| Forfatter |
|
Leander Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hej
Jeg tror sku snart jeg går i panik ! haha. Har efterhånden haft mine højt elskede Dali Ikon 6 i 3 måneder !! og det eneste jeg har haft af reciver er en lille Yamaha der fulgte med et komplet surround anlæg engang ! tror reciveren koster 1000 kr i fona lige nu !! Jeg siger jer, hvis nogle af jer entuisiaster kom og hørte det, i ville løbe skrigende væk !! Lyden kommer ikke mere end en meter ud af højtalerne, den er så flad og så kedelig !! Nu skal der altså ske noget !!!!
Jeg er sku som sådan villig til det hele, om det skal være en mindre reciver og så en go gammel brugt effektforstærker eller om det bare skal være en der har effekt nok !! og det må også gerne være brugt !!
Ved ik, det er sku ikke lige penge jeg vader rundt i, har ikke mere end 5000-6000 til det :(
Lyd systemet kommer til at bestå af Ikon hele vejen rundt ! Sub, har jeg ikke, men lur mig om den ikke kommer en dag !!
Hvad vil i mene jeg skal kikke efter ??
Håber virkelig meget på noget expert hjælp her !! det er så nederen at se på en så fin en højtaler (syns jeg selv) som så ikk eengang bliver brugt 1n fjerdedel !!
På forhånd tak for svarene : D
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Går du op omkring 5-6000 for en receiver, så er Yamaha slet ikke så tosset - kan IKKE sammenlignes med et komponent fra et Home-Theater-in-a-Box.
Ellers er Harman Kardon eller Marantz også værd at kigge på.
Skriv evt. lidt mere om hvad du ellers har af udstyr, hvilken DVD afspiller, hvilket TV (Billedrør/fladskærm), det kan måske hjælpe til at komme nærmere til dit behov, ikke kun hvad angår lydkvalitet men også hvilke tilslutninger du har brug for (eller vil få brug for i fremtiden).
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil uden tvivl anbefale dig Onkyo TX-SR605!..Simpelthen!..
Den har alle de nye features du skal bruge, og den burde godt kunne trække alle dine ht'er!..
mvh Zirio
Zirio's Cinema - Snart HD-forstærker (Ombestemt)
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
|
Går du op omkring 5-6000 for en receiver, så er Yamaha slet ikke så tosset - kan IKKE sammenlignes med et komponent fra et Home-Theater-in-a-Box.
Ellers er Harman Kardon eller Marantz også værd at kigge på.
Skriv evt. lidt mere om hvad du ellers har af udstyr, hvilken DVD afspiller, hvilket TV (Billedrør/fladskærm), det kan måske hjælpe til at komme nærmere til dit behov, ikke kun hvad angår lydkvalitet men også hvilke tilslutninger du har brug for (eller vil få brug for i fremtiden).
|
|
|
Hvilken Harman Kardon eller Marantz ?? nogle moddeller der lige PT er fremme i skoene ??
Udstyr, der bruger jeg PS3 som afspiller til det hele, elsker den !! Køre fladskærm, muligvis snart opgradere til en Projektor har fået et godt tilbud på en sony Cineza HS50 !
Onkyo 605'eren er jo totalt for fed !! Er bare lidt i tvivl om at der er effekt nok ? Har kikket og hvis den nu havde haft lidt Pre Out så var muligheden jo for en effekt forstærker : D men desværre !
Jeg siger tak, for svarene !
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
De aktuelle modeller i din prisklasse vil være f.eks. Marantz SR4001 (evt. SR5001), Harman Kardon AVR-245 (evt. AVR-345 hvis du finder et godt tilbud et sted). Lad dig iøvrigt ikke narre af at H/K på papiret ikke har så mange kræfter som konkurrenterne - det har de!
Yamaha RXV-661 ligger også i det leje, og kunne være et lyt værd.
Onkyo som Zirio forslår har jeg ikke hørt i mange år, men de har i perioder været virkelig langt fremme i skoene med nye formater på surroundfronten, det kunne se lidt ud som om de får noget vind i sejlene i dette efterår.
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har faktisk været forbi alle de modeller du nævner ..! og man kommer ikke uden om at H/K har et fedt design ..!! En af mine venner har en Marantz far sidste år tror jeg, og den spiller sku godt !!
Men, har dem du nævner effekt nok til Ikon 6, ved ikke rigtig hvor meget effekt de har brug for, men så vidt jeg kan se bliver de ikk trukket af hvad som helst !
Mange tak skal du have
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har en PS3 kunne det vel også være smart at finde en model, der accepterer lyd via HDMI, så du kan få de gode lydformater med?
Jeg kan også anbefale Yamaha, men du skal nok et stykke op før de i sig selv har kraft nok til fronthøjttalerne. En RXV1700 ville være et bud, men du skal nok til tyskland for at finde den inden for prisrammen.
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow Wow Wow !! Kan PS3'eren levere DD TrueHD og DTSHD Master Audio vha. HDMI udgangen og så ind i forstærkeren ??
Vanderlay, ville Marantz SR4001, evt. SR5001, Harman Kardon AVR-245, evt. AVR-345. Have effekt nok til mine fronthøjtalere ??
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næhh..jeg tænkte nu på at lade PS3 afkode formaterne og så sende dem som PCM via HDMI. Det er ikke afgørende, at det sker i receiveren.
Der er vist ingen afspillere endnu, der kan afkode alle HD-formater, herunder DTS-HD MA, men PS3 kan vel afkode det meste trods alt? Jeg er ikke helt opdateret på dette.
Jeg ved ikke om de nævnte receivere har nok effekt, men selv hvis de har vil man nu ofte få bedre lyd med effektforstærker på.
Mao. ville jeg nok finde den billigste receiver fra et af nævnte mærker som har preouts og kan modtage multikanal PCM-lyd via HDMI, og så smække effekter på fronter og evt også center.
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan får man den til at sende dem som PCM vha. HDMI ? hehe, sorry er ikke så meget inde i alt det her :D Kan PS3 lave DD trueHD og sende det som PCM vha. HDMI ??ved du det ?
Findes der nogle effektforstærkere der er til at få fat i for alm. mennesker ?? Nogen omkring 2000kr der kan levere varen ??.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leander skrev:
|
hvordan får man den til at sende dem som PCM vha. HDMI ? hehe, sorry er ikke så meget inde i alt det her :D Kan PS3 lave DD trueHD og sende det som PCM vha. HDMI ??ved du det ?
Findes der nogle effektforstærkere der er til at få fat i for alm. mennesker ?? Nogen omkring 2000kr der kan levere varen ??.
|
|
|
Det skulle være muligt at sende DD trueHD over hdmi som pcm til en forstærker med hdmi ind. Jeg har ikke selv en ps3 så præcis hvordan den skal indstilles ved jeg ikke, men prøv at kigge i manualen/setup menuen...
Selvom Vanderlay i princippet har ret i at en separat effektforstærker ofte kan give bedre lyd end den indbyggede er jeg ikke så sikker når det skal holdes indenfor dit budget - hvis ikke effektforstærkeren er bedre end den indbyggede forstærkerdel i receiveren er der jo ikke noget vundet. Så ville det efter min mening nok være givet bedre ud at give 2-3000 mere for selve recieveren og få en endnu bedre model med kraftigere effektdel.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke lige hvordan man gør på PS3, men alle blurayafspiller kan mig bekendt afkode (de fleste) HD-surroundformater og sende ukomprimeret PCM ud via HDMI.
Vedr. effektforstærkere er det vel noget man med fordel kan købe brugt? Ved i hvert fald, at NAD er i høj kurs, men ting som Arcam og Rotel er normalt også af høj kvalitet og kan holde i mange år.
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne vel købe en reciver nu til 5000-6000 og så senere en effektblok hvis det bliver nødvendigt : D
Hvad skal man kikke efter for at være sikker på at reciveren kan modtage PCM vha. HDMI ??
" årh hvor er det nederen at Onkyo 605 ikke har pre out !! "
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kan købes på www.cso.dk
De har dem godt nok ikke på hjemmesiden!...Men i skal bare ringe til dem!..Jeg bestilte min Onkyo 875 i går!..Fremragende service (talte med Carsten)!...Han var villig til at sælge mig, deres egen testmodel!..Men den var desværre i Sølv !..
mvh Zirio
Zirio's Cinema - Snart HD-forstærker (Ombestemt)
|
| Til top |
|
| |