| Forfatter |
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lige denne test via Cableman.dk´s hjemmeside. Det viser sig jo, at Tangent(Eltax) godt kan lave noget udmærket surroundløsninger. Jeg ved desværre ikke hvor man kan gå hen og lytte til det  , men så ved I jo der er et alternativ til hifiklubben.dk  .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er Tangent-audio ejet af Eltax og i så fald hvor kan man se det henne? 
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set det i den lokale Expert forretning.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Er Tangent-audio ejet af Eltax og i så fald hvor kan man se det henne?  |
|
|
http://www.eltax.com/eltax/index.php?item=2__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan man bare se, Eltax kan godt lave ordentlig udstyr, hvis de gider. 
Men så er prisen på det Tangent sæt også derefter, det er betydeligt dyrere end udstyr med Eltax mærket på. Men det er et klogt træk af Eltax at de også har et andet mærke de kan sælge under, et mærke som ikke automatisk giver de samme associationer om billigt lav kvalitets hifi som Eltax mærket gør.
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, Tangent audio er ikke "ejet" af Eltax. Tangent audio ER Eltax http://www.eltax.com/eltax/index.php?item=2 . Navnet Tangent Audio er "opfundet" så folk ikke skal sk**e grønne grise, når de hører navnet Eltax.
I What Hifi har Eltax højttaler gentagne gange fået fine anmeldelser - ofte med 5 ud af 5 stjerner. Deres dipol surround højttaler, var en overgang (det er mange år siden) referencen for baghøjttaler i den billige ende!!!!!!!!!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og Eltax monitor III er også et fund til prisen. Eltax Carmague serien er også fine højttalere. Når det er sagt, så er langt det meste af det eltax jeg har været i forbindelse med, været det argeste l**t. Flere af deres højttalere og subwoofere har lydt som fejlkonstruktioner. Jeg vil derfor mene at de selv er ude om deres ry.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Og Eltax monitor III er også et fund til prisen. Eltax Carmague serien er også fine højttalere. Når det er sagt, så er langt det meste af det eltax jeg har været i forbindelse med, været det argeste l**t. Flere af deres højttalere og subwoofere har lydt som fejlkonstruktioner. Jeg vil derfor mene at de selv er ude om deres ry.
|
|
|
Nu har jeg ikke haft fat i så meget eltax, men de har da nok lavet noget skrammel også  . Men jeg vil blot pointere, man ikke bare kan kigge på mærket og derved sige hvad der er bedst. Tror nu B&W sælger mange af deres mindre sæt på det fine renommé de har fra deres store serier. Mange synes sikkert det "lyder" bedre at sige jeg har B&W højttalere end jeg har tangent  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Kjeldsen skrev:
|
|
|
|
Nu har jeg ikke haft fat i så meget eltax, men de har da nok lavet noget skrammel også .
Men jeg vil blot pointere, man ikke bare kan kigge på mærket og derved sige hvad der er bedst. Tror nu B&W sælger mange af deres mindre sæt på det fine renommé de har fra deres store serier. Mange synes sikkert det "lyder" bedre at sige jeg har B&W højttalere end jeg har tangent .
|
|
|
sandsynligvis, men hvis man har fået opbygget et vis brand så har man som regel også fortjent det selvom nogle af de ting man laver er mindre gode __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Hans J skrev:
Kjeldsen skrev:
|
|
|
|
Nu har jeg ikke haft fat i så meget eltax, men de har da nok lavet noget skrammel også .
Men jeg vil blot pointere, man ikke bare kan kigge på mærket og derved sige hvad der er bedst. Tror nu B&W sælger mange af deres mindre sæt på det fine renommé de har fra deres store serier. Mange synes sikkert det "lyder" bedre at sige jeg har B&W højttalere end jeg har tangent .
|
|
|
sandsynligvis, men hvis man har fået opbygget et vis brand så har man som regel også fortjent det selvom nogle af de ting man laver er mindre gode |
|
|
Der er vi så fuldstændig uenige, det er "lusket", at lukrere på fordums pragt og så kaste noget "skrammel" på gaden "fordi det sælger jo alligevel, da det har vores navn på". Dette er groft karikeret, det ved jeg godt. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo, men b&w er jo heller ikke kendt for at lave super gode, super billige højttalere, men de har altid solgt dem
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linket virker ikke hos mig
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasLarsen skrev:
Linket virker ikke hos mig
|
|
|
Hvis det er linket i første indlæg, så hav tålmodighed, det er et pdf-dokument der bliver åbnet. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| Jeg har set det i den lokale Expert forretning. |
|
|
Kan være jeg skal luske forbi den lokale Expert. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |