| Forfatter |
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddag Hifi4all. Jeg har idag købt mig en Velodyne CHT-10R sub men kan ikke få noget lyd ud af den når jeg slutter den til sub udgangen på min NAD reciever.
Har snakket med Rene fra Vassago og han foreslog at jeg satte den til Pre Out'en for at se om den virkede overhovedet, og det gjorde den. Men ingen lyd fra hverken SUBW1 eller SUBW2 udgangen, har været i menuen og aktivere subwooferen og leget lidt med freq crossover osv - men intet hjalp.
Nogen her inde som kunne være behjælpelige?
Kan der være en menu jeg har overset? Noget jeg gør forkert eller kan sub udgangene være gået?
Med venlig hilsen Mathias Larsen
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har sat Sub til On?...
for så burde den altså virke!..Og du skal bare sætte den til SUBW1 (gjorde jeg)..Evt prøv at tage "Enhanced Bass" på, så burde du helt sikkert kunne høre den!...
mvh Zirio
Hej H4A
Nu hvor de nye lydformater er kommet frem, så tænkte jeg på om der ikke var nogle der kunne give mig noget information om hvordan eks DD differencer sig til DolbyTrueHD (dvs PCM i de fleste tilfælde)??...Er der stor forskel eller lille forskel?...Og hvad er forskellen?..
Håber på at få lidt større viden om det, for jeg har desværre ikke selv fået mulighed for at høre det !...
Mvh Zirio
Zirio's Cinema - Snart HD-forstærker
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det phono kabel der går fra forstærker er det et med 1 stik ved forstaæker og 2 stik ved sub.w.?
hvis du rører på benet i midten af dit phonostik(bare forsigtig med en fingerspids)så skulle subben gerne brumme hvis ikke så skift kablet.
Har du brugt nye kabler? (hvis det er nogle gamle så prøv at skifte dem)
Har du skruet op for volumen på subben.? __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kablet er helt nyt og et med 1 stik i hver ende. Der kommer fin lyd når den bliver sat i Pre out front L men ikke når den er i sub udgangene...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wuhu! Satte Enhanced Bass på og så spiller den, men er det normalt en nødvendighed at dette skal være aktiveret?
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så dobelt tjek dit setup på forstærkeren, og gennemgå din manual for at se om der er et ekstra sted i menuen du skal ind og pille, på front displayet er der et subw. ikon der lyser? __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Intet subw. ikon som lyser, men der er lyd nu når enhanced bass er aktiveret. Men er det normalt en nødvendighed? Min bror sagde at det ikke var nødvendigt. Er det fejl i reciever eller ham som er galt på den?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
med mindre receiveren modtager et lfe spor spiller subben ikke hvis fronterne er sat til large. Hvis de er sat til small deler receiveren frekvensen altid
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch kan du uddybe det lidt nærmere? Er ikke helt med. Rene sagde jeg skulle sætte alle på large da jeg ville få bedre lyd. I må undskylde at jeg stadig er lidt "grøn"
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias: Gør dig selv den tjeneste at sætte dig grundigt ind i hvordan din surroundreceiver virker. Alt for mange får kun 30-50% af den ydelse ud af deres surround, blot fordi den ikke er indstillet korrekt.
Det er ikke svært: Glem alle velmenende 'gode' råd, brug dine ører, åben manualen ( det er det den er der for), brug 1-2 timer til at gennemgå alle indstillingerne grundigt ifølge manualen.
Jeg LOVER dig det er noget der rykker, og bagefter er du ikke længere grøn, men ekspert! Det er så lidt der skal til.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK det ville jeg så ufatteligt gerne, men kan ikke finde den på dansk. Mit engelsk er ikke så godt at jeg kan få maksimalt udbytte af at læse den hele. Mister koncentrationen efter få sider. Og svensk gør det ikke ligefrem bedre :) .. Hvis du kender en side hvor man kan finde manualerne på dansk ville jeg være meget glad.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil i nok kalde mig dum, men jeg kan virkelig ikke regne den ud hvordan jeg får frontbeklædningen af min Velodyne CHT-10R uden at skulle volde den af ved at hive i selve stoffet. Jeg ved den kan komme af, men ikke hvordan heheh
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 06:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasLarsen skrev:
brasch kan du uddybe det lidt nærmere? Er ikke helt med. Rene sagde jeg skulle sætte alle på large da jeg ville få bedre lyd. I må undskylde at jeg stadig er lidt "grøn" |
|
|
det kan man også. Jeg har selv en t763. Måden det virker på er, at hvis du ser en dvd film med enten dolby digital eller dts spiller subben lfe sporet uanset indstillinger. Da det ikke er alle der bruger subben til musik og de fleste samtidigt har store gulvhøjttalere til fronter, spiller subben ikke med når fronterne er sat til large, med mindre du har sat enhanced bass på. Hvis du sætter fronterne til small, mener jeg (det er lidt siden jeg har brugt den receiver) at subben også spiller alt hvad der ligger under den delefrekvens du har valgt. Forskellen på at bruge large + enhanced bass og small, er at ved large mener jeg fronterne spiller ned under delefrekvensen også.
du kan bare lave en indstilling du synes der passer og så gemme et preset, så du ikke behøver at ændre indstillinger hver gang du skifter kilde
du kan finde manualer på flere sprog her
http://nadelectronics.com/product-manuals __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 06:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge købeloven SKAL der medfølge en dansk manual, hvis produktet er købt i DK!
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svensk, spansk, portugisisk, italiensk med flere, men ikke dansk :P
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har Rene lidt at arbejde med..
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
| Ifølge købeloven SKAL der medfølge en dansk manual, hvis produktet er købt i DK! |
|
|
Ikke nødvendigvis.... Vi bor i skandinavien, så Svensk, Norsk og dansk er gældende for os og i vores broder-lande.... __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan du jo evt gå ned og får pengene tilbage!...
PÅ side 15 (i den engelske manual) der står hvordan du skal "lave" dit Setup!..Prøv dig lidt frem, selvom du ikke er særlig god til engelsk!..Ellers hvis den er helt gal, så må du spørge en herinde på H4A der bor i Nordsjælland, om han ikke lige kan give en hånd!..Jeg ville ellers godt have hjulpet dig, hvis du boede herinde!..
Det med subben ikke spiller, hvis fronten er sat til Large!..Det er vidst ikke rigtig, (men også noget tid jeg har prøvet det), jeg mener de spiller alligevel!..men det har jo ikke den store betydning, hvis den bare virker når ud har sat "Enhanced Bass" på, så er det vel fint nok!
mvh Zirio
Zirio's Cinema - Snart HD-forstærker
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er de færreste der bruger subben i forbindelse med almindelig stereo. Derfor er den pr. default slået fra. Du skal, som du har også har fundet ud af, bruge enten "enhanced bass" eller "enhanced stereo" for, at subben spiller med.
Hvis du køre SS lyd skal der komme lyd ud på LFE-output, såfremt du har sat subben til i indstillingerne.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene alle sammen  Har hjulpet mig rigtig meget. Har idag leget med justering af subben og nu spiller det max
|
| Til top |
|
| |