Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Bi-wired stereo på en Denon avr-1907 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
GoodMojo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Endeligt er min receiver ankommet i mit lille hjem, men jeg har et problem.

jeg vil køre mine to fronthøjtalere som stereo højtalere i hhv A og B (Dvs. at jeg har bi-wired min højtalere)
Problemet er bare at min receiver ikke vil køre med A og B på samtidig. Jeg kan godt vælge A og B, men så kommer der ingen lyd. Hvis jeg slukker for entent A eller B spiller højtalerne en smule. Hvad har jeg gjort forkert?
Til top Vis GoodMojo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GoodMojo Besøg GoodMojo's Websted

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Okay jeg har netop stået i samme situation med min nye Marantz. Først og fremmest skal du huske at fjerne metalbøjlerne bag på højttalerne. Men du skal ikke bruge Fronthøjttaler indgang B til Bi-amping. Det står et lille i manualen. Det er 2 andre sæt terminaler (på min hedder de multifunc.) og der skal jeg switche en On/Off knap over til ON for at det virker. Når det så er gjort skal du køre microfon opsætning igen, så skulle det gerne køre!!!

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

GoodMojo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart er der ikke andre porte til at sætte dem i. Jeg har ikke sådan en multiport som du omtaler. Ifølge min højtaler manual er kablerne sat korrekt op, så jeg klør mig stadigt lidt i nakken :)
Til top Vis GoodMojo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GoodMojo Besøg GoodMojo's Websted

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Højttaler manualen er overflødig her. I højttalerne skal du jo bruge alle fire terminaler, det samme skal du i din 1907. Så prøv at kigge i din forstærker manual i stedet. Det skal stå der et sted!

Hvis altså du ønsker at Bi-ampe forstærkerne. Du kan sagtens Bi-wire dine højttalere uden at Bi-ampe din forstærker, så skal du bare samle de 2 røde og de 2 sorte stik og sætte dem til Front indgang A. Det gjorde jeg selv med min gamle Denon 1803, da jeg ikke havde muligheden for BI-amping.

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

inde i advanced options i osd er der muligvis en rubrik der hedder power amp assign. Så skal du indstille surround back til front (ikke front b). Det er der i hvert fald på de store modeller

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes