg HFK rigtigt tror jeg ikke du skal regne med det.
Edit: ifølge forsiden på det officielle download site står der at det IKKE er dækket af garantien hvis det slå fejl.
http://firmware.denon-online.eu/ __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
aanonymoss Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan logger man ind over nettet og fjernstyrer ens forstærker? synes ikke rigtig det virker over den ip der undet network setup
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken opdatering er det du har installeret? Der har vist været nogle problemer med netværksfunktionerne med 6.0.0.3, hvor man ikke kan tildele den en manuel IP adresse, men den hopper tilbage til automatisk tildeling Det skulle være rettet i den seneste opdatering.
Fik du den til at tænde igen? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
aanonymoss Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja der blev skiftet computer i den mod betaling desværre.
men kan ikke forstå hvorfor det ikke virker efter, hvor ser man hva version der er?
|
Til top |
|
|
KapJack Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at indlevere den til Hi-Fi Klubben og lade dem opdatere den for dig. Hvis der er garanti på produktet mister du din garanti ved selv at foretage opdatering, hvis uheldet skulle være ude. De fleste opdateringer er at finde på Denons hjemmeside og starter med en advarsel om at det er på egen risiko. Jeg ville kontakte Hi-Fi klubben evt for en pris eller måske nogen tips
|
Til top |
|
|
aanonymoss Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
gider næsten ikke undvære den igen, hvordan ser man hvad opdatering man har? den har jo næsten lige været inde og få ny computer, så mon ikke den har fået den nye opdatering? kører med vista, derfor det måske ikke virker? selvom det virkede før på den.
|
Til top |
|
|
aanonymoss Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser ud til at de ikek har lagt den nye vers ind igen. hvordan kunne jeg tjekke det? og hvad gør jeg hvis det er tilfældet
|
Til top |
|
|
aanonymoss Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|