| Forfatter |
|
lpnielsen Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så fik jeg endelig sat mit surround op med nyindkøbet af Onkyo TX SR-875, samt monitor audio GS Center, RSFX baghøjttalere og RSW 12 sub. supplerende mine GS20 som fronter.
Jeg har ikke meget sammeligningsgrundlag, da jeg aldrig har haft noget ordentligt surround set-up før, men jeg må sige, at dette her virkelig sparker r*v. Jeg har testet det indtil videre med Star Wars episode III samt Hellboy - det var lige to DVD'er som jeg kunne huske havde mange lydeffekter.
Jeg har dog et spørgsmål til setup (man vil jo altid gerne optimere det helt). I set-up er der noget som kalders speaker config, hvor man kan vælge forskellige HRZ til de forskellige. Hvad er det præcist? Der står noget om, at det er crossover frequency. På mine fronter, var de automatisk sat til full range, selvom jeg har sat subwoofer til. Jeg ændrede siden fronterne op til 200, da der på mine GS20 står noget om crossover freq er 250. Jeg ved ærligtalt ikke hvad det er jeg roder med, så kan i hjælpe?
LPN
|
| Til top |
|
| |
lpnielsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er kun relevant når du sætter dine højtalere til small...
Herefter er det crossover til subwoofer, og den anbefales normalt til 80 Hz (THX standard)
Har du højtalere der kan spille noget bas, kan du dele længere nede hvis recieveren tillader det, deler du højere vil det primært være en fordel ved helt små satteliter.
Den crossover frekvens der står på højtaleren er mellem højtalerens egne enheder, så det er lidt dumt at sætte crossover til subwoofer ved 200 hvis din højtaler har en basenhed der først tager over ved 250 Hz... - den går jo sikkert langt ned under 50 Hz... (Gætter på noget under 40)
|
| Til top |
|
| |
lpnielsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at tabe tråden lidt her. Skal jeg så bare sætte fronterne tilbage til Full Range?
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kommer sådanset lidt an på om du kan sætte forskellige crossover til de forskellige højtalere... hvis ikke du kan, så sæt fronterne til full range, hvis du kan, kan det godt ske at det er en fordel at dele ved 40Hz eller noget i den stil med fronterne... Afhænger selvfølgelig af hvor god en subwoofer du har også...
|
| Til top |
|
| |
ARTISTEN Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogle muligheder, for at køre multikanal 7.1 PCM lyd, på Onkyo 875 og 905? For så er de jo ligefrem fremtidssikret!! __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er der __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
ARTISTEN Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der automatisk opsætning af lyden med hjælp fra en målemigrofon __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ARTISTEN skrev:
| Er der automatisk opsætning af lyden med hjælp fra en målemigrofon |
|
|
jep og det fungere rigtig godt
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ARTISTEN skrev:
| Er der automatisk opsætning af lyden med hjælp fra en målemigrofon |
|
|
Der er et fint autokalibreringssystem indbygget i Onkyo 875, målemikrofon følger med ved køb. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpnielsen skrev:
Hej
Så fik jeg endelig sat mit surround op med nyindkøbet af Onkyo TX SR-875, samt monitor audio GS Center, RSFX baghøjttalere og RSW 12 sub. supplerende mine GS20 som fronter.
Jeg har ikke meget sammeligningsgrundlag, da jeg aldrig har haft noget ordentligt surround set-up før, men jeg må sige, at dette her virkelig sparker r*v. Jeg har testet det indtil videre med Star Wars episode III samt Hellboy - det var lige to DVD'er som jeg kunne huske havde mange lydeffekter.
Jeg har dog et spørgsmål til setup (man vil jo altid gerne optimere det helt). I set-up er der noget som kalders speaker config, hvor man kan vælge forskellige HRZ til de forskellige. Hvad er det præcist? Der står noget om, at det er crossover frequency. På mine fronter, var de automatisk sat til full range, selvom jeg har sat subwoofer til. Jeg ændrede siden fronterne op til 200, da der på mine GS20 står noget om crossover freq er 250. Jeg ved ærligtalt ikke hvad det er jeg roder med, så kan i hjælpe?
LPN |
|
|
Det du kan definere ud for de enkelte højttalere er hvor langt ned i frekvensområde de skal gå. Jeg tvivler på du kan optimere lyden i forhold til autokalibrering. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har fået rettet fejlene som var i denon 4306, hvor det havde negativ indflydelse. __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu når målemikrofon følger med ved køb, hvad koste en sådan en og findes nogle der er beder end Onkyo ejne målemikrofon ?
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 05:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror ikke du skal skifte mikrofonen,da recieveren er tilpasset den. __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
bgkr Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Steffeng]
det er kun relevant når du sætter dine højtalere til small... altså dette her kan ikke lade sig gøre på min, den vil ikke skrive small?????????? kun fuld range og eller i hz ikke small????
|
| Til top |
|
| |
Smasher Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kender til om man kan lave 2 opsætninger med den målemikrofon. Altså f.eks en 5 ch og en 5.1 ch opsætning og så skifte mellem de 2, for det er yderst sjældent jeg har min subwoofer tændt, især ikke når jeg hører musik, og så er der bare ingen bass i mine fronthøjttalere, medmindre jeg vælger "pure audio" eller "direct" så lyder det som det skal.
Det samme når jeg spiller xbox, ser dvd film (komedier f.eks) så får jeg heller ikke lige tændt for subwooferen. Så skal fronthøjttalere altså spille noget bass.
|
| Til top |
|
| |