| Forfatter |
|
Psytrax Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at købe overnævnte receiver..
Er der nogen, der har nogen erfaringer med den?
Den er ikke til at finde i landet - kun hos HIFI-Hammeren ...
Jeg overvejer at købe den igennem Amazon.de - er der nogen der har erfaringer med dem? Hvad hvis den er defekt eller der er fejl - kan man få den rep. i Danmark?
|
| Til top |
|
| |
Psytrax Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også gerne høre om alternativer til overnævnte receiver?
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke nogle alternativer til de nye HD-receivers i øjeblikket!..
Denon & Yamaha (mener jeg) kommer ud med nogle til efteråret, Denon går i hvert fald!..Men i øjeblikket er der ikke noget!...
Hvis du ikke tør at købe den, kan du vente til jeg får min hjem! (jeg har bestilt 805), også kan jeg give dig lidt info omkring forsendelse og lign fra Hifi-hammeren...
mvh Zirio
Zirio's Cinema
|
| Til top |
|
| |
Psytrax Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt... Men det var også mere hvis der var nogen, der havde erfaringer med tyske forhandlere?
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan roligt handle på Amazon, jeg er meget spændt på hvad du syntes om den, jeg går selv og venter på 875 eller 905 hvis jeg vinder i lotto. Jeg googler jævnligt for at håbe på at finde dem i Danmark men uden held. De danske butiker er ikke fremme i skoene __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej...På det punkt er Danmark virkelig tilbagesidende!
Jeg var lige inde på Onkyos hjemmeside...Og mange af Europas lande har den!..Selv Sverige, men ikke Danmark!...It sucks ..
Men vi må jo vente og se!..
Forhandlerne siger jo omkring August/september!..
mvh Zirio
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
|
Nej...På det punkt er Danmark virkelig tilbagesidende!
Jeg var lige inde på Onkyos hjemmeside...Og mange af Europas lande har den!..Selv Sverige, men ikke Danmark!...It sucks ..
|
|
|
Der er ikke en officiel dansk Onkyo hjemmeside. Men kig her og her for den danske importørs hjemmeside om Onkyo A/V receivere og forhandlere. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Psytrax Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes bare det er lidt mærkeligt.... Alle steder har de ONKYO TX-SR805E, men ikke Onkyo TX-SR705 SI - kun i Tyskland....
705 er heller ikke til at finde på Onkyo egen hjemmeside.... Så vidt jeg kan se er forskellen kun 160W på 705 til 180W på 805 og så selvfølgelig
prisen....
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Psytrax skrev:
Jeg synes bare det er lidt mærkeligt.... Alle steder har de ONKYO TX-SR805E, men ikke Onkyo TX-SR705 SI - kun i Tyskland....
705 er heller ikke til at finde på Onkyo egen hjemmeside.... Så vidt jeg kan se er forskellen kun 160W på 705 til 180W på 805 og så selvfølgelig prisen.... |
|
|
705 er ikke på markedet endnu, men evt. i Tyskland? Hvad er leveringstiden fra Tyskland?
Forskellen er også at 705 er THX Select2 certificeret mens 805 er THX Ultra2 certificeret. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Psytrax skrev:
705 er heller ikke til at finde på Onkyo egen hjemmeside.... Så vidt jeg kan se er forskellen kun 160W på 705 til 180W på 805 og så selvfølgelig prisen.... |
|
|
TX-SR705 THX Select2 kommer i slutningen af juli eller i starten af august og skulle vist komme til at koste 6995 kr . Desværre er der mange netbutikker som er lidt hurtig til at skrive hvornår den er på lager.
|
| Til top |
|
| |
Psytrax Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står ikke noget om om den er på lager....
6995 kr. er det den danske eller tyske pris? Jeg har set den til omkring 750 Euro.... Så det er da lidt billigere....
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Psytrax skrev:
Der står ikke noget om om den er på lager....
6995 kr. er det den danske eller tyske pris? Jeg har set den til omkring 750 Euro.... Så det er da lidt billigere.... |
|
|
6995 kr er hvad den kommer til at koste i Danmark.
|
| Til top |
|
| |
lapo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Psytrax skrev:
| Jeg synes bare det er lidt mærkeligt.... Alle steder har de ONKYO TX-SR805E, men ikke Onkyo TX-SR705 SI - kun i Tyskland.... 705 er heller ikke til at finde på Onkyo egen hjemmeside.... Så vidt jeg kan se er forskellen kun 160W på 705 til 180W på 805 og så selvfølgelig prisen.... |
|
|
705 er ikke på markedet endnu, men evt. i Tyskland? Hvad er leveringstiden fra Tyskland?
Forskellen er også at 705 er THX Select2 certificeret mens 805 er THX Ultra2 certificeret. |
|
|
Jeg har selv kig på en 705'er(læs evt min tråd: Hjælp søges....igen), og følger derfor denne tråd med stor interesse!!
Hvordan har du(Psytrax) fundet frem til din sammenligning af 705'eren og 805'eren!?
Den lille forskel med THX-certificeringen, går jeg ikke så højt op i, tænker mere om der er forskelle i billedbehandlingssiden via HDMI, diverse skaleringer, konverteringer, lydsiden ved afspilning af andre lydkilder end filmmaterialer!?
Der er også en der nævner, at man trygt kan handle på Amazon.de, har du selv erfaringer der!?
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
upscalingenschippen (DCDi Edge) er den samme i 605'eren og 805'eren, så går jeg også ud fra det er den samme i 705!..Lydmæssigt, må du jo nok kontakte dem der har købt dem!..For den er jo ikke rigtig så udbredt herhjemme endnu!..Så der kan du nok ikk få super meget hjælp!..
Men jeg har læst rigtige mange Reviews om 805, og den får 4 eller 4+ i alle meninger, og de roser DCDi Edge meget!..Så det bliver spændende at se!...
Det skal siges den kun kan upscale til 720p via S-video!..
mvh Zirio
Zirio's Cinema
|
| Til top |
|
| |
Psytrax Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, jeg er selv meget i tvivl!
Lige i øjeblikket hælder jeg meget til Onkyo TX-SR605 7.1, da det er muligt at købe den hos en dansk forhandler til en rigtig god pris 4.390 kr. hos avantix.dk....
Ved ikke om man får så meget mere for pengene ved at købe 705!
Jeg har ikke selv erfaringer med amazon.de... endnu...
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lapo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå Zirio, kan læse rundt omkring, at du har bestilt en Onkyo.......den må da snart være ved at være kommet....hehe!!
Jeg er(på dine vegne også) ved at blive utålmodig, for regner da klart med, at få en fed anmeldelse fra dig!!
Hvis der er andre, må i da også gerne komme på banen!!
MVH
|
| Til top |
|
| |