| Forfatter |
|
56wilson Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står snart at skal have en ny surround receiver.
Har kigget på en Denon AVR-3808, Marantz SR 7002 og 8002. Og så er det Onkyo's modeller som jeg ikke rigtig har tjekket ud i nu.
Er der nogle af disse tre receivere mærker der at foretrække from for andre? Eller går man ikke galt i byen med nogen af dem?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
56wilson skrev:
Er der nogle af disse tre receivere mærker der at foretrække from for andre? Eller går man ikke galt i byen med nogen af dem? |
|
|
Du går ikke galt i byen med Denon 3808, Marantz 8002 eller Onkyo 805/875. Dit endelige valg vil nok afhænge af personlige præferencer og features, som dækker dit behov.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
56wilson Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er sikkert et dumt spørgsmål men er ret uvidende indenfor området.
Har læst at hvis man samler alle sine tilslutninger i Denon's receivere, kan man nøjes med at føre ét enkelt kabel (f.eks. hdmi)op til tv'et. Gælder det også for Marantz og Onkyo's modeller.
|
| Til top |
|
| |
56wilson Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt har kigget lidt på onkyo 805/875 modellerne. Er der usb port i dem?
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
56wilson skrev:
| I øvrigt har kigget lidt på onkyo 805/875 modellerne. Er der usb port i dem? |
|
|
Nej.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
56wilson skrev:
|
Dette er sikkert et dumt spørgsmål men er ret uvidende indenfor området.
Har læst at hvis man samler alle sine tilslutninger i Denon's receivere, kan man nøjes med at føre ét enkelt kabel (f.eks. hdmi)op til tv'et. Gælder det også for Marantz og Onkyo's modeller.
|
|
|
Den forklaring må du lige uddybe!..Der er muligvis HDMI-out på Denons receivere, også kan du føre at kabel fra forstærken op i TV'et!..
|
| Til top |
|
| |
mbs1979 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener der er samtlige recievere har mulighed for at kunne nøjes med at sende et kabel videre til dit flat tv. Samtidig med dette så skulle der sidde en meget fin billedbehandlingchip i de større onkyo modeller som har fået rigtigt meget ros i diverse anmeldelser osv. Mener der kan kan findes en anmeldelse af onkyo 875 på www.recordere.dk
|
| Til top |
|
| |
56wilson Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved om der er USB i Marantz 7002/8002?
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
56wilson skrev:
| Nogen der ved om der er USB i Marantz 7002/8002? |
|
|
Det er der ikke.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
56wilson Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er mest hooked på en Denon 3808.
Det eneste der berymrer mig er at når man surfer lidt rundt på forskellige forums, er der nogen der mener at Denon's surround receivere har en lidt tynd lyd især ved almindelig musik lytning.
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
56wilson skrev:
|
Det eneste der berymrer mig er at når man surfer lidt rundt på forskellige forums, er der nogen der mener at Denon's surround receivere har en lidt tynd lyd især ved almindelig musik lytning.
|
|
|
Det er også rigtig, men det kommer an på hvilke højtalere og hvilke kabler du sætter den sammen med.
Jeg har pt en gammel denon 2105 og synes faktisk den gør det godt i stereo. Nu er der nok nogen der sidder derude bag skærmen og trækker på smile båndet
Jeg hat sat den sammen med nogle dali suite 2.8 som er varme i lyden, og synes faktisk den kombination giver en fornuftig lyd.
MEN marantz er bedre i stereo, ingen tvivl om det, men synes at denon er meget bedre i surround, og så er det jo bare om, hvad du vægter mest.
Skal selv ud og have ny reciever i det nye år og det bliver enten en onkyo 875 eller denon 3808
Har tidligere haft Marantz og syntes slet ikke om dens lyd i surround, men i stereo var den rigtig god.
|
| Til top |
|
| |
56wilson Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Furious jt skrev:
56wilson skrev:
|
|
|
|
Det er også rigtig, men det kommer an på hvilke højtalere og hvilke kabler du sætter den sammen med.
Jeg har pt en gammel denon 2105 og synes faktisk den gør det godt i stereo. Nu er der nok nogen der sidder derude bag skærmen og trækker på smile båndet
Jeg hat sat den sammen med nogle dali suite 2.8 som er varme i lyden, og synes faktisk den kombination giver en fornuftig lyd.
MEN marantz er bedre i stereo, ingen tvivl om det, men synes at denon er meget bedre i surround, og så er det jo bare om, hvad du vægter mest.
Skal selv ud og have ny reciever i det nye år og det bliver enten en onkyo 875 eller denon 3808
Har tidligere haft Marantz og syntes slet ikke om dens lyd i surround, men i stereo var den rigtig god.
|
|
|
Jeg vægter nok surround en lille smule højere end stereo. Men selvfølgelig har jeg også en forventning om at stereo lyden er ganske god.
Hvordan er Onkyos's surround receivere i henholdsvis surround og stereo?
|
| Til top |
|
| |