| Forfatter |
|
Gormack Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Tiden er nu kommet til at strikke et surround system sammen til det nye hus.
Som receiver tænker jeg på Panasonic SA XR57EG (http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215241), forhåbentlig kan jeg få den i sort.
Med hensyn til højtalere er jeg på bar bund. Først tænkte jeg på et sæt Aragon fra HFK, men efter at have læst lidt her på forummet, har jeg fået indtryk af at de ikke er specielt gode.
Yderligere har konen blandet sig og sagt at fronthøjtalerne ikke skal være 2 store tårne i hendes stue (hendes ord). Med andre ord søger vi et højtalersystem med god lyd og forholdsvis små højtalere. Konen synes dette DALI system er pænt, så I kan se hvad hun har i tankerne ( http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _elegance_aw8_sub_hoejttalersystem_soelv.htm ).
Jeg håber I enten kender nogle gode billige forhandlere der fører noget lignende og/eller lige kender de højtalere der er perfekte for os.
PS. Jeg kender til KEF 2005.2 men jeg synes ikke højtalerne er specielt pæne
På forhånd tak
Gormack
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gormack Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans J
Tak for dit input, men kender du noget til kvaliteten på dem?
Mvh
Gormack
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis budgettet kan strækkes en anelse, så giv Monitor Audio Radius serien et lyt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Gormack Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej AV
Det ser ud som Tc.dk er nede lige nu, er der andre forhandlere i dk? Hvilken serie og prisleje ville du foreslå?
Mvh
Gormack
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gormack skrev:
Hej Hans J
Tak for dit input, men kender du noget til kvaliteten på dem?
Mvh
Gormack |
|
|
Nope, det er ren WAF (Wife Acceptance Factor)  jeg går efter, men det er vel muligt at kommer til at høre dem i en HiFi-forretning ? __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
buggybuch Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 29 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva'e - har konen lyttet forskel på pænt og vellydende?? Nogle gange kan de godt "omvendes" til Hi-Fi, når først de har haft ørerne i det... nogle gange.... altså det er muligt..... Jaa ok indrømmet - det er yderst sjældent, at de bliver helt ligeglade med design, meeen - du kan være heldig, at du får lidt goodwill, når først hun selv har oplevet, at hun også kan høre forskel.
Mht. Dali Elegance vs Argon (går ud fra, at det er design-sættet i chrom), er det min personlige opfattelse, at Dali'erne er vejen frem, men at subwooferen skal overvejes en ekstra gang hvis dit lokale er >18 kvm, og hvis ellers budgettet tillader en lidt dyrere. De andre sæt har jeg (så vidt jeg husker) ikke lyttet på.
Good luck with you WAF issue 
Buch
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
buggybuch skrev:
|
Hva'e - har konen lyttet forskel på pænt og vellydende?? Nogle gange kan de godt "omvendes" til Hi-Fi, når først de har haft ørerne i det... nogle gange.... altså det er muligt..... Jaa ok indrømmet - det er yderst sjældent, at de bliver helt ligeglade med design, meeen - du kan være heldig, at du får lidt goodwill, når først hun selv har oplevet, at hun også kan høre forskel.
Mht. Dali Elegance vs Argon (går ud fra, at det er design-sættet i chrom), er det min personlige opfattelse, at Dali'erne er vejen frem, men at subwooferen skal overvejes en ekstra gang hvis dit lokale er >18 kvm, og hvis ellers budgettet tillader en lidt dyrere. De andre sæt har jeg (så vidt jeg husker) ikke lyttet på.
Good luck with you WAF issue 
Buch
|
|
|
Hvor finder man sådan en kone?!
Alle jeg har kendt har jeg måtte "skændes med" selvom mit setup har en vis waf... 
|
| Til top |
|
| |
HarboSound Branchemedlem

HarboSound
Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mand dig dog op for po....
Det er en synd og skam at høre alle disse mænd der ligger under for at lyd skal høres men kasserne ikke skal ses.
Måske vi skal starte en diskussion omkring lyd/koner.
Når nu vi skaffedyr har skaffet mad på bordet, bil, hus, fladskærm, osv.. skulle vi så ikke kunne gribe i egen barm (ligesom carlsberg reklamen) og så kræve at VI også har nogle behov....?
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 04:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget nem metode, nul sex før store højttalere er tilladt, så enkelt kan det gøres.
Når de så bliver skide mugne over den kommentar, og faktisk er på vej ud af døren med en kuffert, så er det i skal gribe jeres bedste cd'er og en dyne, og flyt ind i den første og bedste hifi butik.
For konen ser i aldrig mere - og så kan man da ligeså godt bo i paradis?
Min ex havde heldigvis ingen kvaler med hifi overhovedet, og den næste jeg skal finde, får direkte besked fra start, at jeg er syg på visse områder, f.eks. hifi. og det må hun tage med i købet :D:D
|
| Til top |
|
| |
Gormack Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe tak for jeres forslag, men konen kan der ikke laves om på.... hun er stædig som en ged på visse områder.
Ser ud til at den fine sprøde lyd må vente til næste kone... erm næste gang jeg flytter.
Mvh
Gormack
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmon kardon HKTS 11 (4000kr) imodsætning til alle andre små design HT jeg har hørt, har de ikke egenlyd/resonanser der gør at man konstant kigger ondt på dem.
systemet kan udvides til 7.1 med harmon kardon HKS 4 (1000kr)
/Brian
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig evt. på Teufel.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|