Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 22:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvad er den bedste HDMI-Coaxial løsning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
aghrab75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Jeg står og skal til at investere i et HDMI og et Coaxial kabel til mit Surround system. Mit samlede budget er på ca. 650 kr.

Jeg skal have fat i følgende kabler:

1 stk. HDMI 1.2 kabel på 5 m, som skal trækkes direkte fra min Toshiba 470 dvd-afspiller m. 720p til min Optoma HD-70 projektor som også understøtter 720p.

1 stk. Coaxial kabel på 1 m, som skal trækkes direkte fra den samme dvd-afspiller til en Onkyo tx-sr605 Surround Receiver.

Efter en kort googling fandt jeg frem til disse to net-butikker.

1:

http://www.av-cables.dk

HDMI 1.2 kabel 5m à HQ: 269 kr. TECH+LINK: 419 kr.  SUPRA: 579 kr.

Coaxial kabel 1m à HQ: 89 kr. TECH+LINK: 189 kr.  LINDY: 209 kr.

2:

http://www.kableronline.dk

HDMI 1.3 kabel 5m à Cortex 500: 399 kr.  

Coaxial kabel 1m à Cortex: 199 kr.

Jeg håber at der er nogen herinde som kender noget til en eller flere af disse mærker og produkter kan rådgive mig om, hvad er det bedste køb.

Til top Vis aghrab75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aghrab75

mad_max
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

jeg ved jeg sikkert får smæk for det jeg siger nu  men personligt ville jeg først og fremmest ikke bruge mange penge på et coaxial kable da jeg ikke mener man kan høre forskel (bortset fra et kabel til 10 kroner og et til 10.000 kroner) Så det coax til 89 kr.  med guldstik er fint nok efter min mening.
Så er der nemlig mulighed for at bruge penge på et lidt dyrere HDMI kabel. Da det er et ret langt kabel må det godt være en god kvalitet.

Til top Vis mad_max's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mad_max

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Du få Coaxial lyden med over i et HDMI kabel, så du let spare Coaxial kablet, og så forbinde sådan: fra Toshiba 470 dvd-afspiller (med HDMI) til
Onkyo tx-sr605 og fra Onkyo tx-sr605 (også med HDMI) til Optoma HD-70 projektor   
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

aghrab75
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Du få Coaxial lyden med over i et HDMI kabel, så du let spare Coaxial kablet, og så forbinde sådan: fra Toshiba 470 dvd-afspiller (med HDMI) til
Onkyo tx-sr605 og fra Onkyo tx-sr605 (også med HDMI) til Optoma HD-70 projektor   

Den løsning havde jeg også overvejet til start med. Men gik lidt fra den af to årsager.

1. De penge jeg sparer ved ikke at investere i en coaxial kabel, skal jeg alligevel brug på en hdmi kabel i tilsvarende længde, altså 1 m. Så der er ingen penge at spare i sidste ende.

2. Jeg vil helst have en så "ren" video-signal som overhovedet muligt, derfor vil jeg helst køre video-signalet direkte fra dvd-afspilleren til projektoren. På den måde kan jeg springe onkyo's eventuelle forringelse af video-kvaliteten over.

Så ved at holde mig til den løsning som jeg har sat mig for, har jeg holdt video og audio signaler adskilt og kan se frem til bedre kvalitet. 

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Et god 75oms RCA video kable er billie en digitale kable og i bund det samme kable som et dyrt Coaxial kable.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

aghrab75
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Kunne simpelthen ikke vente længere, så nu har jeg bestilt de her Cortex kabler fra http://www.kableronline.dk. jeg havde regnet med at komme af med 600 kr. for Coaxial og HDMIen. Men så fik jeg en mail fra forhandleren som skrev at jeg kunne få 10% rabat i købet + gratis levering. Så kom jeg ned i 540 kr. Jeg har også fået at vide at jeg har returret, hvis jeg ikke er tilfreds med kablerne. Brandet (Mærket) Cortex er åbenbart meget nyt på det danske marked, og han fortalte mig at de er i gang med at lave præsentable indpakninger til produkterne for at sende dem ud til mediaer for at få anmeldelse og omtale. Så nu ser jeg meget frem til få de kabler mellem hænderne imorgen.

Jeg har dog ikke rigtigt noget at sammenligne dem med, med mindre at jeg også køber de samme kabler i Tech+Link mærket hos http://www.av-cables.dk, som så i dette tilfælde kommer til at koste 100 kr. mere,  idet jeg både skal betale 35 kr. i fragt og heller ikke kan få 10% rabat hos av-cables.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Hvorfor har du dog oprettet 2 tråde om nøjagtigt det samme emne?

Du får ikke hurtigere svar af den grund...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes