Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 23:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: 7 kanaler med én højttaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Teerex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Pioneer er ved at komme ud af busken med det.

http://www.pioneerelectronics.com/pna/article/0,,2076_4159_4 8023,00.html

Til top Vis Teerex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Teerex

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

hånden på hjertet... kunne du selv finde på at købe det??

Jeg kunne absolut ikke. og hvis det er fremtiden så har jeg intet imod at være bagud.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

sorlar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Ser da meget spændende ud.................Men der er alså et eller andet ved at ha en stor kasse til at stå

Sorlar

Madzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

jeg kan ikke rigtigt gøre andet end at løfte overbærende på skuldrene.. Der fandtes noget lignende i surrounds.sound'ens barndom til pc-højtallere.. Det var et specielt lydkort med noget specielt software der vha er en masse geometrisk fiks-fakseri kunne få de to højttalere til at lyde som et helt surroundsæt.. jeg behøver vil ikke at sige hvor stor succes det havde vel..?
Til top Vis Madzen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madzen

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Har lige nærlyttet den nye lille kombi DVD/surround fra Denon (ADVM71), som har det nye Dolby Virtual Surround.

Højttalerne var et sæt Dali Royal Tower.   

Jeg har hørt en del af disse systemer med surround fra to højttalere, og det har altid lydt bedst i alm. stereo fremfor "snydesurround". Fejlen har været at al lydbliver diffus, også center og front-kanaler.

Det var derfor med noget mistro, at jeg prøvelyttede (var dog positivt stemt i forhold til det jeg havde læst omkring denne nye teknologi).

Til min store forbavselse måtte jeg erkende, at det faktisk virkede. Centerkanal stod ren og klar,og det samme med frontkanalerne. Baghøjttalerne kom dog fra siden, men var alligevel forbøffenderealistiske.

Med 5.1 testtone kunne man nemmere høre hvad det var der skete. Som tidligere nævnt var der intet underligt ved center og front, testtone i baghøjttalerne var dog tydeligt fasemoduleret, og lød underligt (andet ville da også have undret mig).

Min konklusion er, at til mit filmbehov er surroundeffekten rigelig god, og vil ikke have 5 højttalere, når det kan gøres så godt med 2. Naturligvis vokser træerne ikke ind i himlen, og der er klar forskel til ægte baghøjttalere.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 03:31 | IP-adresse registreret  

Spørgsmålet er også om det virkelig er ca. en kvart million kroner værd eller om man ikke kan sammensætte et anlæg for de penge der er bedre.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 29 Januar 2004 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Denon maskinen koster 6000 kr. ikke en kvart million (det er pioneeren der koster dette, og alt hvad der er nyt koste som bekendt).

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Jeg må gi Witzel og Madzen ret - Tror ikke at der bare en lille chance for at det ville være noget jeg kunne finde på at anskaffe mig - for slet ikke at tale om at gi penge for den  - og er osse temlig sikker på at det heller ikke bliver den store succes, lidt ala det ex. Madzen nævner.

Men hvis Teerex har lyst til at købe - eller bare går og drømmer om en skønne dag eje dette mærkværdige produkt Pioneer har lanceret - skal han da være mere end velkommen til det. Du skal ikke høre et ondt ord fra min side. Det er da osse en facinerende tanke at få 7 kanals surround med én højttaler, men tror det er noget #%&*! - og den er heller ikke just køn - ligner lidt et flatscreen som en flok rednecks har brugt til target practice.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Bare lige en indskydelse...

På HIFI4ALL.DK skrev vi om samarbejdet mellem 1.LTD og Pioneer i maj 2003 - du kan læse mere her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=352&zoneid=1

En en indskyldelse mere...

Ved premieren i Belgien fik undertegnede mulighed for at lægge øre til den nye teknologi... Hmmm.. Virker det?

Ja, SGU! Faktisk ganske overbevisende!!!

Eneste hage - det er hamrende dyr teknologi. Prisen da produktet blev fremvist for første gang var... Hold fast... 400.000 kr. - vel og mærke uden plasma skærm!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 29 Januar 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Til Admin

Hvordan lød bagkanalerne? (se evt. min beskrivelse af det (forholdsvis) nye Dolby system i Denon).

Hvor 1Limited virker ved at udnytte rummets refleksioner, benytter Dolby udfasning af de lyde der ikke skal ramme øret, dvs. uafhængig af rum.

Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Stiller man den bare op af væggen og sætter sin plasma skærm ovenover, og så er det det eller?
Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 29 Januar 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Nautilus skrev:
Stiller man den bare op af væggen og sætter sin plasma skærm ovenover, og så er det det eller?

Nej, det er desværre ikke så simpelt.

Opsætning kræver besøg af konsulent, som laver opmåling og kalulering af parameter, samt en kompleks udregning...

Det betyder også at man ikke bare sådan uden videre kan flytte udstyret efter behag!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 29 Januar 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Til Admin

Hvordan lød bagkanalerne? (se evt. min beskrivelse af det (forholdsvis) nye Dolby system i Denon).

Hvor 1Limited virker ved at udnytte rummets refleksioner, benytter Dolby udfasning af de lyde der ikke skal ramme øret, dvs. uafhængig af rum.

Jeg vil mene, at de to teknologier ikke kan sammelignes, men jeg har endnu ikke lagt øre til funktionen fra Denon. Men er der tale om samme teknologi, som Denon benytter i deres DVD maskiner, er Pioneer´s bud laaaaangt foran. Og så kan det IKKE sammenlignes!!!!

Rent lydmæssigt fungere Pioneer´s system yderst overbevisende - noget i retningen af en mellemstort surround set-up - bare uden 5-7 højttalere!

Bagkanalerne havde en overraskende dybde og kom hele vejen rundt, ingen hængende punkter i lyden. Det VAR overbevisende.

Det er svært at beskrive, og jeg håber da Pioneer snart få lejlighed til at fremvise et eksemplar i DK - det skal opleves!

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 29 Januar 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Citat Admin:

Jeg vil mene, at de to teknologier ikke kan sammelignes, men jeg har endnu ikke lagt øre til funktionen fra Denon. Men er der tale om samme teknologi, som Denon benytter i deres DVD maskiner, er Pioneer´s bud laaaaangt foran. Og så kan det IKKE sammenlignes!!!!

Svar:
De to Denon-produkter, er de første kommercielle produkter med Dolby Virtual Speaker, så jeg tror ikke det er det samme som i deres DVD (her er det sikkert Dolby Virtual Surround, og det fungerer ikke en meter).

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Pioneeren til en kvart million kan du se opstillet her bl.a.:

http://www.avland.co.uk/pioneer/pdsp1/pdsp-1.htm

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes