Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 07:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp! Forstærker skruer selv op/ned! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg har købt en Pioneer VSX-916-S. En 7.1-kanals surround-reciever som jeg er mægtigt glad for... eller det har jeg da i hvertfald været hidtil. Den er begyndt med at den pludseligt dæmper lydstyrken - uden at man gør noget. Det gælder både TV og radio. Får den lov til at passe sig selv så skruer den selv op igen - på et tidspunkt. nogle gange kan den køre fint, men andre gange "skifter" den hele tiden. Dvs. skruer op og ned.

Nogen bud på hvad der er galt? Den er 3 mdr. gammel - højest!

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

byt l**tet...
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

MichaelJDK skrev:

Hej. Jeg har købt en Pioneer VSX-916-S. En 7.1-kanals surround-reciever som jeg er mægtigt glad for... eller det har jeg da i hvertfald været hidtil. Den er begyndt med at den pludseligt dæmper lydstyrken - uden at man gør noget. Det gælder både TV og radio. Får den lov til at passe sig selv så skruer den selv op igen - på et tidspunkt. nogle gange kan den køre fint, men andre gange "skifter" den hele tiden. Dvs. skruer op og ned.

DEt kan være din fjenb. tag batterierne ud og se om den stadig gør det!

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Har du nogen bærbare PC'ere stående ?

Jeg har oplevet flere gange, at mit udstyr har gjort mærkelige ting, når konens maskiner står tændt p.g.a. trådløs netværk.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet at tage bat. ud af fjernbetjeningen, men det hjalp ikke. Har heller ingen bærbare PCer til at stå. På displayet er der en digital volume indikator. Den skriver normalt 60 når vi ser TV - eller noget i den stil. Disse tal ændrer sig ikke når forstærkeren selv skruer op. - eller ned for den sags skyld...

Ingen bud? Er jeg virkeligt nødt til at aflevere den - og undvære den?

hedi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juli 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Du er nok nødt til, at sende den til rep
Til top Vis hedi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hedi

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juli 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

det lyder mærkeligt, at den ikke selv opdager at den regulerer niveauet. Ellers ville jeg gætte på det var en eller anden form for signal udefra, der bruger samme frekvens. Jeg havde engang en radiostyret bil, der begyndte at køre fremad når man trykkede på knappen til teksttv på fjernbetjeningen til tv'et

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

hedi skrev:
Du er nok nødt til, at sende den til rep

Ja, det er jeg sgu nok.  Man køber et produkt hvor der står "Pioneer" og betaler altså også for et lille navn, og så holder l**tet ikke bedre end hvis der stod "Denver" eller "Aiwa" el.lign. på den!!

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

MichaelJDK skrev:

Selv ikke Pioneer kan gardere sig imod de værste smuttere.
Der er jo trods alt mange komponenter at holde styr på... og dermed mange fejlkilder.
Du har dig en "bang for the buck" forstærker, hvor du sikkert blot har været uheldig.
Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

KimHRasmussen skrev:
MichaelJDK skrev:

Selv ikke Pioneer kan gardere sig imod de værste smuttere.
Der er jo trods alt mange komponenter at holde styr på... og dermed mange fejlkilder.
Du har dig en "bang for the buck" forstærker, hvor du sikkert blot har været uheldig.

Ja, det er jo rigtigt. Det føles måske også bare "hårdere" fordi at jeg har haft problemer med min Harman/Kardon DVD23... Den jeg har nu er den 3... på ca. 6-7 mdr...
Men jeg er da også glad for Pioneer'eren. Den virker meget kraftfuld, har mange inputs, har lidt til øjet  og jeg er i det hele taget glad for den...

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hermed en opfølgning på tråden: Jeg har nu fået min Pioneer forstærker tilbage, efter kun to måneder! Der skal lyde en stor tak til Powermill for den hurtige service og de mange mails og opkald hvor de forklarer hvorfor det ikke tager længere tid.

Der blev skiftet et modul i forstærkeren (som iflg. fakturaen som jeg har fået en kopi af - beløber sig på 1500 kr inkl. arbejdsløn) og den virker tilsyneladende perfekt igen. Dog synes den at have fået lidt ridser hist og her...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes