Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 11:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo 805 Vs Onkyo 875 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toyo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hvilken af disse to modeller skal jeg anskaffe mig, og hvorfor..

Mit setup.

Pioneer plasma 427 XD.

Onkyo dvd 504E.

Front Højt. Kef Q65 II

Center Højt. Kef reference 100.

Bag Højt. Kef Q15 II

Min stue er 25 m2

Til top Vis Toyo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toyo

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Toyo skrev:

Hvilken af disse to modeller skal jeg anskaffe mig, og hvorfor..

Mit setup.

Pioneer plasma 427 XD.

Onkyo dvd 504E.

Front Højt. Kef Q65 II

Center Højt. Kef reference 100.

Bag Højt. Kef Q15 II

Min stue er 25 m2

Har du råd til en Onkyo 875, så vælg den.

Den har en god Scaler, hvilket er en fordel hvis du f. eks. har lidt ældre DVD-afspillere, spillekonsoler, video eller anden ikke højopløselig kilde. Jeg har ikke hørt lyden fra 805, men 875 lyder bare suverænt godt i mine øre. Den har en ekstra HDMI. Den har større effekt (ca. 11%).

Kan du ikke bruge ovennævnte ekstrafeatures til noget, så vælg 805 .

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Helt enig med Hans

Jeg har selv en 875 og den har en del fede features, og Silicon HQV Reon scaleren er super god!..Og selv om du har en nyere DVD, så skal du op i 10K for en normal dvdafspiller, der har samme scaler!..Og med den indbyggede Scaler, kan du opscaler alt til 1080p!..Kan helt klart anbefale 875!..Den koster lidt ekstra, ja - men det er helt sikkert det værd!...

mvh Zirio

Zirio's Underground - Opdateret 16/09- "HD Leeds the Way"

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Sehstedt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Er scaleren den store forskel??? i nyere og lidt bedre TV og Projectore er der som reelt også en god scaler i, så kommer den til at yde noget? og vil man ikke få mere ud af at have en seperat god scaler i stedet for??? hvis det skal være noget man kan se???

Til top Vis Sehstedt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sehstedt

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Sehstedt skrev:
Er scaleren den store forskel??? i nyere og lidt bedre TV og Projectore er der som reelt også en god scaler i, så kommer den til at yde noget?

Det kommer helt an - på kilde og display.

Sehstedt skrev:
og vil man ikke få mere ud af at have en seperat god scaler i stedet for??? hvis det skal være noget man kan se???

Ja, selvfølgelig. Om ikke andet, så kan de scalere noget på valgmuligheder og features. Men de gode scalerede koster let fra 25.000 kr opefter.

Så som så meget andet - handler det om at definere sine behov og købe ind derefter.

/Lars

Sehstedt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Jo men med en ny bedre projector som Optoma HD80 eller en planar PD 7060, vil man så kunne se forskel??? er scaleren ikke fed nok i disse, i forhold til den i forstærkeren???

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Sehstedt skrev:
Jo men med en ny bedre projector som Optoma HD80 eller en planar PD 7060, vil man så kunne se forskel??? er scaleren ikke fed nok i disse, i forhold til den i forstærkeren???

I de nævnte modeller: NEJ!

Det er en udbredt misforståelse, at udviklingen har gjort at det meste udstyr i dag har gode scalere indbygget. En overgang gik det faktisk meget godt fremad på dét punkt, men lige nu synes jeg nærmest det går baglæns - priskonkurrencen gør at flere og flere producenter sparer på dette punkt fordi der ikke er samme fokus på det i markedsføringsøjemed som f.eks. opløsning, og derfor ser jeg ofte eksempler på helt horrible scalere i helt nye, ganske dyre produkter.

En generel kommentar:  Du skal kigge dig rigtigt godt for, når du køber projektor i den prisklasse. Der findes mange produkter på markedet, hvor der er skrabet MEGET væk for f.eks. at få 1080P opløsning ned i så lav en pris som muligt.

Sehstedt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

et eller andet sted er jeg lige glad er jeg pt lige glad med at køre 1080i eller p. for der er ikke ret meget jeg kan se i den opløsning pt, vægter meget mere på en god optik og en god scaler...

så jeg kan forstå at ved valg imellem onkyo 805 og 875 er det spild at købe 875 med en optoma HD80 eller lign. projector!  -> køre ikke med flad kun proj... desværre sanyo Z4 men den skal skiftes i samme omgang, nogen der vil købe den??? *G* lige et side spring fra spørgsmål *G*

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Sehstedt skrev:

så jeg kan forstå at ved valg imellem onkyo 805 og 875 er det spild at købe 875 med en optoma HD80 eller lign. projector! 

En ting som rigtigt mange glemmer, når de overvejer ekstern scaler, eller scaler i receiver eller display: Scaleren skal have de rigtige arbejdsbetingelser, hvilket vil sige det skal have et ubehandlet signal at arbejde med. Det får den ikke fra din Onkyo. Hvis det kun er DVD du prioriterer, så ville du alligevel skulle have en ny afspiller, som leverer et ordentligt interlace signal. Derfor ville du reelt være bedre stillet med f.eks. at nøjes med 805'eren, og så skifte din afspiller ud med en Denon DVD 2930.

Derudover: Hvis du er ligeglad med 1080i/P materiale, hvorfor hulen så overhovedet overveje en HD80? Det eneste dén har at tilbyde i forhold til konkurrenterne er 1080P opløsning, farvegengivelsen er ringere end hvad du ville kunne opnå med f.eks. Planar PD7060 som du selv er inde på, Sim2 D10 eller lignende.

Sehstedt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

ja. tak fordi du skriver det, har ikke testet det videre endnu, da projectoren ikke bliver skiftet lige her og nu, gemmer det til en jule gave :-), så ikke noget jeg kigger på før i december, har ikke tid før

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes