| Forfatter |
|
Niko_s Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som overskriften siger, er der her tale om en absolut nybegynder, som har brug for en meget konkret redegørelse for valg af kabler til mit nyindkøbte set-up :
Højtalere : Jamo http://cinemagic.dk/shop/jamo-a-102-389p.html
Reciever : Yamaha RX-V461 http://cinemagic.dk/shop/yamaha-rx-v461-sort-3127p.html
DVD : Yamaha DVD-S661 http://cinemagic.dk/shop/yamaha-dvd-s661-sort-3143p.html
Når jeg skimter de forskellige netshops igennem, siger de forskellige kabel-typer mig ikke så meget, men en kæmpe forskel i de forskellige kvaliteter springer i øjnene - da mit anlæg er i den lave ende budgetmæssigt, vil jeg derfor meget gerne høre hvor dyre kabler det kan betale sig at købe?
Hvis der er nyttige informationer jeg ikke har givet, så spørg bare løs...
Tak!
|
| Til top |
|
| |
clauskok Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror dette højttaler kabel passer til dine behov: LINK Skal du også have signal kabel/koxial/scart/hdmi?
__________________ Cambridge & Vienna Stuen
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
clauskok skrev:
|
Jeg tror dette højttaler kabel passer til dine behov:
LINK
|
|
|
Enig. Jeg vil dog ikke anbefale tilbuddet fra Handels Finans på samme side. 
|
| Til top |
|
| |
Niko_s Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
clauskok skrev:
LINK
Skal du også have signal kabel/koxial/scart/hdmi?
|
|
|
Tak for svaret - hvor henne i pris/kvali skalaen ligger disse højtalerkabler du linker til? Jeg har brug for alle de kabler du nævner, tror jeg!  -er der nogle af typerne, jeg absolut skal satse på kvalitet frem for andre? (signal, koxial, scart, hdmi, osv osv) -Ville være nemmest, hvis jeg kunne bestille alle kablerne hos Cinemagic.dk (BTW - er der nogen med dårlig erfaring med denne forretning?)
|
| Til top |
|
| |
Niko_s Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alternativt vil det også være ok med en henvisning, til hvorhenne jeg kan læse mig til svarene på mine spørgsmål... Vil gerne have indkøbt de kabler hurtigst muligt...
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niko_s skrev:
clauskok skrev:
LINK
Skal du også have signal kabel/koxial/scart/hdmi?
|
|
|
Tak for svaret - hvor henne i pris/kvali skalaen ligger disse højtalerkabler du linker til?
Jeg har brug for alle de kabler du nævner, tror jeg! -er der nogle af typerne, jeg absolut skal satse på kvalitet frem for andre? (signal, koxial, scart, hdmi, osv osv)
-Ville være nemmest, hvis jeg kunne bestille alle kablerne hos Cinemagic.dk (BTW - er der nogen med dårlig erfaring med denne forretning?)
|
|
|
Personligt ville jeg gå efter et anden no-name kabel - men som 2,5 kvadrat. Har købt en Pioneer VSX-916-S hos Cinemagic og har ingen problemer haft med dem. Fin service og hurtig levering. Eneste problem må være at forstærkeren er gået i stykker og er til rep. pt.  Det nemmeste ville da være at købe alle kabler ét sted  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en tilføjelse: kig på www.av-connection.dk - super hurtig levering og de har lidt af hvert når vi snakker kabler. Har handlet ved dem flere gange uden problemer. __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Niko_s Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså jeg skal gå efter nogle højtalerkabler i 2,5 kvadrat, og bare en forholdvis billig kvalitet?
Hvad med de resterende kabler? De har kun ét mærke hos Cinemagic.dk så vidt jeg kan se - er de en for lav kvalitet, eller er de fine?
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et billigt højttalerkabel er ok. Jeg ville vælge 2,5 kvadrat, da min oplevelse siger mig at det giver lidt ekstra til bassen og en mere behagelig lyd.
Af phono-kabler har Av-connection flere forskellige mærker.  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |