Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 09:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Forstærker og/eller AVR? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Hej rødder,

Jeg skal have mig et par B&W DM683S4 til et stereo setup og er derfor på udkig efter en forstærker til at matche disse. Min plan var senere hen at udvide til 5.1 surround hvilket betyder at jeg, når tid  er, også skal have en AVR.

Mit spørgsmål lyder derfor:

Når jeg engang udvider til surround, vil jeg så stadig kunne bruge min forstærker til noget eller kan en forstærker ikke kombineres med en AVR på nogen brugbar måde?

Jeg tænker at købe enten denne: Abr. V2.0 forstærker

eller disse to sammen: Abr. V3.0 for-forstærker og Abr. V4.0 effektforstærker

Ville én af de to ovenstående muligheder være brugbare eller skulle jeg springe det over og købe en AVR med det samme og bare trække stereo med den? Jeg er ikke helt inde i sagerne hvad angår mine faktiske muligheder, så håber I kan hjælpe.

Forhåbentlig er min kludrede formulering til at forstå
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe

HAK!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Køb forforstærkeren og effektforstærkeren, så kan du beholde effektforstærkeren når du engang udvider til surr.
Til top Vis HAK!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAK!

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Ville man ikke også kunne koble en forforstærker eller den alm. forstærker til en AVR? Det mindes jeg at have læst.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Juli 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hvis du først har AVR'eren som sså sender signalet til din forforstærker kan du godt. Dette samme gælder med en intg. forstærker løsning. Det giver bedre lyd i stereo og minimum ligeså god lyd i surround.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Tak Ascari.

Så det har reelt ingen betydning om det er en intg. forstærker eller løsningen med separat for- og effektforstærker: Begge løsninger vil kunne anvendes senere? Super.

Nu er det en smule dyrere at købe seperat for- og effektforstærker. Hvordan kan det være og hvad er der at vinde på det?? Så vidt jeg har forstået det er en intg. forstærker blot for- og effekt- i samme boks frem for to forskellige?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

texe skrev:
Tak Ascari.

Så det har reelt ingen betydning om det er en intg. forstærker eller løsningen med separat for- og effektforstærker: Begge løsninger vil kunne anvendes senere? Super.

Nu er det en smule dyrere at købe seperat for- og effektforstærker. Hvordan kan det være og hvad er der at vinde på det?? Så vidt jeg har forstået det er en intg. forstærker blot for- og effekt- i samme boks frem for to forskellige?

der er et par fordele ved det. Som regel er effektforstærkere opgivet mere nøjagtigt mht effekt, derudover får du adskilt delene så stråling mellem delene ikke er så stor en faktor. Ofte er kvaliteten af seperate produkter også bedre, da de "kun" skal udføre den ene af funktionerne. De fleste surroundreceivere har dog efterhånden ret gode processordele, så forskellen på en relativt billig og en meget dyr receiver ligger primært på effekt og features

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes