| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Surround-venner
Jeg skal igang med at fræse en række kabler i væggen, som er af mursten. Fremfor en detaljeret beskrivelse, kommer her den korte version:
Jeg har brug for at kunne sende en række kabler fra fladskærmen ca. 2 meter til et Clic-modul med HIFI-grejet. Det drejer sig om speaker, signal og andre kabler incl scart. Jeg forestiller mig at skulle bruge en form for kabelkanal ca. 10 cm i højden, som jeg kan skjule i væggen. Størrelsen skal være stor nok til bla. scart-kablet, samt at man senere kan skifte kabler ud, uden de helt store problemer med kabelføringen mv. Mine spørgsmål er derfor:
1) Findes der kabelkanaler specifikt til dette formål? Jeg vil helst ikke skulle fræse ret langt ind i væggen, men kanaler skal samtidigt kunne dækkes med glasfilt og males
2) Er det bedst med én stor (fx. til scart) og mange små, eller er det smartest med kun én kabelkanal hvor alt kan være
3) Er vinkelsliber fin nok, eller er en decideret kabelkanalfræser at foretrække
Ser meget frem til gode tips fra Jer.
hilsen Peter __________________ Samsung LE46M51, NAD T742+T512, Dali Ikon W2 On-wall, Ikon Sub, SR-5, Concept Center
|