Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Cambrige 540R V3 :) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
djmartindk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 November 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen herinde, jeg igang med at finde lidt nyt til at drive mit system, som i kan se i min signatur har jeg dette system, og ønsker lidt nyt liv i det, har læst en del her på siden og kommet frem til dette.:

Hvad skal jeg udskifte min NAD T751 AV Receiver med.:

Panasonic SA XR55 (lest en del om den skulle være en lækker digital vidunder)

Cambrige 540r V3 (har jo en Cambrige cd afspiller nu med noget ok indmad og lækre DAC's)

Hvad mener i passer til mine speakers + min cd afspiller kom gerne med et andet forslag.

djmartindk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Da der ikke kom nogle svar tog jeg chancen 

Og må jeg takke Gud for det valg - hold da helt op hvor er jeg glad for jeg har skiftet min NAD ud med denne rigtig dejlige Reciever fra Cambridge til sølle 3500 kr - kan ikke forklare men det spiller simpel hent så godt at jeg ikke forstår jeg har ventet 4 år med at skifte.

Film lyd billedet er bare åbnet total op, selv små lyde høre jeg nu, og den styre og spiller mere deltaljeret end min NAD gjorde, var bange for den ikke havde POWER nok, men den banker meget mere ud af mine Dali 8008 end min nad kunne.

Så jeg giver den helt klart! 5 ud 5 - for dette er simpel en total lækker oplevelse, og sammen med min Cambridge 640C cd afspiller, har jeg sku her fået et lækkert setup.

Det ikke 25000 krs anlæg, men det lyder herligt. Står du og mangler så kan jeg godt sige go for denne dejlige amp for den spiller dejligt i både stereo og i dolby digital og dts - og den er godt opbygget med dejligt valg af componenter og stor strømforsygning.  

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 November 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Jeg havde engang en Cambridge 540R var også overrasket i forhold til prisen, synes også den lød fornuftig i stereo.. Men er du sikker på at du ikke snakker om en 540Rv2 istedet, da jeg endnu ikke har set en v3? Ærgeligt at deres receivere ikke understøtter de nye lydformater samt HDMI 1.3, håber snart der kommer noget på vej som opfylder de krav.. 

djmartindk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig er det V3 står på kassen + recieveren V.3.0 + manualen.

Jeg gjorde det jeg undersøgte alt på nettet, og fandt ud af denne var udkommet for ikke længe siden, ringede så rundt til nogle hifiklubber og dem på Åbulevarden i københavn havde dem :)

Så jeg hentede jo selvfølgelig den med det samme :) selv om de kun på deres side har V2

Ang. de nye lydformater ja så kan man sige det aveligt! men ærligt så syntes jeg DTS ES og Dolby er max fint! det jo kun film ! og skal man have det så skal man op og give lidt mere en 3500 i dk - i tyskland kan man få nået til ca. 4200 kr som kan, men nu elsker jeg jo cambride syntes man for sygt meget for sine penge

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Ja har godt spottet at der er kommet en version 3 nu, men synes godt nok det er lidt tamt at de ikke har lavet en model der understøtter de nye lydformater, samt HDMI 1.3, da det er der fremtiden ligger.. Men som sagt til 3500,- kr. kan man vel heller ikke forlange så meget..

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 14 November 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
Ja har godt spottet at der er kommet en version 3 nu, men synes godt nok det er lidt tamt at de ikke har lavet en model der understøtter de nye lydformater, samt HDMI 1.3, da det er der fremtiden ligger.. Men som sagt til 3500,- kr. kan man vel heller ikke forlange så meget..

mja, altså. Det er jo ofte sådan at de små er lidt bagefter hvad angår nye ting

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Det er bare noget halvt sløset noget synes jeg enten eller, du ved ikke hvornår Cambridge udkommer med nogle nye modeller der understøtter følgende? Er nemlig også lidt på udkig efter en receiver, lige pt. er det nok kun Onkyo, Denon der er rigtig ude med riven, men mon ikke vi snart får Harman/Kardon på banen, som jeg ser meget frem til.. 

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 14 November 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
Det er bare noget halvt sløset noget synes jeg enten eller, du ved ikke hvornår Cambridge udkommer med nogle nye modeller der understøtter følgende? Er nemlig også lidt på udkig efter en receiver, lige pt. er det nok kun Onkyo, Denon der er rigtig ude med riven, men mon ikke vi snart får Harman/Kardon på banen, som jeg ser meget frem til.. 

jo, men det er jo også et par af de store firmaer der ligger sig foran med nye features. Det er ikke helt billigt at udvikle om implementere det, så dels startede de store firmaer nok udviklingen af det noget før det rigtigt kom frem, hvor de mindre nok ser markedet lidt mere an og dels er der vel nogle af firmaerne der låner/køber hinandens teknologi og lur mig om ikke dem der allerede er kommet med deres modeller holder det tæt til deres krop indtil de har solgt det de skulle

djmartindk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Jeg er personligt ligeglad med alle de nye standarder, der går en krig før alle har blueray og hd-dvd afspillere, og det som er der nu er jo super til film, ikke alle der kan høre forskæl :)

Og har 8 højtalere osv

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes