Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 23:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny surround receiver til HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cancerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Som overskriften antyder så er jeg på udkig efter en ny surround receiver til mit HTPC setup. Jeg har pt. en Denon AVR-1800 men den er begyndt og skrante, støj på nogle af kanalerne mm. men ok, den har efterhånden også været trofast længe.

Eftersom den skal bruge til min HTPC så er de vigtigste egentligt bare at den har et 5.1/6.1/7.1 analogt input. Men det har de fleste jo nu om dage, men hvad pokker skal man kigge efter? Det er årevis siden jeg sidst var på receiver jagt.

Udover HTPC'en er der også en PS2 og nok en PS3 inden længe. I den forbindelse ville det være meget rart at der var HDMI i receiveren, da jeg kun har en HDMI i TV'et. (og en HDMI switch er jo heller ikke helt billig)

Prisen..? Ja, godt spørgsmål. 3-4K er mest indbydende, men hvis der skal smides 5-6K kan jeg nok overtales til det. Hvordan med og købe i udlandet? Er der noget og spare?

har kigget på en Denon AVR-2307, Denon AVR-1907 og en Cambridge 640R. Der er en åbenlys prisforskel pga. HDMI men er der overhovedet nogen af dem der er noget værd?

Hvad ville i købe og hvad har i stående i jeres setup?

Mvh

Peter

Til top Vis Cancerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cancerman

tumpen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Eftersom den skal bruge til min HTPC så er de vigtigste egentligt bare at den har et 5.1/6.1/7.1 analogt input. Men det har de fleste jo nu om dage, men hvad pokker skal man kigge efter? Det er årevis siden jeg sidst var på receiver jagt.

Denne forstår jeg ikke hvorfor du vil dette ?

Umiddelbart vil jeg side at du mangler at give os mere info for at vi kan give dig noget god feedback.

FX

Hvad har du af højtalere ?

Skal den kun bruges til surround ?

hvad er dine lydmæssige forventninger ?

Mvh

BD 

Til top Vis tumpen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tumpen

Cancerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jo, fordi outputtet fra min HTPC er et analogt 5.1 så er det temmeligt vigtigt der er et 5.1 analogt input på receiveren.

Højtaleren er 4 stk Paradigm Titan, 1 stk Paradigm CC-70 Center og en Paradigm PDR-8 aktiv sub.

Den skal primært bruges til surround, men selvfølgelig skal der også høres musik på den en gang i mellem.

Lydmæssinge forventninger, tja. så godt så muligt, men det sætter budgettet og mine nuværende højttalere jo hurtigt en stopper for. Så det jeg nok leder efter en en god "entry-level" receiver. Altså ikke noget i 10-15K klassen da resten af anlæget slet ikke er i den klasse.

Mvh

Peter

Til top Vis Cancerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cancerman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes