| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Yamaha RX-V100D receiver som nu volder mig problemer.
Jeg var ved at se The Wicker Man og havde skruet op på samme niveau som jeg plejer. Første gang der kommer godt gang i lyden slukkede receiveren og da jeg tændte den igen, stod der "Check speaker wires" på display'et. Når der ikke sker noget lydmæssigt, kører den videre som den plejer.
Jeg prøvede igen, med samme resultat, og næste gang der kom en høj effekt, slukkede den igen.
Jeg har for nyligt flyttet receiveren og skiftede i den forbindelse højttalerkabler til 2 fronthøjttalere, men har siden set Deja Vu, uden nogle problemer.
Jeg har nu haft alle højttalerkabler ude af receiveren, og sat dem i igen, men det hjælper ikke noget. Den slukker stadig på de samme steder i filmen.
Derefter prøvede jeg et par andre film; The lord of the rings 1 og Blade 2. Sidstnævnte er der i højeste grad gang i lyden, men her slukkede receiveren ikke på noget tidspunkt.
Hvad kan der være galt?!
Kan det være i de to fronthøjttalere jeg skal kigge?! Jeg ville lige spørge først, da de skal ned af væggen for at tjekkes.
Er der nogen risiko for at skidtet brænder sammen?! Eller er der en sikring der sørger for at slukke før der sker noget?
|