| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum!
Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at høre nogle idéer til, hvad jeg kunne gøre hvis jeg vil skifte til et surround setup - evt. bare opgradere mig anlæg
Pt. spiller jeg på et sæt SA 1280 MkII igennem en lille Rotel RA-01, hovedsageligt fra PC'en (lossless) via et audiotrak USB kort.
Jeg værdsætter stereo-lytning en god del og jeg regner som sådan ikke med, at mit surround behov vil blive specielt stort, men jeg syntes det kunne være sjovt at lege med. Den skal minimum kunne klare surround fra de gængse DVD'er der er på markedet idag men thx og 7.1 er ikke et must for mig.
Jeg satser på at holde mig omkring 6.000,- og har med det in mente overvejet følgende mulighedder :
1) Købe en surround receiver som f.eks Marantz SR-5001 ... ( men så er der ikke penge til baghøjtalerne ). Alternativt en 4001'er men her er jeg bange for, at stereo lyden kommer til at lide.
2) Lave et miks imellem en brugt/billig/whatever surround receiver og så en bedre effektforstærker til stereo lytning på SA'erne, men det skal jo heller ikke blive så ringe en receiver, at forforstærkningen ødelægger lyden for den ekstra effektblok.
3) Blive ved stereo, og købe mig en bedre forstærker. Spiller Cayin 252B godt?
Input, anyone ;-)
Mvh Martin Petersen
|