| Forfatter |
|
CharlotteH86 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at købe sådan et højtalersæt til min kæreste i julegave, men ved meget lidt om den slags... Derfor ville det hjælpe mig meget at få nogle fifs til hvad man skal kigge efter osv.
Evt. forslag til hvilket - det må meget gerne være philips, da både tv og dvd-optager er philips.
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skriver du -højtalersæt-, vil det så sige, at du/I har en forstærker, som højtalerne kan sættes til???
Et evt budget vil også være kærkomment, så bliver der ikke skudt vildt omkring med meget dyre sæt....
Og sikke en heldig fyr må man sige....... __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved som sagt ikke rigtig noget om det.
Jeg ved ikke hvad tingene hedder, så er lidt på bar bund når du skriver forstærker 
Har kigget lidt på noget der hedder Philips home cinema-system 5.1. DVD/DviX/USB HTS3154.
Men det er jo også en dvd afspiller eller hvad? men sådan en har vi jo, så kan man ikke bare få højtalerne? -Som du/I nok kan høre ved jeg ikke rigtig hvad jeg snakker om 
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
I har sikkert en forsærker allerede. Den kan godt bruges, men hvis I vil have surround skal det være en surroundforstærker. Dette kræver at der skal stå minimum 5 højttalere i stuen.
Hvis I vil nøjes med et normalt setup med 2 højttalere, kan i sagten bruge den forstærker I har.
Måske har I blot en ghettoblaster/minianlæg?
Alt kan lade sig gøre - dvs. man kan købe højttalerne for sig og forstærker for sig eller man kan købe et samlet sæt. Et samlet sæt har dog ofte også en DVD afspiller.
Som allerede nævnt vil et budget være dejlig. Du kan få højttalere fra få hundrede kroner til flere millioner.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal også gøre op med dig selv hvor god lyden skal være.
Det nævnte philips system er ganske vidst surround, men lyden er ikke meget bedre end en ghettoblaster og I vil ikke kunne spille særligt højt.
Skal det også bruges til musik?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det er vist meget mere indviklet end jeg lige troede 
Prisen skal jo ikke være alt for høj.. er kun på SU max 1500...
Men tak for hjælpen, jeg må kigge videre og prøve at blive lidt klogere på området.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
CharlotteH86 skrev:
|
Okay, det er vist meget mere indviklet end jeg lige troede 
Prisen skal jo ikke være alt for høj.. er kun på SU max 1500...
Men tak for hjælpen, jeg må kigge videre og prøve at blive lidt klogere på området.
|
|
|
Til 1500 DKK er det MEGET svært at få et godt surround anlæg, for ikke at sige umuligt. Men man kan til gengæld få et ok Stereo anlæg, hvis man altså køber brugt.
Det ikke for at tage modet fra dig, men surround og stereo i en bare nogenlunde fornuftig kvalitet kan ikke fåes for 1500 DKK fra nyt af.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, var nok godt klar over det.. Jeg vil jo heller ikke købe noget bras.
Så må han selv købe det og må finde på en anden gave.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er faktisk næsten muligt, at få et godt system til 1500 kr. Hvis din kæreste er mere end almineligt interesseret i lyd, så er det sikkert ikke godt nok, men langt de fleste vil være mere end tilfredse med dette system.
http://www.cableman.dk/product.asp?product=465&sub=2& ;page=1
Så du bare lige finde en, der vil være med i gaven.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Der er faktisk næsten muligt, at få et godt system til 1500 kr. Hvis din kæreste er mere end almineligt interesseret i lyd, så er det sikkert ikke godt nok, men langt de fleste vil være mere end tilfredse med dette system.
http://www.cableman.dk/product.asp?product=465&sub=2& ; ;page=1
Så du bare lige finde en, der vil være med i gaven.
|
|
|
Hvis det absolut skulle være så er det system Kjeldsen linker til nok et af de bedste bud der er lige pt på et ok surround anlæg i den prisklasse, det er så 500 DKK mere end dit budget, men det er med garanti pengene værd. 
|
| Til top |
|
| |