| Forfatter |
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
jeg overvejer lidt at skifte min forstærker ud med en ny denon forstærker fra hifiklubben.
jeg skal bruge den til alt, dvs hjemmebiograf og musik fra pladespiller og cd.
mit spørgsmål lyder så på om man er i stand til at spille almindelig stereo på en surround reciever.
fordi jeg har nemlig kun 2 rigtig gode højtalere jeg vil sætte til den.
grunden er, at jeg når jeg skal investere penge, gerne vil købe noget der dækker mine behov i fremtiden.
jeg har kun 2 gode højtalere lige nu, men har planer om flere...
den forstærker jeg kigger på er på dette link.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1708_surround_receiver_soelv.htm#
|
| Til top |
|
| |
Brandt00 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan man sagtens:)
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
|
mit spørgsmål lyder så på om man er i stand til at spille almindelig stereo på en surround reciever.
|
|
|
Ja, det er ikke noget problem.
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, tak skal i have...
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kommer vel lidt an på hvordan man definerer det. Surroundreceivere er generelt ikke specielt gode til at spille stereo
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, men det er jo en lidt anden diskussion. Teknisk set er der jo ikke noget til hinder for det. Man kan dog undre sig over, at fabrikanter ikke gør lidt mere ud af, at optimere deres surround-amps til stereo osse - det store flertal af anlæg bruges nok til almindelig musikgengivelse over 80% af tiden.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja, Onkyo har på deres et system som hedder Pure Audio, hvilket skulle lede lyden uden om div. dsp kredsløbe. De er da blevet rost for deres evne til stereogengivelse også. Synes også andre mærker har lavet tilsvarende løsninger (har dog ikke lige ledt efter det på nettet).
Kunne jeres kritiske holdning til Surround Recieveres evne til stereo måske ligge i, at I tænker tilbage på de første surround recievere  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
hififreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 294
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
Hej allesammen jeg overvejer lidt at skifte min forstærker ud med en ny denon forstærker fra hifiklubben. jeg skal bruge den til alt, dvs hjemmebiograf og musik fra pladespiller og cd. mit spørgsmål lyder så på om man er i stand til at spille almindelig stereo på en surround reciever. fordi jeg har nemlig kun 2 rigtig gode højtalere jeg vil sætte til den. grunden er, at jeg når jeg skal investere penge, gerne vil købe noget der dækker mine behov i fremtiden. jeg har kun 2 gode højtalere lige nu, men har planer om flere...
den forstærker jeg kigger på er på dette link. http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1708_surround_receiver_soelv.htm#
|
|
|
alle pengene er brugt til alle mulige tilslutninger og ting de nye receivere kan men de lydér som sagt,forfærdeligt i stereo derfor har jeg købt en rotel den lyder rigtig godt i begge ting men har desværre ikke de nye lydformater eneste minus
|
| Til top |
|
| |