| Forfatter |
|
StoneColdO Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Selector (Sagem60) som jeg primært bruger til CanalPlus. Nu har jeg så sat lyden til at gå gennemmin receiver, for at få surroundlyden på de film som bliver sendt med det. På selectoren har jeg sat indstillingen om lydudgang til at være Home Cinema (den anden hedder Stereo).
Problemet er at når jeg ser film med surroundlyd, er der en forsinkelse på lyden således at den ikke er synkron med billedet, hvilket irriterer mig voldsomt. Vi snakker om ca. 0.2-0.3 sek.
Hvis jeg kører lyden som ren stereo lyd gennem receiveren så er det helt synkroniseret og der er ingen problemer.
Er der nogen som har oplevet lign. og som ved hvad problemet kan være?
__________________ Noob til hifi - første anlæg netop indkøbt, og kæmper med opsætning netop nu.
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Stone.
Har du et SPDIF kabel monteret mellem Sagem og reciever?
Jeg har personligt opgivet at få noget ordentlig lyd ud af den Sagem, men måske andre har mere held i sprøjten. __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er SPDIF i den ende der vender mod Sagem. Jeg er ikke helt skarp på hvad det hedder i den anden ende. Coax??
__________________ Noob til hifi - første anlæg netop indkøbt, og kæmper med opsætning netop nu.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke en form for indstillen på din receiveren, der kan forsinken lyden, prøve lige at se din manual efter
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvis der er det, er det formentlig en generel indstilling som så derfor vil influerer på alle andre signaler som fungerer fint?
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indstillen skal da kun virke på den en Coax indgang du brug til Sagem.
Eller skal man ud og købe en (dyr), der forinker lyden fra Sagem, ved at Densen laver en sådan en box.
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Surround recieverens indgang skal kunne indstilles til at modtage PCM, så vidt jeg har forstået av-connection, hvor jeg købte mit SPDIF kabel. Men da det ikke er alle recievere der kan det, så skal man ud og investere i en modulator (hedder det vist, don't hang me) som kan afkode signalet så det kan køres over en almindelig digital coax indgang.
Om man så kan tilslutte Sagem til HDD DVD og få et bedre resultat, er måske spørgsmålet, for der burde dvd'n kunne læse lyden rigtigt og sende den videre til recieveren i 5.1 ??
Men må sige at den lyd jeg har fået fra min Sagem60, i stereo, fra Canal + 'erne, har været død-skuffende. Og samtidigt en skuffende billedkvalitet, så er lidt træt af TDC.. De kan ikke rigtigt levere et ordentligt signal der hvor jeg bor.
Har dog haft en HD Selector også, det var dog et bedre resultat, for der kører det hele over HDMI, men så skal man jo ha en reciever med HDMI indgang, ellers er man jo ligevidt.
Syns DVB-C er en svær ting at komme i nærheden af, på en fornuftig måde, uden at skulle ud at investerer i endnu en box, Brainwave, eller hva faen de nu hedder. __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan kun kørre 2 kanals Stereo, hvis man indstille Segem60 til at sende PCM ud, derved bliver Dolby Digital 5.1 nedmixet til 2 kanal stereo,
hvad der nok ikke har værre tanken, for at kunne modtage Dolby Digital 5.1 over den almindelig digital coax indgang, skal man indstille Segam60
til at sende Bitstream ud, det kable som av-connection sælger er dt adapter mellerm Segem60´s mini jack til et almindelig digital coax.
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, men såvidt jeg kan se og læse i manualen, så er der kun 2 muligheder for lydvalg og det er stereo & home cinema?
Hvordan finder du bit-stream? __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal du nok vælge home cinema som valg, for at få Dolby Digital 5.1 ud.
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
StoneCold, fik du styr på din Sagem?
__________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal i aften forsøge at se hvilke indstillinger jeg kan lave på receiveren. Det med PCM kan jeg godt genkende at have set før.
Både billed og stereo lyd er ganske udmærket for mit vedkommende, ville bare gerne have surround med.
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jeg fik sgu også lidt blod på tanden igen. Men jeg tror ikke min reciever kan læse det pcm signal som selectoren udsender, rigtigt. Så det lidt træls. Tror sgu jeg banker den Selector af h..... til... Eller køber en ny AV-reciever

|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm, nogen der ved hvad PCM samplingsfrekvensen er på selector? Det er åbenbart af en vis betydning for min reciever.
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fordi min reciever læser signalet som MPEG2, og det kan den ikke afkode. Derfor det ringe resultat med Sagem60, dvs ingen 5.1 til mig i denne omgang.
Var inde og læse lidt på sagem.com. __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |