| Sendt: 30 August 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er forholdsvis ny i surround (haft surround-udstyr siden januar).
Jeg kører med noget meget gammelt grej (JBL-ht, NAD stereoreceiver, 17 år gamle + en Yamaha surroundprocessor som er ca. 13 år gammel) som jeg gerne vil udskifte indenfor de næste par måneder.
Mine ideer går i retning af følgende:
Receiver:
Cambridge Audio 640 R
eller
Yamaha RX-V 3800 (kommer på markedet i efteråret engang)
Højttalere:
Audio Pro Blue Diamond med tilhørende Audio Pro center og baghøjttalere.
Hvordan kobles de aktive basser i front-ht'erne til receiveren (signalkabel med Y-stik eller?)?
Er der 1 eller flere sub-udgange på de to nævnte receivere (så der ikke skal bruges Y-stik?)?
Hvorledes fungerer set-up'et til stereolytning kontra surround (mht. sub-opkoblingen)?
Hvis jeg på længere sigt vil opgradere med en separat sub, hvordan opkobles den så (og hvordan vil det set-up fungere ved stereolytning kontra surround?)?
Hvis nogen har nogle meninger om de ht + receivere jeg har kig på, så vil jeg da gerne høre dem.
Er det bedre at vælge alm. passive ht (istedet for Audio Pro'erne)?
Jeg går efter forholdsvis indretningsvenlige ht som også gerne må kunne spille dybt (så ikke noget med smalle ht med 4 tommer enheder eller lign. a la System Audio 1750, for de kan ikke levere den dybde jeg vil have). Så jeg kigger efter højttalere med sidemonterede basser (min. 10-12 tommer basenheder).
Gode råd og ideer modtages med glæde! 
PFT
Tommy
|