Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 11:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Luksus biograf (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
yeigah1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Her er lige et billede fra en biograf i Spanien. Her behøver man ikke at slås med sidemanden om armlænet! Stolene er lazyboy model Larson.

http://img507.imageshack.us/my.php?image=theater3sn6.jpg

http://img507.imageshack.us/my.php?image=theater3sn6.jpg

Til top Vis yeigah1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yeigah1

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

?? smider du billedet op eller?? GG
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Der er hvis også planer om at lave V.I.P. biografersal også her i danmark. så vi skal til at lære en ny ord, nemlig V.I.P. biograf (alså første klasse´s
biografsaler).
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

yeigah1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hej GG

Jeg skulle lige finde ud af det der med at upload af billede...

Hvis en bifbillet koster 70 kr. i Danmark burde alle biografer have sådanne stole.

Jeg mener at man idag faktisk selv kan lave en hjemmebiograf som slår min lokale bif både på lyd og billedsiden (JVC D-ILA projektor).
Ikke billigt, men jeg blev sgu skuffet over billedkvaliteten sidste gang jeg var i biografen.
Til top Vis yeigah1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yeigah1

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Det er helt sikke at på et tidspunk, komme der en opdater af de dansk biografer, man slæber stadig med gammle lyd system (analog lyd),
filmkopier bliver behandle dårlig, selv de først digital biografer har kun 2K pj. som slet ikke kan levet op til 35 mm film og i en kvalitte hvor en 3 DLP
chip fra Sim2 overgår den.

Så fremtid hedde 4K pj, 3D film, sikke nye lyd system, og nye indretning al dene V.I.P. biografsal, for at de store biografer kan følge med en god
Hig-End Hjemmebiograf, især efter at vi har fået HD film og lyd til hjemmbrug.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Ulrik77 Skrev: ?? smider du billedet op eller?? GG

Det kan jeg da godt lige gøre

Så'n ska en bif se ud, hvis det skal være rigtig bekvemt

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Uhhhh ikke dårligt.... - ska da ha......

ps kunne ikk se det første billede men det er nok kun mig..

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

yeigah1 skrev:

Jeg mener at man idag faktisk selv kan lave en hjemmebiograf som slår min lokale bif både på lyd og billedsiden (JVC D-ILA projektor).
Ikke billigt, men jeg blev sgu skuffet over billedkvaliteten sidste gang jeg var i biografen.

ohh yeah. Du aner ikke hvor enig jeg er . Selv er jeg ikke imponeret over Scala Holstebros sale. Sidst jeg var i biffen så jeg Die Hard 4.0, og jeg sad og krummede tæer over det usammenhængende lydbillede. Så hellere se film i hjemmebiffen .

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Det er helt sikke at på et tidspunk, komme der en opdater af de dansk biografer, man slæber stadig med gammle lyd system (analog lyd),
filmkopier bliver behandle dårlig, selv de først digital biografer har kun 2K pj. som slet ikke kan levet op til 35 mm film og i en kvalitte hvor en 3 DLP
chip fra Sim2 overgår den.

Så fremtid hedde 4K pj, 3D film, sikke nye lyd system, og nye indretning al dene V.I.P. biografsal, for at de store biografer kan følge med en god
Hig-End Hjemmebiograf, især efter at vi har fået HD film og lyd til hjemmbrug.

Hvad er 2k pj og 4k pj?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

yeigah1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Hej gerdes

Når jeg på et tidspunkt får bygget min "ønskebio" gider jeg ikke betale 140 (billetter) + 100 (popcorn + sodavand) for at gå i biografen længere.

En blu-ray eller HD film vil koste det samme, eller endnu bedre leje...

Endelig irriterer det mig grænseløst når sidemanden (fremmed) forstyrrer med snak eller personen bagved sætter fødder/knæ op mod ryglænet.

Den værste oplevelse var da jeg så Starwars 2. En mor sad og oversatte (højtlæsning) for sin knægt lige bagved! Arrrrgh.

Min kammerat og jeg hoppede over ryggen på sæderækkeb foran efter 5 minutter.

Men rigtig god hjemmebio er stadig en fornøjelse i den dyrere ende, så biograferne tror jeg ikke vil blive truet.

yeigah1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Mange hjemmebio'er på "Min hjemmebiograf" virker ret små, naturligt begrænset/hæmmet af pladsmangel.

I forlængelse heraf kunne det være interessant at høre hvor mange siddepladser jeres hjemmebio har.

Så spørgsmål kommer her:

1. Hvor mange siddepladser er der i din hjemmebio?
2. Hvis plads ikke var noget problem, hvor mange pladser viller være ideelt for dig?

Lige nu har jeg 3 pladser som passer til mit surround setup. Pladsen er simpelthen for begrænset.
Så jeg pønser på at få en bolig som evt. har kælder eller "herreværelse", helst en villa hvor lyden ikke generer naboen.
Personligt vil en bio med 6 pladser nok være realistisk, men jeg vill gerne have en med mindst 9 sæder (og gerne 12)

Bonusspørgsmål:

3. Hvor stort et rum skal jeg bruge for at lave en hjemmebio med to eller 3 rækker med tre pladser i hver? Jeg ønsker at de to yderste
siddepladser ikke sidder med en højttaler lige ud for øret.

Billedet jeg har lagt op ser ud til have de yderste sæder for nær højttalerne til at det virker rigtigt.
Det havde været bedre hvis der løb 2 trapper langs siden. Muligvis har det noget med flugtveje/branddøren at gøre...

Skave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
yeigah1 skrev:

ohh yeah. Du aner ikke hvor enig jeg er . Selv er jeg ikke imponeret over Scala Holstebros sale. Sidst jeg var i biffen så jeg Die Hard 4.0, og jeg sad og krummede tæer over det usammenhængende lydbillede. Så hellere se film i hjemmebiffen .

Scala i Holstebro er noget værre møg. Prøv at tage til Struer istedet der får du en lidt bedre oplevelse

Til top Vis Skave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skave

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Skave skrev:

Scala i Holstebro er noget værre møg. Prøv at tage til Struer istedet der får du en lidt bedre oplevelse

Der har jeg været med gode oplevelser .

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 07:04 | IP-adresse registreret  

Lige som her: http://www.greaterunion.com.au/goldclass/index.asp

Har set alle film der går i bio for tiden så venter bare på en god film til at se i Gold Class

Koster 27 dollars = 122 kroner plus service som kan blive serveret løbende under filmen.

Er der forresten Imax i DK? her har de lukket for det end til der kommer 3D film som Beowulf der lige har været (25meter lærred) ikke dårlig men sæderne er smalle. Danmark kan virkelig lære noget med priserne, film i 25m bio koster 6 dollars = 27 kr om dagen og 8 dollars = 36 kr om aftenen og i weekenderne. http://www.cineplex.com.au/now_screening_southbank.php

Don_Odal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Jeg blev helt kåd da jeg i lørdags var inde og se Hitman i BioCity i Aalborg.

Pludselig var reklamerne i digital kvalitet, og billedet var lysår bedre end det @£$@ vi er vant til.

Begejstringen faldt dog ret hurtigt, da filmen startede, og kvaliteten var tilbage til noget der minder om et meget slidt VHS-bånd :/

Hvor er det pinligt at vi har så dyre biografbilletter (og nu også en lækker ny biograf) og så er billedet ret teknologisk set noget fra stenalderen. Jeg vil markant hellere have godt billede, og så hæderlige stole, end Lazyboy-komfort og elendigt billede. Der er mange ting der kan opgraderes i danske biografer, men stolene står ikke ret højt på min prioritetsliste :)

Til top Vis Don_Odal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don_Odal

yeigah1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Billede og lyd udgør hovedparten af oplevelsen.

Men hvis jeg kunne vælge ville jeg helst være fri for forstyrrelser under filmen, specielt med de priser som en biobillet koster.

Mulighed for frit bestemme om der skal være pause til toiletbesøg og at hente "friske forsyninger" er også en ekstra fordel.

Det er vel bl.a. derfor mange af os gør meget ud af at lave en hjemmebio...

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

yeigah1 skrev:
Hej gerdes

Når jeg på et tidspunkt får bygget min "ønskebio" gider jeg ikke betale 140 (billetter) + 100 (popcorn + sodavand) for at gå i biografen længere.

En blu-ray eller HD film vil koste det samme, eller endnu bedre leje...

Endelig irriterer det mig grænseløst når sidemanden (fremmed) forstyrrer med snak eller personen bagved sætter fødder/knæ op mod ryglænet.

Den værste oplevelse var da jeg så Starwars 2. En mor sad og oversatte (højtlæsning) for sin knægt lige bagved! Arrrrgh.

Min kammerat og jeg hoppede over ryggen på sæderækkeb foran efter 5 minutter.

Men rigtig god hjemmebio er stadig en fornøjelse i den dyrere ende, så biograferne tror jeg ikke vil blive truet.

kender det kun alt for godt. Dog har jeg aldrig oplevet noget så grovt som en mor der sad og oversatte. Det værste jeg har oplevet var nogle "indvandere" der for det første ikke havde billet, for det andet stod de op, for det andet skiftede de plads 5 gange+ og kunne bare ikke holde kæft. En bd skive, nogle dåsecolaer, måske nogle isterningere og nogle popcorn er man sgu godt kørrende!
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

bpep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

yeigah1 skrev:
Mange hjemmebio'er på "Min hjemmebiograf" virker ret små, naturligt begrænset/hæmmet af pladsmangel.

I forlængelse heraf kunne det være interessant at høre hvor mange siddepladser jeres hjemmebio har.

Så spørgsmål kommer her:

1. Hvor mange siddepladser er der i din hjemmebio?
2. Hvis plads ikke var noget problem, hvor mange pladser viller være ideelt for dig?

Lige nu har jeg 3 pladser som passer til mit surround setup. Pladsen er simpelthen for begrænset.
Så jeg pønser på at få en bolig som evt. har kælder eller "herreværelse", helst en villa hvor lyden ikke generer naboen.
Personligt vil en bio med 6 pladser nok være realistisk, men jeg vill gerne have en med mindst 9 sæder (og gerne 12)

Bonusspørgsmål:

3. Hvor stort et rum skal jeg bruge for at lave en hjemmebio med to eller 3 rækker med tre pladser i hver? Jeg ønsker at de to yderste
siddepladser ikke sidder med en højttaler lige ud for øret.

Billedet jeg har lagt op ser ud til have de yderste sæder for nær højttalerne til at det virker rigtigt.
Det havde været bedre hvis der løb 2 trapper langs siden. Muligvis har det noget med flugtveje/branddøren at gøre...

1. har lige pt 7 pladser i min hjemme bio 3 pers sofa - 2 pers sofa - en ligge stol og en 120 cm sækkestol man kan flade ud på.

2. vi har en ca. 50 kvm vinkel stue. så plads er ikke lige problemet bruger den bagerst halvdel til surround. men 4 bagrækker og 3 for vil være idel.

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

den her er heller ikke helt skidt.

http://www.elfbi.com/phpBB2/viewtopic.php?t=89

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

yeigah1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Hej Busk

Det var ligegodt helt ude hvor man ikke tror sine egne øjne

Anlægget virker dog overdimensioneret i forhold til rummet.

Jeg så engang et tv-program med Jason Watts hjem. Han har også en seriøs hjemmebif, men igen mast ind i et rum som slet ikke yder grejet
retfærdighed.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes