Forfatter |
|
Teerex Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hånden på hjertet... kunne du selv finde på at købe det??
Jeg kunne absolut ikke. og hvis det er fremtiden så har jeg intet imod at være bagud.
|
Til top |
|
|
sorlar Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 250
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser da meget spændende ud.................Men der er alså et eller andet ved at ha en stor kasse til at stå 
Sorlar __________________ MY TECHNICS
|
Til top |
|
|
Madzen Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan ikke rigtigt gøre andet end at løfte overbærende på skuldrene.. Der fandtes noget lignende i surrounds.sound'ens barndom til pc-højtallere.. Det var et specielt lydkort med noget specielt software der vha er en masse geometrisk fiks-fakseri kunne få de to højttalere til at lyde som et helt surroundsæt.. jeg behøver vil ikke at sige hvor stor succes det havde vel..?
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige nærlyttet den nye lille kombi DVD/surround fra Denon (ADVM71), som har det nye Dolby Virtual Surround.
Højttalerne var et sæt Dali Royal Tower.
Jeg har hørt en del af disse systemer med surround fra to højttalere, og det har altid lydt bedst i alm. stereo fremfor "snydesurround". Fejlen har været at al lydbliver diffus, også center og front-kanaler.
Det var derfor med noget mistro, at jeg prøvelyttede (var dog positivt stemt i forhold til det jeg havde læst omkring denne nye teknologi).
Til min store forbavselse måtte jeg erkende, at det faktisk virkede. Centerkanal stod ren og klar,og det samme med frontkanalerne. Baghøjttalerne kom dog fra siden, men var alligevel forbøffenderealistiske.
Med 5.1 testtone kunne man nemmere høre hvad det var der skete. Som tidligere nævnt var der intet underligt ved center og front, testtone i baghøjttalerne var dog tydeligt fasemoduleret, og lød underligt (andet ville da også have undret mig).
Min konklusion er, at til mit filmbehov er surroundeffekten rigelig god, og vil ikke have 5 højttalere, når det kan gøres så godt med 2. Naturligvis vokser træerne ikke ind i himlen, og der er klar forskel til ægte baghøjttalere.
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 03:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er også om det virkelig er ca. en kvart million kroner værd eller om man ikke kan sammensætte et anlæg for de penge der er bedre.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon maskinen koster 6000 kr. ikke en kvart million (det er pioneeren der koster dette, og alt hvad der er nyt koste som bekendt).
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må gi Witzel og Madzen ret - Tror ikke at der bare en lille chance for at det ville være noget jeg kunne finde på at anskaffe mig - for slet ikke at tale om at gi penge for den - og er osse temlig sikker på at det heller ikke bliver den store succes, lidt ala det ex. Madzen nævner.
Men hvis Teerex har lyst til at købe - eller bare går og drømmer om en skønne dag eje dette mærkværdige produkt Pioneer har lanceret - skal han da være mere end velkommen til det. Du skal ikke høre et ondt ord fra min side. Det er da osse en facinerende tanke at få 7 kanals surround med én højttaler, men tror det er noget #%&*! - og den er heller ikke just køn - ligner lidt et flatscreen som en flok rednecks har brugt til target practice.  __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige en indskydelse... På HIFI4ALL.DK skrev vi om samarbejdet mellem 1.LTD og Pioneer i maj 2003 - du kan læse mere her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=352&zoneid=1En en indskyldelse mere... Ved premieren i Belgien fik undertegnede mulighed for at lægge øre til den nye teknologi... Hmmm.. Virker det? Ja, SGU! Faktisk ganske overbevisende!!! Eneste hage - det er hamrende dyr teknologi. Prisen da produktet blev fremvist for første gang var... Hold fast... 400.000 kr. - vel og mærke uden plasma skærm!
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Admin
Hvordan lød bagkanalerne? (se evt. min beskrivelse af det (forholdsvis) nye Dolby system i Denon).
Hvor 1Limited virker ved at udnytte rummets refleksioner, benytter Dolby udfasning af de lyde der ikke skal ramme øret, dvs. uafhængig af rum.
|
Til top |
|
|
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stiller man den bare op af væggen og sætter sin plasma skærm ovenover, og så er det det eller?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nautilus skrev:
Stiller man den bare op af væggen og sætter sin plasma skærm ovenover, og så er det det eller? |
|
|
Nej, det er desværre ikke så simpelt. Opsætning kræver besøg af konsulent, som laver opmåling og kalulering af parameter, samt en kompleks udregning... Det betyder også at man ikke bare sådan uden videre kan flytte udstyret efter behag!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Til Admin
Hvordan lød bagkanalerne? (se evt. min beskrivelse af det (forholdsvis) nye Dolby system i Denon).
Hvor 1Limited virker ved at udnytte rummets refleksioner, benytter Dolby udfasning af de lyde der ikke skal ramme øret, dvs. uafhængig af rum. |
|
|
Jeg vil mene, at de to teknologier ikke kan sammelignes, men jeg har endnu ikke lagt øre til funktionen fra Denon. Men er der tale om samme teknologi, som Denon benytter i deres DVD maskiner, er Pioneer´s bud laaaaangt foran. Og så kan det IKKE sammenlignes!!!! Rent lydmæssigt fungere Pioneer´s system yderst overbevisende - noget i retningen af en mellemstort surround set-up - bare uden 5-7 højttalere! Bagkanalerne havde en overraskende dybde og kom hele vejen rundt, ingen hængende punkter i lyden. Det VAR overbevisende. Det er svært at beskrive, og jeg håber da Pioneer snart få lejlighed til at fremvise et eksemplar i DK - det skal opleves!
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat Admin:
Jeg vil mene, at de to teknologier ikke kan sammelignes, men jeg har endnu ikke lagt øre til funktionen fra Denon. Men er der tale om samme teknologi, som Denon benytter i deres DVD maskiner, er Pioneer´s bud laaaaangt foran. Og så kan det IKKE sammenlignes!!!!
Svar:
De to Denon-produkter, er de første kommercielle produkter med Dolby Virtual Speaker, så jeg tror ikke det er det samme som i deres DVD (her er det sikkert Dolby Virtual Surround, og det fungerer ikke en meter).
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|