| Sendt: 11 September 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som et fedt anlæg. Jeg har Monitor Audio i både min stue og min hjemmebiograf og synes de giver en
rigtig god kombi af musik- og filmlyd.
Jeg synes ikke det er nogen synd at køre uden subwoofer. Min erfaring er, at subwoofere skal være ualmindeligt dyre
(og store) før de kan spille bas på niveau med højttalere som GS20. Jeg har den tidligere model GR20 og den spiller
markant bedre, men ikke nødvendigvis mere bas end min monitor audio subwoofer, som jeg kun bruger til film og
aldrig er blevet rigtig glad for.
Jeg synes det er værd at overveje - evt prøve at høre i TC - om det ville give en forbedring at vælge en billigere receiver
og tilgengæld sætte en effektforstærker på fronter og evt også center. Jeg synes der er et meget stort spring på min GR20
mellem hvis de kører på min receiver (Yamaha RXV1500) og hvis de spiller med mine stereoforstærkere, Arcam A85/P85.
Det er ikke så meget et spørgsmål om at spille højt nok, men om hvor godt den spiller og med hvor god styring af bassen
(specielt når der ingen SUb er)
Jeg har ikke hørt Marantz SR6001, så det er blot et forslag, men i mit setup er forskellen ret markant og jeg oplever det
som en barriere imod at kunne samle mit anlæg, at det er svært at få god lyd på både musik og film.
Baghøjttalere: Jeg har den gamle baghøjttaler i Silver-serien, som fungerer fint, men det er altså ikke meget man hører til
dem, så igen vile jeg satse det meste på at få fronter og center passet sammen med optimal forstærkning.
Plasma: En af fordelene ved PX700 er svjv lyden, så det spilder du måske lidt hvis du alligevel bruger anlægget, eller?
|