Forfatter |
|
booster2 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at det er noget som jeg er kompatent til at komme nærmere ind på, så er det noget med manglende afskærmning tror jeg, sådan at apperaterne forstyrrer hinanden. Jeg har selv samme problem. Hvis du har mulighed for det, så prøv at sætte forstærkeren på den NEDERSTE hylde i stedet for, hvis ikke du allerede har gjort det. Skal ikke kunne sige om det er nok til at hjælpe, men det var det hos mig.
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Magnetisk afskærmning er lidt af en videnskab, så hvis du er meget vedholdende på placeringen af forstærkeren, bør du nok tænkte i disse baner. Så skal du have gang i en magnet af præcis størrelse og en jernplade, eller ferritringe hvis jeg ikke husker meget galt. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet at flyte det længere væk, og testet om det hjælper? Hvis det er sådan, er det netop afskærmning der skal til.
Så kan du efterfølgende teste, om det hælper at putte en jernplade op under tvét? (Du kan måske finde en gammel topplade til en defekt video og lime op i toppen af det rum der er over forstærkeren med tæppe-tape? Det er metal, og bukker ned i siderne hvis video-toppen er ret model!)
Hvad står anlægget i?
Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forsærker og højtaler der ikke er magnet afskærmet skal stå så lange væk fra en CRT TV som mulig, skulle ikke kunne påvirket en LCD og
Plasma TV.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket TV snakker vi om - CRT eller LCD/Plasma ?
Det er da rigtigt nok en god pointe - StarTrek
Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
booster2 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej og tak for de mange svar. ved ikek hvad det hedder men det er et standart stort skrummels tv, med billedrør osv.
jeg får en plade tilsend fra farmand her en af dagene som passer ind i reolen over forstærkeren så håber ejg det hjælper på problemet , mange tak for alle svarene.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pøj med det Håber det virker  Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
booster2 Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo - det kan være det magnetiske felt er afbøjet, og evt. forstærket lidt "under" pladen. Virker dog mærkeligt.
Hvordan løber dine HT-kabler? ligger de op at strømkablet? eller forbi nogle andre apparater? F.eks. er lysstofrør notoriske støjkilder? eller andre apparater for den sags skyld.
- og hvad er det for noget kabel? Måske kan det være du kan sno det, og herved måske undgå indstråling af støj?
Måske har du et godt, snoet / skærmet HT-kabel.. så er det måske støj i selve receiveren.?Prøv at føre ht-kablerne væk fra receiveren og toppladen om muligt.
Jeg kan dog ikke forstå det er så meget. Nad plejer at skærme rimeligt i deres apparater.
Prøv evt. at tage stikket til forstærkeren ud af stikkontakten, og så sætte det i "omvendt" - dvs. drejet med de 2 ben i de andre huller end de kom fra. Det kan være du har fase-problemer, og herved får brum på strømmen. Det er gratis og hurtigt - prøv det!
Brum er en hel videnskab at slippe af med.. der er dog flere klassikere der giver brum - søg evt. på debatforummet herinde.
Mvh. Offcourse.
|
Til top |
|
|